Prístrešok Podkýčera
Prístrešok Podkýčera Zatvoriť

Pri cyklovýjazde do Javorníkov (ktorý na koniec skončil zberom dubákov) som v hornej odnoži dlhej Štiavnickej doliny - Buntovej doline, prechádzal okolo dreveného prístrešku. Nie je to síce pre žiadnych hrebeňovkárov, ale informácia sa môže zísť, ak sa niekto zatúla do týchto končín a bude potrebovať úkryt pred nepohodou.

Javorníky, Buntova dolina
645 m n. m.
6 osôb, spacák a karimatka nutné
trorjsezónna bez vykurovacieho telesa
prameň pri prístrešku

Prístrešok leží hneď vedľa údolnej asfaltovej cesty, ktorou vedie aj žltá turistická značka zo Štiavnika, Ráztoky na Veľký Javorník. Cesta bola preneávnom zrekonštruovaná za financie z fondov EÚ. Povyše (asi 200 m) je závora, ale autá som videl aj nad ňou - je tam aj akási chata a vjazd sa dá zrejme vybaviť.

• žltá z rázcestia Štiavnik, Ráztoka, 0:20 h
  • žltá z Veľkého Javorníka, 1:20 h

Celodrevený prístrešok má rozmery asi 3x5 metre. Šesť hranolu nesie krov, sedlová strecha je pokrytá asfaltovou krytinou. Steny sú voľné, pozdĺž dlhšíh sú lavice, uprostred široký stôl. Podlahu je vysypaná kamennou drťou. Na prípadný nocľah treba mať kvalitnú podložku alebo si ustlať na stole.

Pred prístreškom sa nachádza ohnisko - zamurovaná kovová skruž s otváraním na vyberanie popola a zvyškov dreva. Oblúkové sedenie je tiež vymurované z kameňov. Hneď vedľa prístreška vo svahu je zachytený prameň, v čase mojej návštevy tiekol dosť slabo.