Veranda pod Červenokamenským sedlom

06.08.16
V nádhernom, slnečnom počasí som s kamarátmi z T. O. Bjatek absolvoval túru medzi Krivoklátom, Vršatskými bradlami, Červeným Kameňom a Lednicou. Pri stúpaní z Červeného Kameňa do Červenokamenského sedla po modrej značke som asi 500 m pred sedlom, objavil chatu s krytým vstupom a s nádherným výhľadom.

• po modrej značke z Červeného Kameňa smerom na Lednicu za 30 minút,
  • po modrej značke z Lednice smerom na Červený Kameň za 40 minút.

Chata sa nachádza pod stromami, neďaleko lúk s nádhernými výhľadmi na Vršatské bradlá od Červeného Kameňa. Modrá značka sa pri nej po stúpaní od Červeného Kameňa stáča doprava. Chata je spredu obložená drevom, zadná časť je kamenná. Naľavo od chaty (pod stromami) je latrína. Hneď vedľa je ohnisko a kovové téčka pre stôl a lavicu. Sú tu ešte sedačky spravené výrezom do klátov.

Čo môže zaujímať turistu hľadajúceho nocľah pod strechou, sa nachádza pred vstupom do chaty. Je to krytý vchod. Plechovú strechu podopierajú štyri drevené stĺpy a dva kamenné. Krytý vstup je rozdelený plotom z polien na dve časti, pričom je plot vysoký asi do pása. V prvej časti pri vstupných dverách do chaty je podlaha z udupanej hliny a nachádzajú sa tu ešte štyri polená – sedačky. Obe kryté časti majú podľa mňa rozmery 2 x 2,5 m. Kamenná časť má betónovú podlahu. Jednu stranu tvorí kamenná stena chaty, druhú plot z polien, tretiu kamenná stena s otvorom a štvrtá je čiastočne voľná, lebo je tu len akýsi pol múrik.

Dnu je na podlahe už niečo ako posteľ a ešte sú tu dve epedy. Všetko je to ešte kryté okolitými stromami, takže podľa mňa preniknutie dažďa dovnútra nehrozí. Vyspí sa tu pohodlne päť ľudí, pričom na hlinenej podlahe je dobré mať karimatku. Dreva na oheň je v okolitom lese dosť a voda sa nachádza priamo na modrej značke smerom z Červeného Kameňa do sedla, päť minút pred chatou.

Z lúk za chatou sú nádherné výhľady a západ slnka tu tiež musí mať svoje čaro. Snáď sa majitelia chaty nenahnevajú za zverejnenie možnosti nocľahu, ale leží naozaj na čarokrásnom mieste. Ak nocľažníci (počas neprítomnosti majiteľov) po sebe zanechajú poriadok, tak by to nemal byť problém.

Veranda pod Červenokamenským sedlom 28/08/17 15:23 1 príspevok

Túra GSB: Bacówka w Bartnem – Nowa Wieś Večer sme si s Borisom preprali nejaké veci, no hoci sme ich na paličkách vystrčili z okna von, ráno vôbec neboli suché. Chatár sa ponáhľal k lekárovi, a tak sme museli do ôsmej opustiť chatu. Raňajky o siedmej vôbec neboli na škodu. Parťáci si dali praženicu a dostali ju vcelku na jednej panvici. Ja som chcel klobásu, no večer sme všetky zjedli, a tak boli párky. Deň sa ukazoval byť opäť slnečný, tak sme vykročili na náš piaty deň putovania po Beskydskej magistrále (GSB) ovešaní neuschnutým prádlom. 21/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Poľsko
Túra GSB: Jaworzyna Krynicka – Bacówka w Bartnem Po úžasnej večeri sme strávili skoro hodinu nad papierovými mapami a rozoberali, kade zajtra pôjdeme. Čakala nás najdlhšia etapa nášho šesťdenného putovania a vzhľadom na horúčavy sme nechceli kráčať ani o meter viac. Pelé neverí elektronickým mapám, a tak všetko preveroval na papierových. Ale napokon vybrali časovo najkratšiu a presne takú, ako som naplánoval. Čiže od chaty po zelenej. Dnes dáme červenej GSB zbohom. 14/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Ľubovnianska vrchovina, +
Túra GSB: Krościenko nad Dunajcem – Schronisko Jaworzyna Po štvrtýkrát sa vyberám po Hlavnej beskydskej magistrále (GSB). Naplánovať si trasu z bodu, kde sme skončili pred rokom k bodu, odkiaľ sa dá relatívne ľahko vrátiť na Slovensko, nebol problém. Problémom sa ukázalo ako sa dostať čo najrýchlejšie z Bratislavy do Krościenka, z Nowa Wieś do Bratislavy a zohnať na trase ubytovanie. Striedavo intenzívne som na tom pracoval od októbra 2018 a nebyť kamarátky Beaty z Poľska, tak si tak spokojne 7. 6. 2019 piati do vlaku po práci asi nesadneme. Parťák, kvôli ktorého účasti na Trnavskej stovke sme to o týždeň odložili, ležal doma na antibiotikách. Takže po tretíkrát s partiou ideme šiesti, ale do vlaku len piati! 07/07/19 Miroslav Svítek Ľubovnianska vrchovina, Poľsko

Recenzia Fjällräven Keb 52 – celoročný trekkingový batoh Tohtoročná novinka medzi trekingovými batohmi Fjällräven ponúka odolný a nepremokavý materiál Bergshell, ktorý má aj horolezecký špeciál Bergtagen 38. V prípade Kebu ale nie je jediným materiálom, je tu zastúpený aj G-1000. Pri pohľade na chrbtový systém zaujmú na prvý pohľad aj tvarované drevené výstuhy. Určenie tohto batohu je celoročné, orientované na náročnejší treking. Je k dispozícii v dvoch veľkostných variantoch – 52 a 72 litrovom. Vyskúšal som menší z nich. dnes Ľubomír Mäkký Batohy
Túra Glarnské Alpy – k St. Martin cez Heidelpass Pri jednej návšteve v Salzburgu som si kúpil v miestnom kníhkupectve turistickú mapu od Kümmerly+Frey: Sargasenland, Liechtenstein, 1 : 60 000. Na prednej stránke bola fotka malej osady s kostolíkom v horách. Nič moc, len pár stavbičiek pod skalou. No z obrázku vyžarovalo pre mňa niečo, čo nedokážem popísať. Až raz som náhodou identifikoval miesto a zostal som prekvapený poznaním, že som sa práve ani veľmi ďaleko nevyskytol. Bohyňa príležitosti dala ponuku, ktorá sa neodmieta. včera Vladimír Mikuš Svet
Túra Slovenskou Saharou - Záhorácka magistrála Na Záhorí som už bol viackrát, ale nikdy s turistickým cieľom. Predsa len táto časť Slovenska nepatrí z morfologického hľadiska medzi najatraktívnejšie a človeka to láka skôr do kopcov. Takéto odsúdenie krajiny je však veľmi povrchné a krásne miesta sa nájdu naozaj všade, len treba mať otvorené oči a vnímať krajinu okolo seba. 19/08/19 Pavel Forgáč Biele Karpaty, Myjavská pahorkatina, +

Veranda pod Červenokamenským sedlom 28/08/17 15:23 1 príspevok
    • Biele Karpaty: na modrej značke medzi Červeným Kameňom a Lednicou

• 5 ľudí s vlastným spacím vakom a karimatkou

• súkromná chata

• prameň 5 minút na modrej značke poniže chaty (smer Červený Kameň)

• Autobusom do Lednice alebo Červeného Kameňa

• krytá veranda súkromného objektu