Chatrč pod Kozím chrbtom

25.06.16
Búda sa nachádza pár metrov pod žltým traverzom Kozieho chrbta a dá sa použiť ako nocľah pred výstupom na hlavný hrebeň Nízkych Tatier cez Prašivú a Chochule. Je to alternatíva pre prístrešok v Hiadeľskom sedle, s krásnym výhľadom. Vďaka novej plechovej streche vyzerá celkom nepremokavo a steny z dosiek zabránia aj dažďu hnanému zo strán.

• zo sedla Hadlanka pod Kozím chrbátom po žltej značke za 0.15 h,
  • z Hiadeľského sedla po žltej značke za 0.30 h,
  • z Hiadla po modrej značke cez Hiadeľskú dolinu do Hiadeľského sedla a na žltý traverz za 2.30 h,
  • z Korytnice po modrej značke cez Hiadeľské sedlo a na žltý traverz za 2.15 h,
  • z Donovalov po červenej značke cez Kečku a sedlo Hadlanka na žltý traverz za 2.20 h,
  • z Moštenice po žltej značke cez Moštenickú dolinu a sedlo Zubová za 2.50 h.

Jednoduchá drevená búda má šikmú strechu z pozinkovaného plechu. Steny sú z dosák a čiastočne sú obité térovým papierom. Má rozmery približne 4 x 2,5 metra plus zvonka prístupná časť asi na drevo. Okno je provizórne zatvorené plechovými dverami zo starej skrine. Vchodové dvere sa zatvárajú ťažšie, takže ich netreba nijako zaisťovať. Vnútro je zariadené sparťansky - matrac a malý stolík s pár drobnosťami. Podlaha je z dosiek, ale miestami poškodená. Celkovo tam bol poriadok, iba trochu nafúkaného lístia. Žiadna piecka tam nie je. Komfortne tam prespia štyria ľudia s vlastnou karimatkou a spacím vakom. V prípade nečasu alebo potreby možno aj šiesti nocľažníci.

Zdroje vody

Najbližší prameň je na žltom traverze smerom na Hiadeľské sedlo (do 15 minút chôdze). Ďalší zdroj vody je prameň južne v Hiadeľskom sedle ako je popísané v článku o prístrešku na táborisku.

Chatrč pod Kozím chrbtom 20/05/19 06:50 3 príspevky

Búda Poľovnícka chata Adamicová pod Krivou Tuchyňou Pri túlaní sa Bielymi Karpatmi sme objavili poľovnícku chatku, niekde medzi vrchmi Hromádková, Krivá Tuchyňa a Češkovec, kúsok od križovatky zvážnic. Je pri nej sedenie, ohnisko, latrína, čiastočne krytý vchod a hlavne voľne prístupná povala, kde by sa dalo po menšom upratovaní v suchu prespať. 09/06/18 Tomáš Antal Biele Karpaty
Túra Sto kilometrov cez Muránsku planinu - 2. časť Dva dni pochodu sú za nami a čaká nás pivo na Prednej hore (aký paradox mať pivovar kúsok od protialkoholického ústavu), lazy Muránskej Zdychavy, presun do Stolických vrchov s únavným stúpaním na samotnú Stolicu a rozhodovanie, kde skončíme. Ako sme zistili neskôr, aj poriadne horúčavy, stúpania, polomy a kalamity - všetko vykompenzované výhľadmi, krásnou prírodou a relaxom. 30/07/17 Tomáš Antal Muránska planina, Stolické vrchy
Túra Sto kilometrov cez Muránsku planinu - 1. časť Na naše pomery prekvapivo dobrá predpoveď počasia nás prinútila pribaliť opaľovací krém 50-ku. Zvolená lokalita spolu s termínom zaručovala ľudoprázdne chodníky, čo máme asi najradšej. Plán bol jasný - Veporské vrchy, Muránska planina a Stolické vrchy. Za 4 dni stihnúť čo najviac, ale nevypustiť pri tom dušu, čo sa nám čiastočne podarilo (časť, že stihnúť čo najviac). 23/07/17 Tomáš Antal Muránska planina, Veporské vrchy

Túra Glarnské Alpy – ku Spitzmeilenhütte Nechce sa mi tomu veriť. Je pol jedenástej v noci a vonku v tme neustále prší. Pritom predpoveď počasia na zajtra jasne hovorí o modrej oblohe a veľmi príjemných teplotách na túto časť roka. Spoľahnúť sa na serióznosť švajčiarskych meteorológov? Skúsim. Nachystám si veci do hôr. Láka ma to tam. Zažil som totiž Alpabfahrt v obci Mels. Slávnostný jesenný návrat dobytka z letných pastvín. Trvá to zvyčajne tri víkendy. Cez dve desiatky slávnostné vyzdobených stád si majitelia rozoberú do svojich maštalí. Výzdobu hocktorej kravičky by závidela aj nejedna krojovaná nevesta. Je to aj divácky zaujímavé divadlo. No svedčí to aj o rozsiahlosti priestorov, ktoré salaše (Alp) pre svoju činnosť potrebujú. A táto oblasť je mojím cieľom. Terén pod vrchom Spitzmeilen a tam položená chata Spitzmeilenhütte. dnes Vladimír Mikuš Svet
Pozvánka Festival Cestou necestou chystá šnúru v 21 mestách S jeseňou prichádza tradične aj nová šnúra festivalu Cestou necestou, tentokrát až 21 mestách SR, od 16.10. do 28.11.2019. Najväčšie podujatie sa bude konať od 8.-10.11.2019 v bratislavskom DK Ružinov, kedy je pripravených 50 prednášok v troch sálach. Témy sú pestré, skialp, vysokohorská turistika, paragliding, bicykle, plavby či stopovanie cez najrôznejšie krajiny. včera Redakcia Festivaly a premietania
Túra Túlačka cez Vlčí kút, Rakytu a Veľkú Somorovú Tribeč mi prirástol k srdcu. Napriek temnej povesti, ktorá vznikla po vydaní známeho slovenského hororu, je to skôr útulné, neveľké pohorie, priam ideálne pre tiché táranie sa v krásnej prírode. V tomto prípade som si chcel dopriať krátku túlačku v okolí Loviec a zároveň článkom otváram edíciu “Paliho bezvýznamných vandrov”. včera Pavol Timko Tribeč

Chatrč pod Kozím chrbtom 20/05/19 06:50 3 príspevky
    • Starohorské vrchy: na žltej značke (traverz Kozieho chrbta)

• 4 ľudí s vlastnou karimatkou a spacákom (v prípade núdze maximálne 6 ľudí)

• trojsezónna (bez vykurovacieho telesa a izolácie objektu)

• prameň do 15 minút na žltom traverze smer Hiadeľské sedlo

• Donovaly, Korytnica, Hiadeľ (bus)