Chata

Rainerova chata

19. 01. 2007
Najmenšou a zároveň najstaršou zachovanou tatranskou chatou je Rainerova chata. Patrí medzi turistami k veľmi navštevovaným miestam, pretože sa nachádza v nižšej nadmorskej výške, neďaleko Hrebienka, Studenopotockých vodopádov a Zamkovského chaty. Tieto ciele zvládnu aj menej kondične pripravení turisti a predovšetkým rodiny s malými deťmi.

Počas zimy sa veľkému záujmu teší snehový betlehem, ktorý vlastnoručne vytvára chatár Peter Petras. Ak je sneh aj cez Veľkú noc, môžete tu vidieť aj obrovské veľkonočné vajíčko.

História

Chata vznikla v roku 1863 a dal ju postaviť nájomca Starého Smokovca Ján Juraj Rainer. V roku 1884 postavili urbárnici zo Starej Lesnej hneď vedľa väčšiu chatu, ktorú nazvali hotel Kamzík. Rainerova chata slúžila ako nocľaháreň pre vodcov, nosičov a študentov, neskôr ako sklad paliva i garáž. V roku 1980 bol Kamzík asanovaný. Správa TANAP-u dala v roku 1983 chatu ako pamiatkový objekt zreštaurovať.

Súčasným chatárom je Peter Petras, učiteľ z Kežmarku a dlhoročný vysokohorský nosič. V roku 1997 sa so súhlasom TANAP-u podujal zrekonštruovať interiér chaty a v nasledujúcom roku ju uviedol do prevádzky.

Na chatu sa môžete dostať z Hrebienka alebo od Zamkovského chaty po červenej magistrále. Vedie sem aj modrá značka od Studenopotockých vodopádov, ktorá pokračuje na Zbojnícku chatu. Viac v rubrike túry.

Ubytovanie

Na tejto malej chate sa ubytovanie neposkytuje. Slúži ako „bufet“ a náučné centrum TANAP-u.

Túry

Keďže na chate sa nedá prenocovať, nie je možné ju využívať ako východisko na túry. Môžete sa tu zastaviť na ceste od Hrebienka po Zamkovského chatu, od Tatranskej Lomnice cez vodopády Studeného potoka na Zbojnícku chatu. Neďaleko od vodopádov pokračuje žltá značka do Tatranskej Lesnej. Prechádza tadiaľto aj zelená značka vedúca z Hrebienka na Téryho chatu.

Ako tam je…

Chata pozostáva z malej miestnosti, kde je pec, pult, lavice a stoly. Chata pôsobí domácim dojmom, je v nej teplučko, väčšinou vždy plno. Je tu smiech, dobrá nálada, vôňa dreva a dymu a keď si tu chvíľu posedíte, možno si začnete pripadať ako v Tatrách minulosti…

Rainerova chata 05/04/20 06:50 355 príspevkov

Túra Okruh k Červenému domčeku z Lozorna Červený domček na Lintavách je ikonické miesto, kde som už bola viackrát. Nedávno sme si ho vybrali ako cieľ okruhu po relatívne nových značkách z Lozorna, ktorými sme ešte nešli. Trasa je nenáročná, zaumienila som si, že si ju prejdem aj na bežkách, čo však vzhľadom na snehové podmienky v Malých Karpatoch začína vyzerať ako plán až na ďalšiu zimu, ak vôbec. dnes Soňa Mäkká Malé Karpaty
Správa Na Veľký Grič mohla ísť nová ferrata, stopli ju úrady Mesto Handlová plánovalo postaviť na skalách pod vrcholom Veľkeho Griča novú ferratu. Charakterom by šlo zrejme o podobný projekt ako Skalka pri Kremnici. Úrady ju však stopli kvôli pralesu priamo v tejto lokalite. Zavážili aj skúsenosti z ferraty Skalka, kde sa nedodržiava sezónna uzávera. 26/05/20 Soňa Mäkká Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Správa Ministerstvo zdržuje vyhlásenie rezervácie Pralesy Slovenska Zatiaľ čo sa Európska únia hlási k väčšej ochrane pralesov, na Slovensku máme stále vyše dvetisíc hektárov pralesov, ktoré môžu byť kedykoľvek vyrúbané. Návrh rezervácie na ich lepšiu ochranu leží mesiace na ministerstve životného prostredia a z nepochopiteľných dôvodov sa nikam neposúva. 21/05/20 Soňa Mäkká Správy

Túra NCH osadami Krásna nad Kysucou V článku by som vás chcela pozvať na nenáročnú prechádzku okolím horských osád patriacich ku Krásnu nad Kysucou. Niekoľko z nich sme po prvýkrát navštívili v októbri minulého roka počas pekného babieho leta. Osady sú roztrúsené v pohorí Javorníkov smerom k Vojtovmu vrchu a Kykuli. Trasu sme volili tak, aby sme si urobili okruh. dnes Jana Bílešová Javorníky
PR Aj tvoje outdoorové oblečenie do prírody môže byť ekologické Čo je ekologická móda? Ohľaduplná výroba, ktorá berie pri svojej produkcii do úvahy svoj dopad na životné prostredie. Módny priemysel je druhým najväčším znečisťovateľom našej planéty, hneď po ropnom priemysle. Dnešný rýchly životný štýl a extrémne nakupovanie vo veľkých obchodných reťazcoch produkuje enormné množstvo odpadu, a to aj v odevnom priemysle. včera sponzorovaný článok Oblečenie
Túra Zaniknuté dediny (6) – Javorina Sú to len tri či štyri ľudské generácie - a ako sa život zmenil! Na lazoch vo Veporských vrchoch mohol byť predlohou obrazov Martina Benku. Ubehlo ledva 100 rokov. Z výhonku na okraji lúky je statná jedľa, lúka tu už nie je, celkom zarástla. Ľudí, čo ju kosievali, zomlela vojna a spoločenské prevraty. Laznícky život sa ako-tak udržal v nižších polohách. Vysoko v horách nemali šancu ani najtvrdšie mozole. Ich jedinými pamätníkmi sú rumoviská a jedna malá biela kaplnka. včera Matúš Morong Stolické vrchy, Veporské vrchy

Rainerova chata 05/04/20 06:50 355 príspevkov
    • Na Starolesnianskej poľane neďaleko vodopádov Studeného potoka.
    • neposkytuje
    • celoročná
    • voda nie je, avšak je tu možnosť kúpiť si nápoje