Pozvánka

Non-stop pochod Cesta na Mesiac

20. 06. 2016
Pri príležitosti osláv 400 rokov prvej písomnej zmienky obce Vysoká nad Kysucou a zároveň pripomenutia si slávneho potomka vysockých vysťahovalcov amerického astronauta E. A. Cernana, doposiaľ posledného človeka, ktorý stál na Mesiaci, organizuje obec Vysoká nad Kysucou a Klub turistiky Vysoká nad Kysucou štafetový non-stop pochod „Cesta na Mesiac“ dlhý 2 200 km, ktorý má ambíciu byť najdlhším organizovaným non-stop peším štafetovým turistickým pochodom.

Ojedinelá turistická akcia mala štart 2. júna 2016 o 16-tej hodine. Odvtedy základní účastníci, ktorých musí byť 220 a musia byť s obcou Vysoká nad Kysucou spojení trvalým pobytom, prechodným pobytom, alebo miestom narodenia, absolvovali štafetovým spôsobom do 15. 6. 2016 o 11.00 hodine už 143 10-kilometrov dlhých úsekov (1 430 km). Pochod prebieha na dvoch trasách – dennej a nočnej. Limit na prejdenie úseku je stanovený na 2,5 hodiny.

Pre vzdialenejších účastníkov je v prípade ich záujmu pripravená tiež trasa na 20 km a obe trasy sú bez časového obmedzenia na ich prejdenie. Trasa je vytýčená pre tých, ktorým je 10 km málo a umožníme im tak spoznať väčšiu časť katastra obce Vysoká nad Kysucou a jej kopaničiarskeho osídlenia.

Obec a Klub turistiky Vysoká nad Kysucou vás týmto pozývajú zúčastniť sa záverečnej fázy jedinečnej turistickej akcie, ktorá má naplánované ukončenie posledným úsekom dňa 26. júna 2016 o 11.30 hodine. Zúčastniť sa však môžete v ktoromkoľvek zostávajúcom čase, ktorý vám vyhovuje.

V záverečných dňoch sú pripravené nasledovné sprievodné turistické akcie:

• Streda 22. 6. 2016 21.00 – nočný prechod po dennej trase Cesty na Mesiac,
  • Piatok 24. 6. 2016 21.45 – 7. Za svätojánskymi muškami (turistická vychádzka spojená s pálením svätojánskeho ohňa a všetkým čo k tomu patrí),
  • Sobota 25. 6. 2016 11.30 Záverečný spoločný úsek „Cesty na Mesiac“.

Tešíme sa na spoločné stretnutie počas Cesty na Mesiac!

Fotografie: Anton Opial a účastníci pochodu

Non-stop pochod Cesta na Mesiac 17/01/17 08:18 1 príspevok

Túra Modranským chotárom Keď mi Roman poslal jeho článok, v ktorom popisoval prechádzku k starej oskoruši na Devíne a dodal: „Napíš niečo aj o modranských“, tak som si sprvu povedal, že čo tu budem písať, akú túru popisovať, veď sú len kúsok za hradbami mesta. 24/05/20 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Túra Krkavec, Bradavica, Konský vrch a Malý Javorník Odkedy sa narodil Kubko, veľkonočné sviatky zvykneme tráviť u babky na mojich rodných Kysuciach. Veď zvyky sa majú odovzdávať z generácie na generáciu. Tento rok zo všeobecne známych dôvodov ostávame sedieť doma v okrese, pod ktorý patríme, teda v pezinskom. Hoci to nie sú Kysuce, myslím, že aj tak sme ostali uväznení v celkom dobrom okrese. Ešte veľa miest tu mám nespoznaných. Je Veľký piatok, doma ešte všetci spia, beriem batoh a vyrážam spoznávať okolie nad Limbachom. 04/05/20 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Túra Tri kríže a Klokočiny – prechádzka z Perneka Pandémia nekompromisne zasiahla aj Slovensko, je sobota a pozerám v mape miesta, kam by som mohol vypadnúť a nestretnúť podľa možnosti ani živej duše. Tento víkend našťastie ešte môžem prechádzať z okresu do okresu. O týždeň neskôr na Bielu sobotu už by som mal problém. 20/04/20 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty

Túra Kremnickým hrebeňom z kúpeľov do kúpeľov Pri poslednej výprave do Kremnických vrchov k runám na Velestúre som si uvedomil jeden fakt. Úsek červenej značky na juh od Troch krížov je moja terra incognita. A prázdnota v našich mapách láka, nutkanie zaplniť biele miesta je neodolateľné. A tak, keď sa mi neočakávane uvoľnil v predĺženom májovom víkende jeden a pol dňa, prekonávam vlastnú pohodlnosť a neváham. Neplánovane zbalím batoh. Môžem vyraziť za svojím spôsobom novým dobrodružstvom. dnes Vladimír Mikuš Kremnické vrchy
Túra Hrad Uhrovec – okruh z Jankovho vŕšku s Jankom Keďže sa nerada vraciam rovnakou trasou, akou som išla do cieľa, ak je čo i len trošku možné urobiť si okruh, idem po tejto možnosti ako pes po údenom. V prípade hradu Uhrovec to nebolo inak. Sadla som si k počítaču, otvorila hikeplanner a pustila sa študovať mapu. Ono, možností až tak veľa človek nemá, ak sa potrebuje vrátiť do východiskového bodu, kde nechal auto. A tak padla voľba zobrať to z Jankovho vŕšku na Kňažinové lúky, odtiaľ k hradu Uhrovec a od hradu po modrej nazad na červenú. včera Martina Haratíková Strážovské vrchy
Túra Trenčianske rozhľadne Ibovka a Malý Jelenec Roky som chodieval na Moravu s mojím kamarátom putovať od jednej rozhľadne k druhej. Kamarát sa nejako vytratil z môjho života a rozhľadne tiež. Tento rok som si musel na prelome marca a apríla vybrať kopu starej dovolenky a pri spriadaní plánov, ovplyvnených krízou, okrem viacdňových prechodov došlo aj na rozhľadne na západnom Slovensku. Vypísal som si ich asi trinásť, a keďže Trenčín nie je až tak ďaleko, dve som spojil do jednej túry. včera Miroslav Svítek Biele Karpaty