Altánok Antalová v Sološnickej doline

11.06.16
Po dlhšej dobe som opäť šiel s GPS partiou. Vychádzalo sa z Rohožníka a, samozrejme, išlo sa štýlom kolmo hore, kolmo dole. Peter sa rozhodol vystupovať na nami už vystúpené vrcholy zo všetkých svetových strán po ich jednotlivých rebrách. Tentokrát sme sa štvornožky škriabali na Veľký Petrklín a ešte krkolomnejšie z neho sa spúšťali do Sološnickej doliny. Kúsok od smerovníka sme na žltej objavili altánok pri kríži. Predtým tu bolo len ohnisko a kameninový stôl s lavičkami. Pri putovaní po Štefánikovej magistrále by sa v nečase mohol hodiť.

• po žltej zo Sološnice – 2,2 km
  • po žltej z Plaveckého Podhradia na Vápennú a z nej po červenej do Sološnickej doliny – 8 km
  • po modrej z Rohožníka do sedla Skalka a z neho po červenej do Sološnickej doliny - 11 km
  • po žltej z Dolian na Nad jarkami, po zelenej na Sklený vrch a z neho po žltej do Sološnickej doliny – 12,4 km
  • po žltej z Častej do Častianskej doliny, ztade po zelenej na Sklený vrch a z neho po žltej do Sološnickej doliny – 13 km

Ide o klasický záhradkársky altánok s rozmermi asi 1,5 m x 2 m. Podlaha je drevená. Na nej sú dve lavice s operadlami a malý kovový stolík. Jedna stena altánka je odhora až po zem krytá umelohmotnou stenou, čím je zabránené pršaniu dovnútra z tejto strany. Strecha je kvalitná, pravdepodobne umelohmotná krytina (škridla). Pod strechou z bočných strán sú prekríženými latkami vytvorené dva trojuholníky. Tie síce dažďu nezabránia v preniknutiu dnu, ale dajú sa na ich spodné hrany pripevniť celty alebo pončá.

Hoci altánok nie je priestorovo veľký, podľa mňa sa tu v prípade núdze vyspia piati ľudia. Dvaja na laviciach a traja na zemi. Pre väčšie pohodlie sú potrebné karimatky. Celý altánok je položený na dvoch veľkých hranoloch, takže je kúsok nad zemou a i v prípade dlhšie trvajúceho dažďa, nehrozí mokrá podlaha od zeme.

Naľavo od altánka je sedenie so stolom, lavičkou a tromi štvorcami – stoličkami. Sú vytvorené zo štrku, či ako to opísať a asi odolajú aj menej násilným vandalom. Neďaleko je dokonca odpadový kôš z podobného materiálu. Je tu tiež ohnisko a pod stromom v ohrádke kríž. Miesto istotne nie je určené na bivakovanie, ale ak niekoho pri putovaní po Štefánikovej magistrále prekvapí lejak, dá sa tu prespať. Kúsok je to k potoku i do lesa, takže o vodu a drevo nie je núdza.

Altánok Antalová v Sološnickej doline 11/06/16 00:00 nová téma

Túra GSB: Hviezdoslavova horáreň – Rabka Zdrój Kamarátom sa minuloročné putovanie po Hlavnej beskydskej magistrále (Główny Szlak Beskidzki /GSB/) veľmi páčilo a tak som bol vyzvaný, aby som na tento rok naplánoval jeho pokračovanie. Dohodli sme sa opäť na víkende + tri dni dovolenky a plány kolegov v práci na dovolenky rozhodli, že to bude od 1. 6. 2018. V marci som sa pustil do ťažšej časti a to zháňania ubytovania na trase Oravská Polhora – Červený Kláštor. Najviac mi dalo zabrať zohnanie ubytovania v Krościenku nad Dunajcem, ale po desiatkach telefonátov a SMS–iek, sa mi podarilo zohnať všetkých päť nocľahov pre šesť ľudí. V piatok 1. 6. sme po práci napokon do vlaku nasadli piati. 17/07/18 Miroslav Svítek Orava a Kysuce, Oravské Beskydy, +
Túra Hevlín – Znojmo - 4. etapa KPG Po troch týždňoch som sa opäť vybral putovať popri rieke Dyje a bol som veľmi rád, že sa mohol pridať aj Mivy. Kúpili sme si za 150,- Kč celodenný lístok pre dvoch na IDJMK, a keby sme to vedeli skôr, mohol naň Mivy cestovať už z Hodonína. Kedy sa niečoho podobného dožijeme na Slovensku? Ráno bola taká hmla, že z vlaku nebolo vidno ani okolie koľajníc, no po vystúpení z autobusu v Hevlíne sa to zlepšilo a napokon pieklo slnko. 11/07/18 Miroslav Svítek Česko
Túra Hevlín – Dolní Věstonice - 3. etapa KPG Na tretiu etapu putovania popri rieke Dyje som sa vybral sám. V Břeclavi som zistil, že vďaka IDJMK si môžem na železničnej stanici kúpiť jeden lístok na vlak aj autobus a to dokonca až do rakúskeho mestečka Laa an der Thaya. V TIC v obci Hevlín som strávil skoro 45 minút rozhovorom o živote s jeho veľmi ochotnou pracovníčkou. Dyje v tomto úseku je rovná, akoby bola narysovaná podľa pravítka a veľmi som sa tešil na sústavu 15 pevnôstok z 1. ČSR. Žiaľ, pre krátkosť času som sa vôbec nemohol venovať akvaduktu, rozhľadni, ani zámku v Drholci. 04/07/18 Miroslav Svítek Česko

Túra Šípska Fatra: Kečky a Radičiná z Komjatnej V septembri som sa prešiel z Komjatnej na Ostré (Ostrô). Nad dedinou ma fascinovalo veľké skalné okno a potešili ma výhľady z vrcholového hrebeňa. V apríli som sa do Šípskej Fatry vrátil a pozrel som si hneď štyri skalné okná. Prechádzka bola trochu náročnejšia, pretože som išiel zväčša mimo turistických chodníkov. No jej atraktívnosť to iba zvýšilo. dnes Martin Knor Veľká Fatra a Choč
Túra Poldňovka polhrebeňom Braniska a Bachurne Pohorie Braniska ma fascinovalo už od malička, keď som cestoval okolo neho alebo cezeň po starej ceste. Novú dimenziu dalo cestovanie popod Branisko, tunelom. Po x rokoch pozerania naň, som sa v prvopočiatkoch mojej turistickej kariéry konečne rozhodol ho aj prejsť. včera Henrich Tomáš Branisko, Šariš
Správa Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video) Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky. 19/07/18 Soňa Mäkká Správy

Altánok Antalová v Sološnickej doline 11/06/16 00:00 nová téma
    • Malé Karpaty (CHKO Malé Karpaty): Sološnická dolina - povyše rázcestia červenej a žltej značky (pri kríži)