Predstavenie

Fenix HL60R – čelovka s akumulátorom (typ 18650)

26.05.16
Čelovky s akumulátormi sú bežnou súčasťou ponuky hádam každého serióznejšieho výrobcu. Výhody sú zrejmé – najmä, ak plánujete spať na miestach s elektrinou, môžete si dopriať luxus veľmi výkonnej čelovky. Horšie je to však po niekoľkých rokoch, keď sa akumulátor opotrebuje a treba ho vymeniť a ten už nemusí byť v ponuke. Čelovka Fenix HL60R ma preto zaujala použitím štandardného Li-ion akumulátora typu 18650, s ktorým obavu mať nemusíte.

Obsah balenia

V čiernej papierovej krabičke s plastovým okienkom nájdete čelovku s elastickým popruhom, Li-ion akumulátor typu 18650 s kapacitou 2600 mAh, krátky microUSB káblik, náhradné tesnenie a návod na použitie.

Telo

Telo čelovky je vyrobené z hliníkovej zliatiny a pôsobí skutočne robustne. Nemusíte sa obávať akokoľvek nešetrného zaobchádzania a keď vám spadne, skôr treba mať obavu o to, na čo spadne. Dizajnom nejde o žiadnu extra krásavicu, všetko je podriadené funkcii. Ide o valec (priestor pre akumulátor), na ktorom je priskrutkovaný kvádrik s optikou. Celé telo je otočné v držiaku popruhov. Na jednej strane je konektor microUSB a prepínač svetelných režimov, na druhej skrutkovací uzáver pre akumulátor. Rozmery tela sú cca 8,7 cm × 5 cm × 4,5 cm a hmotnosť vrátane akumulátora je 170 gramov. Deklarovaná vodotesnosť je na úrovni IPX8 do hĺbky 2 metrov.

Svetelný zdroj a optika

Čelovka používa výkonnú LED diódu Cree XM-L2 T6 so svetlom v neutrálnej bielej a deklarovanou životnosťou 50-tisíc hodín. Okrem nej je čelovka osadená dvojicou malých červených diód pre orientačné osvetlenie v stane alebo pri pochode, keď nechcete obmedziť schopnosť očí vnímať v šere.

Optika je jednoduchá, bez možnosti nastavenia. Priemer kužeľa je 13 mm a predné sklíčko je zapustené do tela asi 3mm, čo ho chráni pred poškodením. Svetelná stopa je homogénna, výrazným stredom a ostrým ohraničením na krajoch. Na prvý pocit je veľmi podobná svetelnej stope na čelovke Fenix HL23.

Režimy

Tlačítkom na pravej strane sa prepínajú režimy svietenia. Poradie režimov je nasledovné: Turbo → červené LED → Eco → Low → Mid → High. Svetelný tok a výdrž v jednotlivých režimoch je v tabuľke nižšie.

Oceňujem, že čelovka sa nezapne krátkym stlačením, ktoré môže byť aj náhodné v batohu. Vtedy len zabliká a vypne sa. Manuál prezrádza, že zároveň ide o indikátor stavu batérie. Zablikanie len na bielo znamená, že ostáva viac ako 70% energie. Zablikanie na bielo aj na červeno predstavuje 30-70% energie a len na červeno informuje o menej ako 30% zostávajúcej energie. Škoda, že to nevytlačil výrobca aj na telo čelovky.

Príjemným detailom je, že čelovka si pamätá posledne použitý režim.

Údaje výrobcu1

Dosvit čelovky výrobca uvádza do 116 metrov, čo bude údaj pre Turbo režim.

Režim Svetelný tok Výdrž
Turbo 950 lm 46 min
High 400 lm 3 h
Mid 150 lm 10 h
Low 50 lm 29 h
Eco 5 lm 100 h
červené 1 lm 100 h

Akumulátor

Výhodou štandardného akumulátora je okrem istoty, že aj o pár rokov zoženiete nový, je aj možnosť prikúpiť náhradný, pokiaľ plánujete ísť na dlhšie mimo miesta s elektrinou a solár, či powerbanku riešiť nechcete. Navyše, letmý pohľad na internet prezrádza, že ich je možné zohnať za dobrú cenu (v porovnaní s jednoúčelovými neštandardnými). Pozor, batéria musí mať ochranný obvod, kvôli bezpečnosti. Aj priamo Fenix má v ponuke za cca 20€ variant s 3500 mAh – kto by chcel zvýšiť výdrž, má možnosť.

Pre výkonné čelovky je tento zdroj elektriny výhodný nielen pre vysokú kapacitu, ale aj kvôli zaťažiteľnosti vysokým prúdom, čo prakticky vylučuje použitie alkalických jednorazových batérií.

Dojmy

Čelovka Fenix HL60R pôsobí extra odolne a robustne. Preto neprekvapí, že jej hmotnosť nie je najmenšia, čo odradí ľudí zameraných na čo najľahšiu výbavu. Komu však pár desiatok gramov navyše neprekáža, ťažko nájde slabinu tejto čelovky. Oceňujem vysoký svetelný výkon, štandardný akumulátor, pamäť na posledne použitý svetelný režim a nabíjanie cez štandardný microUSB konektor, takže na hory postačí nabíjačka mobilu. Svetelná stopa je vyhovujúca, no nedá sa prispôsobovať a je pomerne ostro ohraničená.

Možnosti využitia sú široké z hľadiska aktivít v období od jari do jesene, prípadne do miernejšej zimy. Na vyslovene zimné použitie treba siahnuť radšej po modeli s oddeleným akumulátorom od zdroja svetla, aby sa dal vložiť pod bundu.

1. Údaje sú deklarované pre použitie s dodávaným akumulátorom ARB-L18-2600 podľa štandardu ANSI/PLATO F 1. ↩︎

Fenix HL60R – čelovka s akumulátorom (typ 18650) 30/01/17 20:43 1 príspevok

MTB Jarný cyklobudíček v Malých Karpatoch a nový trail Slalomka Veľkonočné sviatky vyšli tento rok až po skialpovej uzávere v Tatrách, preto sme ostali v Bratislave, kde je pekná sýtozelená jar. Keďže množstvo ľudí vyrazilo za rodinami a horami, malokarpatské lesy v okolí hlavného mesta boli bez zvyčajných davov, ktoré sa tam bežne premávajú v každý slnečný pekný deň. V sobotu sme sa vybrali s Mišom a Maťom prevetrať bicykle, skontrolovať niektoré singletraily a bufety. 16/05/19 Ľubomír Mäkký Malé Karpaty
Túra Zimná túra na Brnčalku so 6-ročným dieťaťom Šesťročné dieťa, ktoré je už niekoľko rokov "obeťou" svojich turistikou posadnutých rodičov, zvládne už pomerne veľa a už – a zároveň zatiaľ – s radosťou. Vo Vysokých Tatrách počas letnej turistickej sezóny zvládne pohodlne túru snáď na každú horskú chatu. Ale čo v zime? Pokiaľ je chodník prešliapaný alebo nie je veľa čerstvého – ako tomu bolo v januári 2018 – je dobrým cieľom Chata pri Zelenom plese, tzv. Brnčalka. 25/04/19 Ľubomír Mäkký Vysoké a Belianske Tatry
Predstavenie Deuter Trail 30 – batoh na turistiku aj ferraty Menšie turistické batohy zvyknú kvôli šetreniu hmotnosti trpieť krátkym a málo stabilným chrbtovým systémom a nie vždy majú viac možností vstupu do hlavnej komory. Deuter so svojou novinkou pre túto jarnú sezónu ide opačne. Tridsaťlitrový turistický model Trail je postavený na chrbtovom systéme AirContact Trail, za ktorého stabilitu by sa nehanbili ani technickejšie modely a funkčné vybavenie by obstálo v aj o triedu väčších batohoch. Nenechajte sa však pomýliť, Trail 30 je predovšetkým turistický batoh na náročnejšie túry a jeho technické ašpirácie končia na zaistených cestách via ferrata, pre ktoré má aj jednu zaujímavú vychytávku. 17/04/19 Ľubomír Mäkký Batohy

Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. dnes Miroslav Svítek Svet
Túra Kalinovo – Bôrček – Breznička Mala to byť čisto botanická akcia! Chcela som nafotiť korunkovku strakatú a krivec najmenší. Cestou od jednej lokality k druhej sme však prešli krajinou, ktorá je síce turistom neznáma, ale určite nie nezaujímavá. Radi sa túlame menej známymi lokalitami a vždy tam dačo objavíme. Zaujímavé bývajú aj reakcie miestnych ľudí, s ktorými sa občas dáme do reči. Najskôr sa veľmi prekvapia, keď zbadajú turistov, potom sa pýtajú odkiaľ sme, no a keď počujú Zvolen, prekvapia sa ešte viac. Ich reakcia je väčšinou v duchu: „Veď nie tu, ale tam máte hory!“ Ale sú doslova hrdí, keď pochválime ich kraj, aj keď občas, akoby tomu ani neverili. včera Danka Tomášiková Juhoslovenská kotlina
Túra Bzovská motanica a prieskum Horných Fafákov Moja prvá túra osadami Veporských vrchov resp. Podpoľania sa konala pred 4 rokmi a bola naj - naj - naj. Nasledujúca sa mi podarila až na jeseň predminulého roka. Preto som si povedal, že nebudem otáľať s ďalšou návštevou, a tak sa mi podarilo jeden augustový víkend 2018 stráviť na značených, ale aj neznačených cestách západnej časti Veporských vrchov. 18/05/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy

Fenix HL60R – čelovka s akumulátorom (typ 18650) 30/01/17 20:43 1 príspevok
    • Fenix

• HL60R

• nabíjateľná čelovka

• hliník, plast

• Hmotnosť
    • 123 g – bez akumulátora

• 170 g – celková

• použitie štandardného akumulátora, odolné telo, vysoký výkon, nezapne sa náhodným stlačením, pamäť na posledný použitý svetelný režim, ukazovateľ stavu batérie

• Nepáči sa mi
    • vyššia celková hmotnosť, väčšie rozmery

• 75 €

• Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.