Bufetové prístrešky
Bufetové prístrešky Zatvoriť

Prístrešok Bufet pod lyžiarskym vlekom v Čičmanoch

Pri putovaní Cestou hrdinov SNP som večer dorazil do Čičmian. Pri kapustnici a pivku v miestnom penzióne som sa domácich opýtal, či sa dá prespať v nejakej búde alebo stodole pri dedine. Odporučili mi lyžiarsky vlek hneď nad dedinou, tam si vraj v niektorej búde určite nájdem miesto na nocľah. A poradili mi dobre.

Strážovské vrchy: na okraji obce Čičmany pod lyžiarskym vlekom na vrchu Javorinka
685 m n. m.
minimálne 15 osôb s vlastným spacákom a karimatkou na širokých stoloch a laviciach
mimo lyžiarskej sezóny!
oplotený zdroj pitnej vody priamo pri prístrešku, voda priteká dreveným žľabom
Spojenie
Čičmany (bus)
Dalšie info
vhodný nocľah na Ceste hrdinov SNP
prehliadka rázovitej obce Čičmany

Prístrešok sa nachádza v areáli voľne prístupného lyžiarskeho vleku, asi 300 metrov od obce Čičmany, smerom na Fačkovské sedlo. Priamo pod areálom vedie červená značka Cesta hrdinov SNP (E-8). Nad vlekom sa týči kopec Javorinka.

• z Čičmian (bus) po červenej značke za 10 minút smer Fačkovské sedlo,
  • z Fačkovského sedla (bus) po červenej značke za 3.15 h,
  • z obce Tužina (bus) po zelenej značke za 2.40 h.

Veľký drevený prístrešok je súčasťou budovy v areáli lyžiarskeho vleku. Počas lyžiarskej sezóny je využívaný ako bufet. Zadnú stranu prístrešku tvorí murovaná stena budovy, strecha je z vlnitého plechu. V prístrešku sú široké drevené stoly s lavicami a na väčšine z nich sa dá pohodlne prenocovať. Podlaha je zo zámkovej dlažby. Asi 70 metrov poniže sú dve menšie búdy s ohniskom, kde sa dá taktiež núdzovo prenocovať.

Priamo pri prístrešku je oplotený zdroj pitnej vody, z ktorého voda priteká dreveným žľabom. Je tam tiež plechová nádrž na vodu.