Čiernohorská železnička v Čiernom Balogu
Čiernohorská železnička v Čiernom Balogu Zatvoriť

PR Horehronie: región športu a pohody

Horehronie sa mení z roka na rok a rastie do krásy. Cestovný ruch zastáva čoraz významnejšie miesto v ponímaní regiónu, čo sa pozitívne odráža na rozvoji služieb pre turistov. Na rozdiel od mnohých regiónov Slovenska, na Horehroní za posledné roky nevyrástla žiadna fabrika, ale naopak strediská a služby cestovného ruchu sa rozvíjajú do krásy ako jarná lúka.

Dominanty Horehronia, či už lyžiarsky a golfový rezort Tále, službami „nabitý“ Chopok, pomaly, ale isto rozrastajúca sa sieť Čiernohronskej železnice, stále rekonštruovaný, ale prístupný Hrad Ľupča dostali k sebe rovnocenných partnerov. Je to Ozubnicová železnica z Tisovca do sedla Zbojská, priamo pod rovnomenný Salaš Zbojská. Stratené črty nadobúda aj Hrad Muráň a už tretiu sezónu Klaster Horehronie prevádzkuje prvú a teraz zrejme aj najväčšiu požičovňu elektrobicyklov.

S ohľadom na prírodu a zvieratá bolo vyznačených množstvo cyklotrás, ktoré majú ukázať to, po čom oko turistu túži, ale zároveň ochrániť to, čo príroda chrániť musí. Turistika aj cykloturistika zaznamenáva v posledných rokoch pozitívny rozmach, ktorý určite poteší zdravotné poisťovne, no zarmúti farmaceutický priemysel.

Elektrobicykle sa stali ideálnou alternatívou pre ľudí, čo väčšinu roka trávia v práci a ich kondícia je skôr na rekreačnej úrovni. Elektromotor dopomáha k pekným zážitkom z výletov v Nízkych Tatrách, alebo nielen na cykloturistiku ideálnej Muránskej planine, resp. v Slovenskom rudohorí. Po cyklotrasách sú rozmiestnené dobíjacie stanice, ktoré ešte viac posunú dojazd výletníkov. Aj keď vždy je možnosť elektrickú výpomoc vypnúť a nakopnúť „motor“ cyklistu. Dobiť batérie elektrobicykla, ale aj tela je možné v Brezne, v Braväcove, v Čiernom Balogu a na Zbojskách a táto sieť sa bude postupne rozrastať.

Od letnej sezóny 2016 sa požičovňa klastra zväčšila, čo do inventáru, tak aj do rozsahu služieb. K bicyklom a elektrobicyklom pribudli moderné skútre, vhodné na výlety – tak trochu inak, s vetrom vo vlasoch. V rámci služieb pribudlo organizovanie cyklovýletov so sprievodcami, dokonca aj dvojdňových, s bivakovaním v turistických útulniach Muránskej planiny a s výkladom o tamojších prírodných krásach.

Nízke Tatry sú tiež bohaté na ponuku pre turistov a cykloturistov. Trasy popod končiare Tatier sú dobre značené a spájajú všetky zaujímavé lokality, či už Tále s Krpáčovom, ale tiahnu sa až na západ ku Hradu Ľupča, alebo opačne na východ až po Kráľovu hoľu.

Lupčiansky hrad

Horehronie je predurčené na kvalitu na úkor kvantity. Jeho rozľahlosť a prírodná ako aj kultúrna rozmanitosť je tak veľká, že turisti sa stále nemusia báť „prvomájových sprievodov“ na chodníkoch, ale naopak sa môžu tešiť na ničím nerušený pokoj.

Tipy na výlety na Horehroní, ako aj všetky potrebné informácie je možné nájsť na regionálnom portáli www.horehronie.net ako aj v bezplatnej mobilnej aplikácii Horehronie Slovakia.