Chata

Rainerova chata

19.01.07
Najmenšou a zároveň najstaršou zachovanou tatranskou chatou je Rainerova chata. Patrí medzi turistami k veľmi navštevovaným miestam, pretože sa nachádza v nižšej nadmorskej výške, neďaleko Hrebienka, Studenopotockých vodopádov a Zamkovského chaty. Tieto ciele zvládnu aj menej kondične pripravení turisti a predovšetkým rodiny s malými deťmi.

Počas zimy sa veľkému záujmu teší snehový betlehem, ktorý vlastnoručne vytvára chatár Peter Petras. Ak je sneh aj cez Veľkú noc, môžete tu vidieť aj obrovské veľkonočné vajíčko.

História

Chata vznikla v roku 1863 a dal ju postaviť nájomca Starého Smokovca Ján Juraj Rainer. V roku 1884 postavili urbárnici zo Starej Lesnej hneď vedľa väčšiu chatu, ktorú nazvali hotel Kamzík. Rainerova chata slúžila ako nocľaháreň pre vodcov, nosičov a študentov, neskôr ako sklad paliva i garáž. V roku 1980 bol Kamzík asanovaný. Správa TANAP-u dala v roku 1983 chatu ako pamiatkový objekt zreštaurovať.

Súčasným chatárom je Peter Petras, učiteľ z Kežmarku a dlhoročný vysokohorský nosič. V roku 1997 sa so súhlasom TANAP-u podujal zrekonštruovať interiér chaty a v nasledujúcom roku ju uviedol do prevádzky.

Na chatu sa môžete dostať z Hrebienka alebo od Zamkovského chaty po červenej magistrále. Vedie sem aj modrá značka od Studenopotockých vodopádov, ktorá pokračuje na Zbojnícku chatu. Viac v rubrike túry.

Ubytovanie

Na tejto malej chate sa ubytovanie neposkytuje. Slúži ako „bufet“ a náučné centrum TANAP-u.

Túry

Keďže na chate sa nedá prenocovať, nie je možné ju využívať ako východisko na túry. Môžete sa tu zastaviť na ceste od Hrebienka po Zamkovského chatu, od Tatranskej Lomnice cez vodopády Studeného potoka na Zbojnícku chatu. Neďaleko od vodopádov pokračuje žltá značka do Tatranskej Lesnej. Prechádza tadiaľto aj zelená značka vedúca z Hrebienka na Téryho chatu.

Ako tam je…

Chata pozostáva z malej miestnosti, kde je pec, pult, lavice a stoly. Chata pôsobí domácim dojmom, je v nej teplučko, väčšinou vždy plno. Je tu smiech, dobrá nálada, vôňa dreva a dymu a keď si tu chvíľu posedíte, možno si začnete pripadať ako v Tatrách minulosti…

Rainerova chata 06/01/16 16:18 352 príspevkov

Túra Bralo Krasín nad Dolnou Súčou Dolná Súča neďaleko Trenčína sa môže pochváliť veľmi peknou dominantou, vápencovým bralom so zrúcaninou hradu. Z hradu síce veľa neostalo, každopádne návštevu tohto miesta som mala vďaka rôznym fotkám dlhodobo v pláne. Najmä tie s výhľadmi na rozkvitnuté stromy ma motivovali, aby som sem išla v apríli. 12/09/18 Soňa Mäkká Biele Karpaty
Túra Na Kmínek a Masarykovu chatu z Vyšného Kelčova Po sobotňajšej spoločenskej udalosti sme mali v nedeľu chuť potúlať sa peknou krajinou s výhľadmi, ideálne niečo nenáročné, najradšej aj s horskou chatou. Po ceste sme mali Kysuce a po konzultácii s tunajším rodákom Zdenčim sme sa rozhodli pre okruh z Vyšného Kelčova, časti obce Vysoká nad Kysucou, ktorý spĺňal naše predstavy. 24/08/18 Soňa Mäkká Západné Beskydy
Túra Dámska jazda Tatrami po lejakoch Predposledný júlový víkend sme mali s kamarátkami dlhšie naplánovanú dámsku túru bez detí a manželov. Keďže kalendáre sú plné a babysittingy dlho dopredu vybavené, s termínom sa nedá hýbať ani vtedy, ak začiatok túry vychádza na deň po tom, čo v Tatrách povodne odniesli niekoľko mostov. Veď vrátiť sa dá vždy, hovoríme si a optimisticky balíme stredne veľké batohy so spacákmi a ďalšie rekvizity, ktoré teraz pri malých deťoch používame dosť zriedkavo. 17/08/18 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

Prístrešok Táborisko Mraznica na Stolici Táboriť na vrchole najvyššej hory pohoria sa dá málokde. Buď je na vrchole málo miesta alebo je skalnatý či zarastený vegetáciou, prípadne v chránenom území. Ani jednu z uvedených charakteristík nespĺňa najvyššia hora Stolických vrchov a zároveň Slovenského rudohoria - Stolica. dnes Tomáš Trstenský Stolické vrchy
Túra Krížový vrch z Levočskej doliny Počas našich turistických výletov po východnom Slovensku sme jedno pohorie neustále obchádzali. Levočské vrchy so svojou povesťou bývalého vojenského priestoru a s jednou turistickou značkou tiahnucou sa krížom cez pohorie nemohli byť lákadlom pre rodinnú turistiku. Keď sme však už v iných pohoriach zaznamenávali druhú, či ešte častejšiu návštevu, prinútil som sa nulu na konte Levočských vrchov zmazať. Po detailnom štúdiu máp padol výber na Krížový vrch, ktorý leží dostatočne na okraji pohoria, aby sme to štýlom tam a späť zvládli s našimi školákmi bez vážnejších problémov. včera Peťo Nový Levočské vrchy
Túra Lanovka Vogel - Júlske Alpy s dieťaťom Sme štvrtý deň v okolí jazera Bohinj. Po dvoch slnečných dňoch strávených na túre a jednom upršanom dni, sme sa rozhodli ostať dlhšie, než sme plánovali. Je tu naozaj nádherne. Pri rozhodovaní sa, kam pôjdeme, nás zvádza možnosť využiť blízku lanovku a skúsiť trochu turistiky vo vyšších horských polohách. Doteraz to boli skôr údolia a kaňony s vodopádmi. 20/09/18 Danka Laciková Svet

Rainerova chata 06/01/16 16:18 352 príspevkov
    • Na Starolesnianskej poľane neďaleko vodopádov Studeného potoka.
    • neposkytuje
    • celoročná
    • voda nie je, avšak je tu možnosť kúpiť si nápoje