Bocianske sedlo

21.05.16
Na území Národného parku Nízke Tatry sú vyhradené miesta na stanovanie a bivakovanie. Bocianske sedlo k oficiálnym táboriskám nepatrí. Ani nie je dôvod, lebo sa nachádza medzi sedlom Čertovica a Chatou gen. M. R. Štefánika pod Ďumbierom (1,5 hodiny chôdze na chatu). Prístrešok popisujeme ako dobré miesto úkrytu v daždi alebo v búrke, lebo sa nachádza v tesnej blízkosti frekventovanej hrebeňovky.

• z Chaty gen. M. R. Štefánika cez Králičku po žltej značke za cca 1.20 h,
  • zo sedla Čertovica (bus) po červenej hrebeňovej magistrále (Cesta hrdinov SNP; E-8) cez Lajštroch a Kumštové sedlo a po zelenej značke do Bocianskeho sedla za cca 1.45 h,
  • z Vyšnej Boce (bus) cez Starobociansku dolinu po žltej značke za cca 2.00 h,
  • z Vyšnej Jarabej (bus) cez Kumštovú dolinu a Kumštové sedlo po zelenej značke za cca 2.20 h,
  • z Nižnej Boce (bus) cez sedlo Črchľa a Rovnú hoľu po žltej a zelenej značke za cca 3.20 h,
  • z Malužinej cez Svidovskú dolinu (žltá), Svidovské sedlo (Príslop) a Rovnú hoľu (zelená) za cca 4.30 h.

Súčasný prístrešok nahradil klasický turistická altánok z 20. storočia akých bolo v našich horách požehnane. Drevenou konštrukciou je podobný, ale má vyplnené aj bočné steny, čím je lepšie chránený voči bočnému vetru či dažďu. Strechu netvoria drevené šindle, ale drevené dosky. Nedostatkom je chýbajúce masíve drevené sedenie. Jediné zariadenie altánku tvorí chabá lavička, tvorená tenkou latou, čiže nebude mať dlhú životnosť. Na vonkajšej bočnej stene je tabuľa - úryvok z návštevného poriadku národného parku. Besiedka sa nachádza v tesnej blízkosti rázcestia turistických značiek.

Výdatný prameň vody sa nachádza 300 metrov západne od sedla na trase žltej značky smerom na Králičku pri chodníku v severnom svahu Panskej hole.

Bocianske sedlo 21/05/16 00:00 nová téma

Túra Prečo rastie deväť sekvojovcov pri Novej Bani Cez prázdniny mnohí balia kufre a mieria za hranice všednej každodennosti. Merajú dlhé cesty a precestujú pol sveta, aby videli jeho divy. Čuduj sa svete aj na krpatom Slovensku máme tiež mnohé kuriozity, divy a unikáty. Netreba cestovať stovky či viac kilometrov. Netreba ani vracať ľudom Slovensko. Stačí sa lepšie pozrieť za vlastné humná a poriadne sa rozhliadnuť. Objavíme mnoho zaujímavostí, ktoré nás doslova zaskočia. 02/08/19 Tomáš Trstenský Pohronský Inovec, Vtáčnik, +
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy
Útulňa Chatka Zigovka Milú a výborne zariadenú lesnú chatku som objavil úplnou náhodou. Išiel som pozrieť kamaráta do Hornej Marikovej pešo cez hory a tu sa tesne pod horským sedlom vrchu Zigov (Milechovská Kýčera) ukázal medzi stromami nový zrub. Keďže bol blízko modrej značky, tak som si ho išiel pozrieť. O to väčšie bolo prekvapenie, že je voľne prístupný. 20/07/19 Tomáš Trstenský Javorníky

Túra Slovenskou Saharou - Záhorácka magistrála Na Záhorí som už bol viackrát, ale nikdy s turistickým cieľom. Predsa len táto časť Slovenska nepatrí z morfologického hľadiska medzi najatraktívnejšie a človeka to láka skôr do kopcov. Takéto odsúdenie krajiny je však veľmi povrchné a krásne miesta sa nájdu naozaj všade, len treba mať otvorené oči a vnímať krajinu okolo seba. dnes Pavel Forgáč Biele Karpaty, Myjavská pahorkatina, +
Túra Západné Javorníky: Čertov – Vysoká nad Kysucou Východnú časť Javorníkov v okolí Čadce som pochodil vo všetkých ročných obdobiach, pešo, na snežniciach alebo aj na bicykli. Západnú časť, tvoriacu hranicu SR a ČR, som poznal len z lyžovačky na Čertove. Túto osadu Lazov pod Makytou som zvolil ako východisko hrebeňovej túry najmä z dopravných dôvodov – keď piatok bol zároveň sviatkom Sv. Cyrila a Sv. Metoda a autobus z Púchova ideálne nadväzoval na skorý rýchlik z Bratislavy. včera Peter Straka Javorníky
Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). 17/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Bocianske sedlo 21/05/16 00:00 nová téma
    • Nízke Tatry: Ďumbierske Tatry - Bocianske sedlo

• prístrešok nie je určený na spanie
      1,5 hodiny chôdze sa nachádza Chata gen. M. R. Štefánika pod Ďumbierom po žltej značke

• prameň na žltej značke smer Králička 300 m od sedla na západ

• sedlo Čertovica (bus) - Bocianske sedlo (červená a zelená značka)