Fjällräven Nils – všestranné outdoorové nohavice

23.11.16
Tento rok sa mi dostali do rúk nohavice Fjällräven Nils. Ich hlavné využitie majú byť podľa výrobcu trekking a podobné aktivity v prírode. Napríklad aj zber húb, čo som ale neskúšal. Zato som ich vyskúšal pri všetkých aktivitách, ktorým sa venujem – teda od prechádzok v prírode, cez klasický trekking a vysokohorskú turistiku, až po lezenie na skalkách či v Tatrách.

Nohavice Nils sú klasického strihu. Sú vyrobené z mäkkého, česaného materiálu G-1000 Silent v kombinácii s vystuženiami z materiálu G-1000 Original na zadku a kolenách pre lepšiu odolnosť. Strih nohavíc je s nízkym pásom a dĺžku nohavíc je možne prispôsobiť. Súčasťou balenia je niť, ktorú je možné použiť na zašitie nohavíc po skrátení, aby bola rovnakej farby, ako je šitie celých nohavíc.

Nils sú vybavené dvomi prednými vreckami, kde pohodlne vojdú ruky pri kráčaní, tiež je jedno zadné, umiestnené na pravej strane a jedno bočné, na pravej nohavici. Vrecko má zapínanie na cvok a jeho veľkosť je dostatočná napr. aj na mapu. Vnútri je ďalšie malé vnútorné z elastickej sieťoviny – to sa dá využiť buď na mobil, alebo akýkoľvek menší predmet, napríklad nôž.

Zapínanie nohavíc je na zips a kovový gombík. Ten nie je prišitý, ale je uchytený kovovým cvokom. To je podľa mňa dobré riešenie, nehrozí len tak ľahko jeho odtrhnutie. Na páse sú pútka na opasok. Veľkosti nohavíc sú trošku väčšie, ako som zvyknutý. Myslel som, že veľkosť 48 bude akurát, no v páse sú mi trochu širšie, takže potrebujem opasok.

Chválim tvarovanie na kolenách, sadne veľmi dobre.

Dojmy z používania

Nohavice Nils som doteraz použil asi na všetky druhy aktivít, ktorým sa venujem. Začalo to ľahkou turistikou po hrebeni Malej Fatry v zamračenom počasí, ktoré sa počas dňa zmenilo na mrholenie a miestami slabo pršalo. Nohavice takéto počasie prežili bezproblémovo. Je pravda, že keby prišiel silnejší dážď, musel by som ich prekryť nohavicami s membránou. Takto to však bolo príjemnejšie, lebo sa človek v nich tak nepotí, ako v membránových. Pre zlepšenie odolnosti voči vode je možné použiť vosk Fjällräven Greenland Wax.

Neskôr som nohavice použil pri lezení. Teplotami to nebol práve letný deň, poobede bolo po búrkach a vyšli sme si trochu zaliezť, dlhé nohavice sa preto hodili. Tu som vyskúšal, že vďaka strihu a tvarovaniu kolien sú použiteľné aj na takúto aktivitu. Vôbec neobmedzovali pri lezení, ich hmotnosť bola tiež vyhovujúca a tým, že sú z odolného materiálu sa netreba báť náhodného zatrhnutiu na skalách.

Podobne ako Karl Pro Trousers, ktoré testuje parťák, Nils prešli aj skúškou cez hustú kosodrevinu, ktorou sme sa predierali, keď sme šli liezť na Ihlu v Patrii. Nohavice to zvládli bez známky poškodenia. Aj keď bol teplejší letný deň, bolo pod mrakom, a tak som si ich nechal aj na lezenie. Hoci je mojím bežným zvykom nosiť v takomto počasí krátke nohavice, v Nils mi vôbec nebolo horúco, ale príjemne. Neuškodila im ani ostrá tatranská žula pri lezení a v závere dňa som ich ešte vyskúšal pri VhT. Od Ihly sme totiž pokračovali ďalej na Patriu. Zostup cez suťovisko tiež vydržali bezproblémovo a skončili len špinavé s bielym nádychom. Po opraní boli opäť ako nové.

To, že Nils je možné použiť aj v naozaj teplom počasí som vyskúšal, keď som bol opäť v Malej Fatre. V hustom lese mimo značiek boli lepšou alternatívou, aj keď bol celkom horúci deň. Pre istotu som bral aj krátke, no nebolo mi tak teplo, aby by som ich nemusel prezliekať.

Rád by som spomenul aj nejaké negatíva, no zatiaľ som nenašiel nič, čo by stálo za zmienku. Možno časom, keď ich budem používať dlhšie, sa niečo nájde. Za dobu, čo ich mám, im nie je čo vytknúť. Azda len to, že by sa mi páčilo, keby boli dodávané s opaskom.

Celkovo mám z nohavíc veľmi slušný dojem. Najmä tým, ako sedia. Nižší sed mi dobre zapasoval oproti iným, čo používam. Páči sa mi ich vodeodolnosť – hodí sa to pri lezení, hlavne po daždi, keď nie je núdza o mokrú trávu, kalúžku na skale a podobné vychytávky. V takýchto situáciách som bežne cítil mokré kolená, no s Nils je to v pohode.

Pozitívne hodnotím aj množstvo farebných vyhotovení – rôzne odtiene hnedej, okrovej, sivej a svetlosivej, či tmavšej modrej. Myslím, že si vyberie každý.

Fjällräven Nils – všestranné outdoorové nohavice 23/11/16 00:00 nová téma

Cyklotúra Okruh cez Stelvio, Mortirolo, Gaviu a Umbrailpass Bol koniec leta a počasie sa mierne kazilo, ako aj tento rok. Stále koncom augusta boli nejaké búrky a my sme nemohli nájsť správny termín, kedy vyraziť na v poradí už druhý cyklovýjazd do Dolomitov. V pláne bolo prejsť dvojdňovú trasu cez tri sedlá, so začiatkom v kempe v Trafoi a prespaním v penzióne Belvedere, tesne pod Passo Mortirolo. Návrat bol plánovaný cez Passo Gavia. 03/10/19 Michal Mikuláš Svet
Ferrata Novinky na ferrate Skalka v Kremnických vrchoch Via ferrata na Skalke už nie je pre návštevníkov neznáma a preto mojím cieľom nebude popisovať to, čo už je na stránkach HIKING.SK v samostatnom článku. Tento rok v lete na ferrate na Skalke pribudli dve novinky. Prvou je lanový visutý most, ktorý je v tomto čase najdlhší na Slovensku, druhou novinkou je lezecká sieť. 30/07/19 Michal Mikuláš Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Lezenie Vareškovým hrebeňom na Slavkovský štít Je ešte len koniec marca, ale dobrá predpoveď napovedá zotrvanie teplého počasie aj počas najbližšieho víkendu. Rozhodli sme sa preto, že slnečnú sobotu využijeme na dlhšie odkladaný prechod hrebeňa, ktorý začína od Východnej Slavkovskej veže a smeruje na Slavkovský štít. Ide o pomerne známy Vareškový hrebeň, oddeľujúci Veľkú Studenú dolinu od Slavkovskej dolinky. 19/06/19 Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry

Ferrata Berchtesgadenské Alpy – Hochthrony a Rauhenkopf Keď pôjdete diaľnicou popri Salzburgu, naľavo od cesty zbadáte vysoký kopec. Je to Salzburger Hochthron, najsevernejší výbežok Berchtesgadenských Álp. Už dlhšie som plánoval, že naň vyleziem, ale podarilo sa mi to až teraz. Pozrel som sa aj na Berchtesgadener Hochthron, najvyšší kopec na hrebeni, a na Rauhenkopf, čo by mal byť najkrajší “balkón” nad Berchtesgadenom. dnes Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. včera Ľubomír Mäkký Svet
Túra Cez Hrádok na Čertove chodníky vo Vtáčniku Sú miesta, na ktoré chodíme radi. Neprekáža nám, aj keď je to niekoľkokrát za rok. Miestne príslušný genius loci zabráni, aby sa nám to zunovalo. Jedným takým je Hrádok nad Bystričianskou dolinou. Magické miesto, známe hlavne skalolezeckej verejnosti. Ja síce z výšok mám skôr závrate, neprislúcham k tejto spoločnosti, no je to tiež turisticky veľmi atraktívna oblasť aj pre bežného návštevníka. Bola viackrát spomínaná na Hikingu ako zaujímavá časť pohoria Vtáčnik. včera Vladimír Mikuš Vtáčnik

Fjällräven Nils – všestranné outdoorové nohavice 23/11/16 00:00 nová téma
    • Fjällräven

• Nils

• nohavice s nižším sedom určené na trekking a aktivity v prírode

• zadok a kolená: G-1000 Original: 65 % polyester, 35 % bavlna
      ostatné časti G-1000 Silent: 65 % polyester, 35 % bavlna

• Hmotnosť
    • 404 g – (veľkosť 48)

• nízky pás, predtvarované kolená, prispôsobiteľná dĺžka spodná časť, hmotnosť, pohodlné a priestrané vrecká