Chata

Rainerova chata

19.01.07
Najmenšou a zároveň najstaršou zachovanou tatranskou chatou je Rainerova chata. Patrí medzi turistami k veľmi navštevovaným miestam, pretože sa nachádza v nižšej nadmorskej výške, neďaleko Hrebienka, Studenopotockých vodopádov a Zamkovského chaty. Tieto ciele zvládnu aj menej kondične pripravení turisti a predovšetkým rodiny s malými deťmi.

Počas zimy sa veľkému záujmu teší snehový betlehem, ktorý vlastnoručne vytvára chatár Peter Petras. Ak je sneh aj cez Veľkú noc, môžete tu vidieť aj obrovské veľkonočné vajíčko.

História

Chata vznikla v roku 1863 a dal ju postaviť nájomca Starého Smokovca Ján Juraj Rainer. V roku 1884 postavili urbárnici zo Starej Lesnej hneď vedľa väčšiu chatu, ktorú nazvali hotel Kamzík. Rainerova chata slúžila ako nocľaháreň pre vodcov, nosičov a študentov, neskôr ako sklad paliva i garáž. V roku 1980 bol Kamzík asanovaný. Správa TANAP-u dala v roku 1983 chatu ako pamiatkový objekt zreštaurovať.

Súčasným chatárom je Peter Petras, učiteľ z Kežmarku a dlhoročný vysokohorský nosič. V roku 1997 sa so súhlasom TANAP-u podujal zrekonštruovať interiér chaty a v nasledujúcom roku ju uviedol do prevádzky.

Na chatu sa môžete dostať z Hrebienka alebo od Zamkovského chaty po červenej magistrále. Vedie sem aj modrá značka od Studenopotockých vodopádov, ktorá pokračuje na Zbojnícku chatu. Viac v rubrike túry.

Ubytovanie

Na tejto malej chate sa ubytovanie neposkytuje. Slúži ako „bufet“ a náučné centrum TANAP-u.

Túry

Keďže na chate sa nedá prenocovať, nie je možné ju využívať ako východisko na túry. Môžete sa tu zastaviť na ceste od Hrebienka po Zamkovského chatu, od Tatranskej Lomnice cez vodopády Studeného potoka na Zbojnícku chatu. Neďaleko od vodopádov pokračuje žltá značka do Tatranskej Lesnej. Prechádza tadiaľto aj zelená značka vedúca z Hrebienka na Téryho chatu.

Ako tam je…

Chata pozostáva z malej miestnosti, kde je pec, pult, lavice a stoly. Chata pôsobí domácim dojmom, je v nej teplučko, väčšinou vždy plno. Je tu smiech, dobrá nálada, vôňa dreva a dymu a keď si tu chvíľu posedíte, možno si začnete pripadať ako v Tatrách minulosti…

Rainerova chata 06/01/16 16:18 352 príspevkov

Túra S deťmi na Hundsheimer Berg Rakúske mestečko Hainburg an der Donau leží v obzvlášť peknom prostredí. Okrem rieky disponuje atraktívnymi solitérnymi kopcami Braunsberg a Schlossberg, na druhom sa nachádza zrúcanina hradu. A pohľad na toto všetko si môžeme vychutnať z výbežkov hory Hundsheimer Berg, najvyššieho vrcholu Hainburských vrchov, ktoré sú geografickou súčasťou a v podstate ukončením Malých Karpát. Do fotopozitívnej lokality sme sa vybrali počas uplynulého babieho leta aj s deťmi. 20/12/18 Soňa Mäkká Svet
Recenzia Dámsky batoh Bergans Senja W 34 Na bežné túry nosím už veľa rokov turistický batoh Camelbak Fourteneer 27, ktorý som tu opisovala ešte v roku 2009. Odvtedy uplynulo dosť času a počet osôb, ktoré brávam so sebou na túry, sa zvýšil, tak som sa rozhodla pre zmenu. Konkrétne som hľadala batoh s trochu väčším objemom, ale univerzálny, s rôznymi vreckami na fľaše, mikiny, čiapky, autíčka a iné veci, ktoré deti neustále pchajú rodičom do batoha a von. Napokon z toho vyšiel dámsky batoh Senja 34 od nórskej značky Bergans. 12/12/18 Soňa Mäkká Batohy
Reportáž Vyhodnotenie roka v Slovak Ultra Trail V sobotu 1.12. sa v Bratislave uskutočnilo koncoročné stretnutie občianskeho združenia SLOVAK ULTRA TRAIL (SUT). Hlavným bodom programu bolo zhodnotenie sezóny 2018 a slávnostné vyhlásenie víťazov a výsledkov 4. ročníka Slovenskej Ultratrailovej Ligy 2018. 03/12/18 Soňa Mäkká Reportáže

Pozvánka Outdoor filmový festival Oščadnica 2018 V dňoch 29. a 30.12.2018 sa v priestoroch DK Oščadnica uskutoční 5.ročník tradičného festivalu Outdoor filmový festival Oščadnica (OFF Oščadnica). Organizátori pozývajú divákov na horské filmy z domácej, ale aj zahraničnej produkcie. Sú medzi nimi snímky o dobrodružných výpravách do najvyšších hôr planéty, ale aj neuveriteľné výkony na hranici ľudských možností v Alpách. dnes Redakcia Iné
Túra Na Vápeč cez Baské Strážovské vrchy som naposledy brázdil pred tromi rokmi s parťákmi. Náš pôvodný zámer prejsť trasu z Vrícka do Hornej Poruby nakoniec nevyšiel a skončili sme v Zliechove. Vypadol tak jeden z našich hlavných cieľov – Vápeč. V hlave som ho však držal poctivo ďalej, a keďže nás tohtoročné „leto“ nie a nie opustiť, zosnoval som okolo tejto vápencovej hrudy trasu. Parťák sa tentoraz nenašiel, a tak som vyrazil sám. dnes Radoslav Jurčina Strážovské vrchy
Rozhovor Na behu ma najviac baví sloboda, voľnosť a príroda Lucia Dobrucká je mladá slovenská ultrabežkyňa, ktorá si v posledných sezónach pripísala na účet viacero výborných výsledkov. Lucka je držiteľkou ženského traťového rekordu na Javorníckej stovke z roku 2017, tento rok získala napríklad 2. miesto na Nízkotatranskej stíhačke či 1. miesto na Lazovke. Na prelome augusta a septembra si zabehla najdlhšiu trasu pretekov L´Echappée Belle vo Francúzsku, na ktorej získala 3. miesto vo svojej kategórii a 6. miesto v celkovom poradí medzi ženami. V celoročnej lige Slovak Ultra Trail si vlani vybojovala 3. miesto, tento rok poskočila na 2. priečku. Lucka je členkou ultrabežeckého tímu Slovak Ultra Trail. Na moje otázky o behu a živote okolo neho odpovedala v nasledujúcom rozhovore. včera Júlia Batmendijnová Rozhovory

Rainerova chata 06/01/16 16:18 352 príspevkov
    • Na Starolesnianskej poľane neďaleko vodopádov Studeného potoka.
    • neposkytuje
    • celoročná
    • voda nie je, avšak je tu možnosť kúpiť si nápoje