Rada

Turistické mapy európskych krajín

17.08.16 → posledná aktualizácia: 16.10.16
Hľadáte pri plánovaní pohybu v zahraničných horách "miestny Hiking", Hikeplanner alebo elektronickú turistickú mapu? Nie v každej krajine sú takéto služby pre návštevníkov hôr samozrejmosťou. Dopátrať sa ešte pred cestou k serióznej mape je niekedy nadľudský výkon. Aby sme vám hľadanie uľahčili, nájdite si v zozname európskych krajín svoju destináciu.

Albánsko

Švajčiarsko

Taliansko

Ukrajina

Veľká Británia (Spojené kráľovstvo Veľkej Británie a Severného Írska)

Európa

Poznámka: zoznam určite neobsahuje všetky existujúce portály zaoberajúce sa turistickými mapami, preto radi privítame odkazy od vás do diskusnej témy.

Turistické mapy európskych krajín 14/09/16 15:38 29 príspevkov

Búda Kolibka Liptovka pod Starým košiarom Na trase Kysuckej lyžiarskej magistrály sme náhodou s partiou počas zimných potuliek okolo Oščadnice natrafili na starú kolibku nad oščadnickou osadou Švancarovci (Švancari), resp. nad osadou Skalité - Košariská. Nachádza sa na peknej horskej lúke, no stav objektu nie je až taký pekný ako okolie. Vidieť, že je cieľom opekačiek miestnych. 14/04/18 Tomáš Trstenský Kysucké Beskydy
Prístrešok Amfiteáter na Otoči Horná Poruba Na hornom konci obce Horná Poruba v susedstve otočky autobusu, kde stojí neprístupná chata Otoč sa nachádza voľne prístupný areál malého prírodného amfiteátra. Ide zároveň o priestor, kde sa konajú športové a kultúrne podujatia. Zaujímavý je tiež pre turistov, keďže sa nachádza v tesnej blízkosti Cesty hrdinov SNP (E8). 13/01/18 Tomáš Trstenský Strážovské vrchy
Chata Ubytovňa Poliačky pri Nižnej Slanej Chodník Pavla Jozefa Šafárika (zelená značka Jelšava - Stolica - Rožňava - Nálepkovo) patrí k veľmi málo navštevovaným diaľkovým trasám u nás. A pritom má čo ponúknuť: Ochtinská aragonitová jaskyňa, Slavošovský tunel, najvyššia hora Slovenského rudohoria, najvyšší kopec Revúckej vrchoviny, rozhľadňa Turecká, metropola Gemera, najvyšší bod Volovských vrchov a mnohé banícke sídla. Približne uprostred 95 km dlhej magistrály sa v jej blízkosti nachádza chata Poliačky poniže sedla Filipka, ktorú môžu využiť pútnici na Chodníku P. J. Šafárika. 16/12/17 Tomáš Trstenský Revúcka vrchovina, Slovenský kras, +

Túra Szpiglasowy Wierch (Hrubý štít) na jar Na dolniakoch má jar už prvú tretinu za sebou. Každým týždňom sa objavujú ďalšie a ďalšie kvietky, lesy sa začínajú zelenieť. Tatry sa v tomto čase na slovenskej strane dočasne zatvárajú už aj pre skialpinistov. Nuž prichádza otázka, čo tak vzkriesiť myšlienku VhT túry v poľskej časti pohoria? Padá odpoveď: skúsim reparát nepodareného decembrového výstupu na Szpiglasowy Wierch, 2172 m (slov. Hrubý štít). dnes Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry
Túra Okruh cez Ondrašovské skaly, Chlieviská a Zniev Maličké pohorie Žiar nepatrí medzi oblasti, ktoré sú hojne navštevované turistami. Avšak aj v ňom sa dajú nájsť miesta, ktoré sú atraktívne. Začiatkom mája som tu počas krátkej 5-hodinovej prechádzky videl päť skalných okien a okienok, prešiel som cez najvyšší kopec pohoria, pozrel som si ruinu hradu Zniev a fotil som lane. včera Martin Knor Žiar
Chata Domček Horskej služby na Čertovici Pôvodná záchranná stanica Horskej služby na Čertovici dostáva nový šat a s ním aj nový účel, hoci význam ostáva podobný – pomáhať ľuďom na horách, teraz však ako útočisko pre turistov. Objekt sa nachádza priamo v horskom sedle Čertovica, tesne pod hrebeňom Nízkych Tatier, na liptovskej strane pod Penziónom STIV a motorestom. 26/05/18 Marek Šurina Nízke Tatry