Pozvánka

Non-stop pochod Cesta na Mesiac

20.06.16
Pri príležitosti osláv 400 rokov prvej písomnej zmienky obce Vysoká nad Kysucou a zároveň pripomenutia si slávneho potomka vysockých vysťahovalcov amerického astronauta E. A. Cernana, doposiaľ posledného človeka, ktorý stál na Mesiaci, organizuje obec Vysoká nad Kysucou a Klub turistiky Vysoká nad Kysucou štafetový non-stop pochod „Cesta na Mesiac“ dlhý 2 200 km, ktorý má ambíciu byť najdlhším organizovaným non-stop peším štafetovým turistickým pochodom.

Ojedinelá turistická akcia mala štart 2. júna 2016 o 16-tej hodine. Odvtedy základní účastníci, ktorých musí byť 220 a musia byť s obcou Vysoká nad Kysucou spojení trvalým pobytom, prechodným pobytom, alebo miestom narodenia, absolvovali štafetovým spôsobom do 15. 6. 2016 o 11.00 hodine už 143 10-kilometrov dlhých úsekov (1 430 km). Pochod prebieha na dvoch trasách – dennej a nočnej. Limit na prejdenie úseku je stanovený na 2,5 hodiny.

Pre vzdialenejších účastníkov je v prípade ich záujmu pripravená tiež trasa na 20 km a obe trasy sú bez časového obmedzenia na ich prejdenie. Trasa je vytýčená pre tých, ktorým je 10 km málo a umožníme im tak spoznať väčšiu časť katastra obce Vysoká nad Kysucou a jej kopaničiarskeho osídlenia.

Obec a Klub turistiky Vysoká nad Kysucou vás týmto pozývajú zúčastniť sa záverečnej fázy jedinečnej turistickej akcie, ktorá má naplánované ukončenie posledným úsekom dňa 26. júna 2016 o 11.30 hodine. Zúčastniť sa však môžete v ktoromkoľvek zostávajúcom čase, ktorý vám vyhovuje.

V záverečných dňoch sú pripravené nasledovné sprievodné turistické akcie:

• Streda 22. 6. 2016 21.00 – nočný prechod po dennej trase Cesty na Mesiac,
  • Piatok 24. 6. 2016 21.45 – 7. Za svätojánskymi muškami (turistická vychádzka spojená s pálením svätojánskeho ohňa a všetkým čo k tomu patrí),
  • Sobota 25. 6. 2016 11.30 Záverečný spoločný úsek „Cesty na Mesiac“.

Tešíme sa na spoločné stretnutie počas Cesty na Mesiac!

Fotografie: Anton Opial a účastníci pochodu

Non-stop pochod Cesta na Mesiac 17/01/17 08:18 1 príspevok

Túra Na Geldek Častovskou dolinou Keď mi po Veľkej noci Juro poslal odkaz na „Oborový manuál“ a zároveň fotky z jeho túry, hneď mi bolo jasné, kam najbližšie povedú moje kroky v Malých Karpatoch. Ani som nedúfal, že sa do Častovskej doliny (podľa mapy Častianskej) dostanem ešte na jar, kedy sa príroda zobúdza a je všetko krásne zelené. Ale predpovede počasia nabúrali naše plány na predĺžený víkend, a tak v poslednú aprílovú nedeľu vyrážam spoznávať nespoznané. Vystupujem v Častej na námestí a okolo kostola sa vyberám asfaltkou do kopca po žltej TZT. Za poslednými domami míňam červeno-bielu miestnu značku, ktorá označuje chodník vedúci k najväčšiemu stromu gaštana jedlého na Slovensku. Ale o tom potom. 02/06/17 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Bežky Jeseníckou magistrálou na bežkách Králický Snežník alebo tiež masív Králického Snežníka je geomorfologický celok a vysoká, členitá hornatina na rozhraní Čiech, Moravy a Kladska. Väčšia časť hornatiny leží v poľskom Kladsku. Toľko a ešte viac hovorí o pohorí Wikipedia. 07/03/17 Zdeno Vasilišin Svet
Bežky Tajomné Malé Karpaty na bežkách i peši Tohtoročná zima sa zatiaľ nemusí za seba hanbiť. Celkom slušnú snehovú nádielku uštedrila aj nižšie položeným končinám a vďaka inverznému počasiu, kedy pretrváva mrazivé počasie celý deň, sa sneh úspešne drží. Aj keď na druhej strane, pri slnečnom počasí by pobyt v zasneženej prírode bol ešte príjemnejší. 27/02/17 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty

Cyklotúra Považská Bystrica – Papradno – Štiavnik – PB Pôvodne cyklotrasa vznikla ako výprava za hľadaním terénov vhodných na zber byliniek. Chcel som sa dostať na lúčne svahy a pokiaľ možno vyhnúť sa frekventovaným cestám. Nakoniec sa mi charakter trasy aj nenáročný rozsah tak zapáčil, že som ju s drobnými variáciami absolvoval mnohokrát. dnes Michal Bukvai Javorníky
Pozvánka 15 rokov HIKING.SK – stretnutie v Račkovej doline V tomto roku HIKING.SK oslavuje už 15 rokov svojho fungovania. Za tento čas sa na našich stránkach uverejnilo mnoho úžasných túr a sprievodných príbehov, ktoré priniesli informácie a potešenie tisíckam čitateľov. Tiež sa nám podarilo sprevádzkovať obľúbenú turistickú mapu a vyhľadávač turistických trás. Radi by sme 15. narodeniny oslávili spolu s vami, preto vás pozývame na jesenné narodeninové stretnutie do Račkovej doliny, kde sme mali podobnú akciu už v roku 2006. 13/09/17 Redakcia Hiking akcie
PR HOROMIL FEST – sviatok pre milovníkov hôr a ciest V dňoch od 28. septembra do 1. októbra sa v Považskej Bystrici uskutoční 9. ročník festivalu Horomil Fest. Ide o sviatok určený všetkým milovníkom hôr, cestovania a športu, ktorý každoročne privíta množstvo známych osobností a počas štyroch dní odprezentuje veľa zaujímavých filmov. včera sponzorovaný článok Správy