Poľovnícka chata Hladina

20.08.16
Počas putovania Pohronským Inovcom po trase Rudnej magistrály zo Zlatých Moraviec smerom na Veľký Inovec som v cípe Obyckých lúk pod Benátom prechádzal okolo poľovníckej chaty a prístreška. Predsienka chaty a prístrešok sa dajú použiť na úkryt či nocľah.

Pri postupe po červenej od Zlatých Moraviec resp. Žitavian sa stúpa miernym kopcom sústavne v listnatom lese. Keď sa dostanete na úzky cíp lúky s rúbaniskom napravo, tak po asi 100 metroch zbadáte vľavo chatku s prístreškom ukryté v tieni mohutných briez a gaštanov. Z opačnej strany je najlepším orientačným prvkom smerovník Obycké lúky pod Benátom v plytkom lúčnom sedle. Od neho je to po okraji lúky a krátkom lesnom úseku asi 500 m.

• červená zo Žitavian, 1:40 h (resp. zo Zlatých Moraviec 2:40 h),
  • červená od Chaty pod Veľkým Inovcom, 1:35 h,
  • modrá + červená z Topoľčianok, 2:55 h,
  • zelená + červená od motorestu Zubor, 3:00 h,
  • zelená + modrá + červená z Obýc, Modoša, 2:30 h.

Murovaná chatka je uzamknutá, ale jeden jej roh zaberá predsienka s rozmermi asi 2 x 2 m. Jej boky sú čiastočne chránené drevenou stenou do výšky pása. Podlaha je betónová, nachádza sa tam drevený stolík a lavica. Vedľa chatky je nový prístrešok zakrývajúci drevené sedenie. Keďže je pevne zapustené, prípadní nocľažníci sa musia uložiť pomedzi kláty. Podložie tvorí len udupaná hlina a tráva.

Pred chatkou je ohnisko, dreva na okolí je dostatok. Vodu som nehľadal, ale kúsok na sever v plytkej doline by mal pretekať Kopanický jarok, tak možno tam je zachytený aj prameň. Asi 500 m povyše sa na okraji lúky nachádza smerovník s odbočkou žltej na Benát. Kedysi značka viedla až do Žitavian, teraz na Benáte končí.

Poľovnícka chata Hladina 20/08/16 11:37 1 príspevok

Prístrešok Chata Podhradská dolina Podhradskou dolinou vedie jeden z prístupov na Rokoš (od Uhrovského Podhradia). Podľa stavu chodníka pod sedlom nie je modro značkovaný chodník príliš využívaný, ale znalosť o možnosti úkrytu v závere doliny sa môže hodiť a niekomu zabezpečiť aj nocľah v suchu (tak ako mne). 24/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). 17/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Chata Chata Lesov SR Čierny vrch V južnej časti Strážovských vrchov sa dá prejsť pekným hrebeňom z Uhrovca po Homôľku s kopcami okolo 1000 m (Rokoš, Čierny vrch, Suchý vrch). Nájde sa aj zopár miest, kde sa dá uchýliť pred nepriaznivým počasím či stráviť noc. Jedným z nich môže byť chata (resp. jej terasa) Lesov SR pod Čiernym vrchom. 10/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Túra Rudník a Rajtopíky z priesmyku Branisko Asi tak pol dňa sa krajina bude kúpať v slnečnom svetle. Taká je predpoveď na zajtrajší deň po tom, čo prvý sneh zavítal začiatkom zimy aj do nižších kopcov. Vyberám sa teda na prechádzku na Branisko, malé pohorie v centrálnej časti východného Slovenska, ktoré je svojou polohou priam predurčené k pekným výhľadom. V jeho strede leží priesmyk Branisko (alebo aj sedlo Chvalabohu), v najnižšej časti hrebeňa pohoria, kadiaľ prechádza stará hlavná cesta. Od otvorenia tunela Branisko je to už podstatne menej rušné miesto, zďaleka sa však nedá hovoriť o nejakom pokojnom miestečku. Práve odtiaľ začínam dnešný turistický výlet. dnes Peťo Nový Branisko
Túra Z Lysca na Kľak - jarná samota vo Veľkej Fatre Po prechode liptovského hrebeňa Veľkej Fatry ma prirodzene zaujímal aj jeho sused, divoký, menej chodený turčiansky. Jeho časť od Borišova po Malý Lysec som si kedysi prešiel s kamarátmi, ale severnejšie sme sa vtedy nedostali. Keď som si v máji študoval mapy, veľkofatranské lesy a ich jarná krása ma k sebe zasa akosi pritiahli. Nemám síce dosť času na kompletnú hrebeňovku, ale na prejdenie ďalšieho úseku to stačiť bude. Počasie hlásia ideálne a teším sa, čo mi putovanie pre mňa doposiaľ neznámym krajom prinesie. včera Martin Baniari Veľká Fatra a Choč

Poľovnícka chata Hladina 20/08/16 11:37 1 príspevok
    • Pohronský Inovec: najzápadnejší cíp Obyckých lúk

• 3 + 3 osoby, spacák a karimatka sú nutné

• trorjsezónna bez vykurovacieho telesa