Bufet pod lyžiarskym vlekom v Čičmanoch

13.08.16
Pri putovaní Cestou hrdinov SNP som večer dorazil do Čičmian. Pri kapustnici a pivku v miestnom penzióne som sa domácich opýtal, či sa dá prespať v nejakej búde alebo stodole pri dedine. Odporučili mi lyžiarsky vlek hneď nad dedinou, tam si vraj v niektorej búde určite nájdem miesto na nocľah. A poradili mi dobre.

Prístrešok sa nachádza v areáli voľne prístupného lyžiarskeho vleku, asi 300 metrov od obce Čičmany, smerom na Fačkovské sedlo. Priamo pod areálom vedie červená značka Cesta hrdinov SNP (E-8). Nad vlekom sa týči kopec Javorinka.

• z Čičmian (bus) po červenej značke za 10 minút smer Fačkovské sedlo,
  • z Fačkovského sedla (bus) po červenej značke za 3.15 h,
  • z obce Tužina (bus) po zelenej značke za 2.40 h.

Veľký drevený prístrešok je súčasťou budovy v areáli lyžiarskeho vleku. Počas lyžiarskej sezóny je využívaný ako bufet. Zadnú stranu prístrešku tvorí murovaná stena budovy, strecha je z vlnitého plechu. V prístrešku sú široké drevené stoly s lavicami a na väčšine z nich sa dá pohodlne prenocovať. Podlaha je zo zámkovej dlažby. Asi 70 metrov poniže sú dve menšie búdy s ohniskom, kde sa dá taktiež núdzovo prenocovať.

Priamo pri prístrešku je oplotený zdroj pitnej vody, z ktorého voda priteká dreveným žľabom. Je tam tiež plechová nádrž na vodu.

Bufet pod lyžiarskym vlekom v Čičmanoch 13/08/16 00:00 nová téma

Túra Skalné mesto Koľvek a Čierna hora z Kluknavy Veľmi rád sa túlam po miestach málo známych, tam, kde si môžem užiť relatívne nedotknutú prírodu, kde len sem-tam stretnem človiečika. Na východnom Slovensku sa ešte stále dajú objaviť takéto miesta, pre mnohých úplne neznáme. Preto keď som sa na nete našiel informácie o skalnom meste Koľvek, Čiernej hore, Rozsypanej skale a Roháčke, hneď som vedel, že tam raz musím ísť. 19/08/18 Viktor Baláž Čierna hora
Prístrešok Sedlo Repy Uprostred pohoria Čierna hora, na križovatke turistických trás stojí prístrešok, ktorý svojou polohou môže mnohým turistom poskytnúť nocľah pri putovaní pohorím. Tiež som ho využil počas Cesty hrdinov SNP, keďže stojí priamo pri červenej značke E8. Počas nočného dažďa som bol vďačný za jednoduchý nocľah pod strechou. 23/06/18 Viktor Baláž Čierna hora
Útulňa Rozhľadňa Kloptaň Na diaľkových túrach mám väčšinou dopredu vytipované miesta, kde chcem prenocovať. Človek mieni, ale okolnosti menia. Tak to bolo aj počas Cesty hrdinov SNP (E8) na Duklu, keď som plánoval prenocovať v Trohanke v sedle Tri studne, ale únava a blížiaca sa tma rozhodli, že som nocoval uprostred Volovských vrchov - na Kloptani, v prístrešku pod rozhľadňou. 21/04/18 Viktor Baláž Volovské vrchy

Túra Slovenskou Saharou - Záhorácka magistrála Na Záhorí som už bol viackrát, ale nikdy s turistickým cieľom. Predsa len táto časť Slovenska nepatrí z morfologického hľadiska medzi najatraktívnejšie a človeka to láka skôr do kopcov. Takéto odsúdenie krajiny je však veľmi povrchné a krásne miesta sa nájdu naozaj všade, len treba mať otvorené oči a vnímať krajinu okolo seba. dnes Pavel Forgáč Biele Karpaty, Myjavská pahorkatina, +
Túra Západné Javorníky: Čertov – Vysoká nad Kysucou Východnú časť Javorníkov v okolí Čadce som pochodil vo všetkých ročných obdobiach, pešo, na snežniciach alebo aj na bicykli. Západnú časť, tvoriacu hranicu SR a ČR, som poznal len z lyžovačky na Čertove. Túto osadu Lazov pod Makytou som zvolil ako východisko hrebeňovej túry najmä z dopravných dôvodov – keď piatok bol zároveň sviatkom Sv. Cyrila a Sv. Metoda a autobus z Púchova ideálne nadväzoval na skorý rýchlik z Bratislavy. včera Peter Straka Javorníky
Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). 17/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Bufet pod lyžiarskym vlekom v Čičmanoch 13/08/16 00:00 nová téma
    • Strážovské vrchy: na okraji obce Čičmany pod lyžiarskym vlekom na vrchu Javorinka

• minimálne 15 osôb s vlastným spacákom a karimatkou na širokých stoloch a laviciach

• mimo lyžiarskej sezóny!

• oplotený zdroj pitnej vody priamo pri prístrešku, voda priteká dreveným žľabom