Z Mlynickej do Furkotskej doliny cez Bystrú lávku

01.08.16

Už dlhšiu dobu som plánoval prechod Mlynickou a Furkotskou dolinou, no vždy z toho nejak zišlo. Väčšinou preto, lebo bez toho, aby som túru zakončil výstupom na nejaký vrchol, som ju nebol ochotný nazvať za úspešnú. Moja chyba. Keby som tušil, aké pekné miesta a výhľady prechod cez Bystrú lávku ponúka, už by som to mal dávno prelezené.

Štrbské Pleso – Mlynická dolina – Pliesko pod Skokom – vodopád Skok – Pleso nad Skokom – Capie pleso – sedlo Bystrá lávka – Vyšné Wahlenbergovo pleso – Furkotská dolina – Škutnastá poľana – Chata pod Soliskom

Tak sme sa v sobotu ráno vyviezli autom na Štrbské Pleso. Po zaplatení opäť raz navýšeného poplatku 5,80 € (v roku 2015 to bolo rovných päť eur), sme sa vybrali po žltej značke. Prešli sme okolo stanice sedačkovej lanovej dráhy na Solisko a v príjemnom slnečnom počasí sme začali stúpať po širokom a pohodlnom chodníku k vodopádu Skok. Cesta po krásny vodopád sa nedá nazvať inak ako „prechádzka pre dôchodcov“ a dá sa bez akýchkoľvek problémov zvládnuť za niečo viac ako hodinu pohodovou chôdzou.

Pri vodopáde sme boli sami, čo ma prekvapilo, vzhľadom na vydarené počasie. Je však dosť možné, že ľudí od sobotnej turistiky odradila búrka, ktorá sa prehnala Liptovom nadránom a bola naozaj veľmi intenzívna. Nebolo to však na škodu, aspoň sme mohli niečo pofotiť a na reťaziach okolo vodopádu nebola zápcha.

Po prekonaní prvých retiazok sme začali pomaly stúpať od Plesa nad Skokom na skalný prah, nad ktorým sa nachádzajú Kozie plesá. Tu sa nám pomaly, ale isto začínajú nad hlavami kopiť tmavé mraky a neveštia nič veselého. Sme však v kľude, lebo búrka bola nadránom. Je chladno, a tak nepredpokladáme ďalšie hromobitie. Na bežný dážď sme zvyknutí a v zásade nám neprekáža.

Nateraz však ostávame v suchu a pomaly prichádzame k pamätníku leteckej tragédie, kde pri páde vrtuľníka Mil Mi-8 v júni 1979 zahynuli horskí záchranári. V okolí pamätníka sa dodnes nachádzajú fragmenty zo zničeného stroja. V tichosti sa poberieme ďalej a pustíme sa do záverečného stúpania k Bystrej lávke. Obloha sa ešte viac zaťahuje, snažíme sa zrýchliť tempo, aby nás dážď nezachytil hore na hrebeni. Stúpanie nie je príliž namáhavé, pomerne rýchlo dosahujeme snehové pole tesne pod Bystrou lávkou. Opatrne ho traverzujeme a sme na reťaziach. Stretávame skupinku Poliakov a ešte jednu skupinku Čechov, ktorí idú trasu v opačnom smere z Furkotskej doliny (Poznámka redakcie: trasu je odporúčané absolvovať v smere z Mlynickej do Furkotskej doliny, ale nie je to prikázané.). Reťaze prekonávame bez akýchkoľvek problémov.

Na Bystrej lávke nie je veľa času na oddych, premávka sa zahustila, a tak cvakám len jednu fotku smerom na Mlynickú dolinu, a pokračujeme v zostupe k Vyšnému Wahlenbergovemu plesu. Tu si otvárame víťazné pivo a fotím Kriváň, ktorý ešte odoláva náporu mračien. Pri Nižnom Wahlenbergovom plese nás však dostihol dážď. Nasadíme pláštenky a zrýchleným presunom klesáme na rázcestie Škutnastá poľana. Rýchla porada pri smerovníku a nasleduje taktický únik k Chate pod Soliskom. Asi v polovici cesty prestáva pršať. Nadávame, lebo sme mali v pláne prejsť celú Furkotskú dolinu.

Na chate sa nezdržujeme, kupujeme si lístky na lanovú dráhu a hanebne sa nechávame zviezť dole na Štrbské Pleso. Keď vystúpime z lanovky opäť svieti slnko a obloha sa vyjasňuje. Mrzutosť však čoskoro nahrádza dobrý pocit z krásnej túry a tiež predpoklad, že v nedeľu by počasie mohlo byť ustálenejšie. V hre je totiž (opäť raz) Kriváň...

Z Mlynickej do Furkotskej doliny cez Bystrú lávku 17/06/19 12:39 33 príspevkov

Túra Z Mlynickej do Furkotskej doliny cez Bystrú lávku Pekná túra cez Mlynickú dolinu okolo vodopádu Skok k Capiemu plesu. Od Capieho plesa stúpaním k snehovému poľu a reťaziam na Bystrú lávku s výhľadom na Kriváň, Wahlenbergove plesá, Okrúhle, Capie či Kozie plesá. Túru sme ukončili na Chate pod Soliskom. 01/08/16 Matúš Turčík Vysoké a Belianske Tatry
Túra Baranec, Sivý vrch a Kriváň za tri dni Je júl a mňa opäť pália nohy a srdce ťahá na Liptov. V pláne máme tri dni turistiky. Za ciele volíme Baranec, Sivý vrch a Kriváň. Samozrejme s možnosťou úpravy trasy podľa počasia a kondície zúčastnených. Vo štvrtok večer parkujeme u známych v Trstenom pri Bobrovci a pri pivečku a fľaške domácej rozoberáme nasledujúce dni. Počasie na piatok a sobotu sa javí celkom v poriadku, až na poobedné búrky. Nedeľa má byť najlepšia, a tak si výstup na Kriváň odkladáme práve na posledný deň pobytu v krásnom kraji. Baranec padol na piatok a Sivý vrch na sobotu. 31/08/15 Matúš Turčík Vysoké a Belianske Tatry, Západné Tatry
Túra Výstup na Jahňací štít cez Veľkú Svišťovku Prvá túra v Tatrách v novej sezóne. Aj napriek mrchavému počasiu sme si zvolili za náš cieľ výstup na Jahňací štít. Cestu sme volili zo Starého Smokovca cez Hrebienok a Skalnaté pleso ďalej na Veľkú Svišťovku a Chatu pri Zelenom plese. Keďže všade navôkol panovala hmla a dážď, článok sa bude musieť zaobísť bez autentických fotografií. 17/08/15 Matúš Turčík Vysoké a Belianske Tatry

Túra Z Luhačovíc k Vlárskemu priesmyku Keď som písal príspevok z vlaňajšieho putovania Tri dni Valašskom z Luhačovíc do Ostravice a hľadal som prijateľnú formu záveru článku, zvolil som jeden slovný obrat. O trase, čo kamsi pokračuje a čo skadesi prišla. Bol to aj, ako som si následne uvedomil, určitý verejný prísľub. A záväzky je potrebné v slušnej spoločnosti plniť. Takže došlo aj na spoznanie neznámeho „skadesi“. Červenou značkou z Luhačovického Zálesí na východ, k juhovýchodnému rohu Valašska. dnes Vladimír Mikuš Česko
Túra Od zubačky z Tisovca cez Fabovu hoľu do Michalovej Na Muránsku planinu sme sa s priateľkou vybrali, aby sme konečne preturistikovali celý víkend. Aj napriek tomu, že sme nemali k dispozícii auto, a museli sme sa na planinu dopraviť spojmi, sme nakoniec naplánovali dve pekné trasy, ktoré sme boli schopní prejsť za dva dni, s tým že sa vieme dostať v nedeľu domov. Do toho všetkého sme ešte zakomponovali parný vláčik, ktorý práve počas víkendu išiel trasu sedlo Zbojská – Tisovec a späť. Pre počasie nehlásili žiadne pekné vyhliadky, ale to nehlásili ani týždeň predtým v Tatrách, a mali sme z toho peknú túru. Ako sa ukázalo, na Muráni sa nám počasie pomstilo aj za predchádzajúci víkend. včera Dominik Chňapko Muránska planina, Veporské vrchy
Správa Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch Dovoľujem si oznámiť turistickej a cyklistickej verejnosti, že nový most, spájajúci archeopark Mikulčice (Morava) a slovenskú časť predstavujúcu kostolík sv. Margity Antiochijskej pri Kopčanoch, je postavený a začína na ňom bežná prevádzka. 12/10/19 Boro Tomis Správy

Z Mlynickej do Furkotskej doliny cez Bystrú lávku 17/06/19 12:39 33 príspevkov
    • Tatry - Východné Tatry - Vysoké Tatry (Tatranský národný park)

• max: 2314 m n. m. – Bystrá lávka

• min: 1349 m n. m. – Štrbské Pleso

• leto

• 09.07.2016

• Chata pod Soliskom

• Štrbské Pleso (vlak, bus, parkovanie za 5,80 eur)
      Chata pod Soliskom (sedačková lanová dráha) - Štrbské Pleso (vlak, bus)