Poľovnícka chata Hladina

20.08.16
Počas putovania Pohronským Inovcom po trase Rudnej magistrály zo Zlatých Moraviec smerom na Veľký Inovec som v cípe Obyckých lúk pod Benátom prechádzal okolo poľovníckej chaty a prístreška. Predsienka chaty a prístrešok sa dajú použiť na úkryt či nocľah.

Pri postupe po červenej od Zlatých Moraviec resp. Žitavian sa stúpa miernym kopcom sústavne v listnatom lese. Keď sa dostanete na úzky cíp lúky s rúbaniskom napravo, tak po asi 100 metroch zbadáte vľavo chatku s prístreškom ukryté v tieni mohutných briez a gaštanov. Z opačnej strany je najlepším orientačným prvkom smerovník Obycké lúky pod Benátom v plytkom lúčnom sedle. Od neho je to po okraji lúky a krátkom lesnom úseku asi 500 m.

• červená zo Žitavian, 1:40 h (resp. zo Zlatých Moraviec 2:40 h),
  • červená od Chaty pod Veľkým Inovcom, 1:35 h,
  • modrá + červená z Topoľčianok, 2:55 h,
  • zelená + červená od motorestu Zubor, 3:00 h,
  • zelená + modrá + červená z Obýc, Modoša, 2:30 h.

Murovaná chatka je uzamknutá, ale jeden jej roh zaberá predsienka s rozmermi asi 2 x 2 m. Jej boky sú čiastočne chránené drevenou stenou do výšky pása. Podlaha je betónová, nachádza sa tam drevený stolík a lavica. Vedľa chatky je nový prístrešok zakrývajúci drevené sedenie. Keďže je pevne zapustené, prípadní nocľažníci sa musia uložiť pomedzi kláty. Podložie tvorí len udupaná hlina a tráva.

Pred chatkou je ohnisko, dreva na okolí je dostatok. Vodu som nehľadal, ale kúsok na sever v plytkej doline by mal pretekať Kopanický jarok, tak možno tam je zachytený aj prameň. Asi 500 m povyše sa na okraji lúky nachádza smerovník s odbočkou žltej na Benát. Kedysi značka viedla až do Žitavian, teraz na Benáte končí.

Poľovnícka chata Hladina 20/08/16 11:37 1 príspevok

Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Túra Roháče – Baníkov a Tri kopy Letné horúčavy pominuli a s nimi aj búrky na horách, ktoré v auguste hrozili takmer každodenne. Na prvý septembrový týždeň predpovede hlásili stabilné slnečné počasie, ale už v piatok mal opäť od západu prechádzať front. Našťastie, keď má človek za šéfa turisticky naladeného človeka, nie je problém uvoľniť sa aj v pracovný deň. Nakoniec si voľno vybavil aj samotný šéf a operatívne sme sa dohodli na štvrtok. 23/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Prístrešok Chata Závršie Počas putovania Bielymi Karpatmi a Chvojnickou pahorkatinou som si spravil okruh zo Sobotišťa. Pod Uchánkom je možnosť nocľahu v obnovenej útulni. Jedinou nevýhodou je neprítomnosť vodného zdroja. Pri klesaní do doliny potoka Teplica som v lokalite Závršie natrafil na chátrajúcu poľovnícku chatu s voľne prístupnou terasou. Môže poslúžiť ako alternatíva, ak niekto nestíha pod Uchánok. 05/10/19 Michal Bukvai Myjavská pahorkatina, Záhorie

Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. dnes Ľubomír Mäkký Svet
Túra Cez Hrádok na Čertove chodníky vo Vtáčniku Sú miesta, na ktoré chodíme radi. Neprekáža nám, aj keď je to niekoľkokrát za rok. Miestne príslušný genius loci zabráni, aby sa nám to zunovalo. Jedným takým je Hrádok nad Bystričianskou dolinou. Magické miesto, známe hlavne skalolezeckej verejnosti. Ja síce z výšok mám skôr závrate, neprislúcham k tejto spoločnosti, no je to tiež turisticky veľmi atraktívna oblasť aj pre bežného návštevníka. Bola viackrát spomínaná na Hikingu ako zaujímavá časť pohoria Vtáčnik. dnes Vladimír Mikuš Vtáčnik
Recenzia Knižné tipy od Táne – príroda a jej ochrana Prinášame vám prvý zo série článkov s knižnými tipmi našich autorov. Prvý článok s odporúčaniami je od Táne Filipkovej. Ide najmä knihy o prírode, jej ochrane, o ohrozených druhoch či lokalitách. Zavedú nás do Vysokých Tatier, Veľkej Fatry ale aj do Ameriky či do Škandinávie. Medzi tipmi sú aj dve odporúčania na beletriu, pre ktoré je príroda dejiskom príbehu. včera Redakcia Mapy a knihy

Poľovnícka chata Hladina 20/08/16 11:37 1 príspevok
    • Pohronský Inovec: najzápadnejší cíp Obyckých lúk

• 3 + 3 osoby, spacák a karimatka sú nutné

• trorjsezónna bez vykurovacieho telesa