Veranda pod Červenokamenským sedlom

06.08.16
V nádhernom, slnečnom počasí som s kamarátmi z T. O. Bjatek absolvoval túru medzi Krivoklátom, Vršatskými bradlami, Červeným Kameňom a Lednicou. Pri stúpaní z Červeného Kameňa do Červenokamenského sedla po modrej značke som asi 500 m pred sedlom, objavil chatu s krytým vstupom a s nádherným výhľadom.

• po modrej značke z Červeného Kameňa smerom na Lednicu za 30 minút,
  • po modrej značke z Lednice smerom na Červený Kameň za 40 minút.

Chata sa nachádza pod stromami, neďaleko lúk s nádhernými výhľadmi na Vršatské bradlá od Červeného Kameňa. Modrá značka sa pri nej po stúpaní od Červeného Kameňa stáča doprava. Chata je spredu obložená drevom, zadná časť je kamenná. Naľavo od chaty (pod stromami) je latrína. Hneď vedľa je ohnisko a kovové téčka pre stôl a lavicu. Sú tu ešte sedačky spravené výrezom do klátov.

Čo môže zaujímať turistu hľadajúceho nocľah pod strechou, sa nachádza pred vstupom do chaty. Je to krytý vchod. Plechovú strechu podopierajú štyri drevené stĺpy a dva kamenné. Krytý vstup je rozdelený plotom z polien na dve časti, pričom je plot vysoký asi do pása. V prvej časti pri vstupných dverách do chaty je podlaha z udupanej hliny a nachádzajú sa tu ešte štyri polená – sedačky. Obe kryté časti majú podľa mňa rozmery 2 x 2,5 m. Kamenná časť má betónovú podlahu. Jednu stranu tvorí kamenná stena chaty, druhú plot z polien, tretiu kamenná stena s otvorom a štvrtá je čiastočne voľná, lebo je tu len akýsi pol múrik.

Dnu je na podlahe už niečo ako posteľ a ešte sú tu dve epedy. Všetko je to ešte kryté okolitými stromami, takže podľa mňa preniknutie dažďa dovnútra nehrozí. Vyspí sa tu pohodlne päť ľudí, pričom na hlinenej podlahe je dobré mať karimatku. Dreva na oheň je v okolitom lese dosť a voda sa nachádza priamo na modrej značke smerom z Červeného Kameňa do sedla, päť minút pred chatou.

Z lúk za chatou sú nádherné výhľady a západ slnka tu tiež musí mať svoje čaro. Snáď sa majitelia chaty nenahnevajú za zverejnenie možnosti nocľahu, ale leží naozaj na čarokrásnom mieste. Ak nocľažníci (počas neprítomnosti majiteľov) po sebe zanechajú poriadok, tak by to nemal byť problém.

Veranda pod Červenokamenským sedlom 28/08/17 15:23 1 príspevok

Túra Hontianske Nemce – Viničný vrch – Sebechleby Keď sme sa chystali do Dudiniec, všimol som si, že na TuristickaMapa.sk pribudli miestne značenia. Zo Sebechlieb do Dudiniec som po zelenej už išiel, a tak som privítal možnosť ísť okolo Sebechlieb po miestnej modrej značke, ako odbočke z modrej Hontianske Nemce – Počúvadlianske jazero. Totiž, dostať sa tam alebo z tade do Dudiniec bolo nemožné, a naopak, do Sebechlieb chodil autobus často. Čakalo ma však jedno prekvapenie za druhým a ani jedno nebolo príjemné. 22/11/19 Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Prístrešok Chata pod dubom Pri turistickom okruhu zo Sklených Teplíc do Vyhní a späť som na zelenej značke z Pustého hradu našiel najprv pod kopcom Bralce pekne upravený prameň a asi po 1 km som natrafil na lúke Janovo s posedom veľký senník plný sena a na druhej strane v lese malú poľovnícku chatu s verandou. 09/11/19 Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Túra Hontianske Nemce – Plášťovce – Dudince So ženou sme sa vybrali po štvrtýkrát do Dudiniec na relaxačný pobyt. V duchu som riešil, čo budem robiť, kade chodiť vo voľnom čase, keď som už všetko naokolo pochodil. Našťastie, po rokoch opäť sprevádzkovali, aj keď len cez pracovný týždeň, vlak Zvolen – Šahy. Žena brala kúry a ja túry. Vlak o 9.09 h býval vždy plný a aj spiatočný o 15.48 h z Krupiny. Babie leto bolo priam ideálne, a tak som si prešiel zase nové trasy v širšom okolí Dudiniec. 04/11/19 Miroslav Svítek Krupinská planina

Túra Potulky okolo Bukowiny Tatrzańskej Tatranskú Bukovinu (poľ. Bukowina Tatrzańska) sme už viackrát navštívili. Prostredie Podhalia (poľ. Podhale) obľubujeme najmä pre nenáročné, ľudoprázdne prechádzky s neopakovateľnými pohľadmi na Tatry. Obdivujeme kde-tu roztrúsené “živé” salaše - bacówki, či kulinárske špeciality. Okolie je posiate množstvom obydlí, čo špacírku predurčuje na bezpečnú alternatívu k vysokohorským túram v období s nepriaznivým počasím. dnes Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry
PR Po stopách Pabla Escobara v Cestovateľskom kine Najznámejší narkoštát všetkých čias sa odhalí v špeciálnom Cestovateľskom kine. Návštevníci sa v utorok 10. decembra v KC Dunaj prenesú na miesta, z ktorých vzišiel a kde nakoniec aj padol milovaný a obávaný Pablo Escobar. V pútavom rozprávaní lekára a cestovateľa Ľuboša Fellnera ožije všetko zo seriálu Narcos, a ešte viac! včera sponzorovaný článok Festivaly a premietania
Túra Zadné Meďodoly a Gombošov vrch z Tatranskej Javoriny Naplánovaný jesenný turistický výlet v Tatrách musím na poslednú chvíľu modifikovať. Horská služba totiž hlási, že po poslednom snežení panujú vo vysokých polohách zimné podmienky, k čomu nemám potrebné skúsenosti a s výnimkou čiapky ani výstroj. Ostávajú teda iba nižšie položené miesta, z čoho sa rozhodujem pre Zadné Meďodoly. Miesto mi učarovalo už pri našom letnom rodinnom prechode Kopským sedlom, kvôli deťom som si ho však patrične nevychutnal. Aby to nebola len taká seniorská prechádzka, po návrate do Tatranskej Javoriny si ešte vybehnem na Gombošov vrch preveriť výhľady zo zjazdovky. včera Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry

Veranda pod Červenokamenským sedlom 28/08/17 15:23 1 príspevok
    • Biele Karpaty: na modrej značke medzi Červeným Kameňom a Lednicou

• 5 ľudí s vlastným spacím vakom a karimatkou

• súkromná chata

• prameň 5 minút na modrej značke poniže chaty (smer Červený Kameň)

• Autobusom do Lednice alebo Červeného Kameňa

• krytá veranda súkromného objektu