Prístrešok Lesná chata Mastná

Pri vandri z Červenej Skaly do Vlachova sme potrebovali dotankovať vodu a vedeli sme, že prameň sa nachádza pri lesnej chate Mastná, pod kopcom Trestník (Trsteník). Na hrebeni kopca končí vlek z Telgártu. Na vrchol sme po modrej značke nepokračovali, ale vydali sme sa zelenou cyklocestou – zvážnicou, ktorá traverzuje odlesnený vyššie menovaný kopec.

Slovenské rudohorie - Stolické vrchy: pri zrube Mastná, pod kopcom Trestník na zelenej cyklotrase
1287 m n. m.
6 ľudí s vlastným spacákom a karimatkou, spanie na zemi na tráve, prípadne dvaja na lavičke
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
prameň za chatou

Hlavne v horúcom lete príde vhod pri putovaní mesačnou krajinou, na ktorú sa po ťažbe premenili lesy v širokom okolí, či na krátku prestávku v tieni lesa a prípadné osvieženie pramenistou vodou. Milo nás prekvapil novotou voňajúci prístrešok pri lesnej chate Mastná, ktorý pocestnému poskytne ochranu pred dažďom, prípadne môže byť miestom na núdzový nocľah.

Prístrešok sa nachádza niekoľko desiatok metrov od zeleno značenej cyklotrasy (značenie v teréne treba veľmi hľadať, ale v cyklomape značenie nájdete a v podstate nie je kde zablúdiť). V smere od západu na východ zazriete v diaľke v nekonečnom rúbanisku malý kúsok lesa a po príblížení sa dá rozpoznať medzi stromami zelená strecha chaty. Pešiaci môžu odbočiť z lesnej cesty (cyklotrasa) a pokračovať cez malinčie priamo k chatke. Cyklistom odporúčam pokračovať ešte kúsok po ceste a na križovatke ciest zahnúť prudko doprava. Z opačného smeru - zo sedla pod Trsteníkom (Trestníkom) treba vojsť vľavo do prvého lesa, ktorý po niekoľkých kilometroch uvidíte (!?).

Celodrevený prístrešok s rozmermi približne 5 x 5 metrov so sedlovou plechovou strechou. Koncom augusta 2016 podlahu tvorila tráva. Vnútri sa nachádza sedenie – veľký stôl s dvomi lavičkami, v rohu prístrešku je pult, kde si môžete rozložiť jedlo. Pri prístrešku sa nachádza ohnisko.

Prístrešok poslúži na pohodlné prespanie vo vlastnom spacáku s karimatkou odhadom pre 6 osôb. Ale dobrých ľudí sa určite zmestí aj viac.

Ako som spomínal vyššie, za chatou sa nachádza prameň (drevená búdka s rúrkou), ktorý v čase našej návštevy tiekol ako bláznivý. V horúcich letných dňoch určite dobre poslúži ako “sprcha”.