Lesná chata Mastná

10. 09. 2016
Pri vandri z Červenej Skaly do Vlachova sme potrebovali dotankovať vodu a vedeli sme, že prameň sa nachádza pri lesnej chate Mastná, pod kopcom Trestník (Trsteník). Na hrebeni kopca končí vlek z Telgártu. Na vrchol sme po modrej značke nepokračovali, ale vydali sme sa zelenou cyklocestou – zvážnicou, ktorá traverzuje odlesnený vyššie menovaný kopec.

Hlavne v horúcom lete príde vhod pri putovaní mesačnou krajinou, na ktorú sa po ťažbe premenili lesy v širokom okolí, či na krátku prestávku v tieni lesa a prípadné osvieženie pramenistou vodou. Milo nás prekvapil novotou voňajúci prístrešok pri lesnej chate Mastná, ktorý pocestnému poskytne ochranu pred dažďom, prípadne môže byť miestom na núdzový nocľah.

Prístrešok sa nachádza niekoľko desiatok metrov od zeleno značenej cyklotrasy (značenie v teréne treba veľmi hľadať, ale v cyklomape značenie nájdete a v podstate nie je kde zablúdiť). V smere od západu na východ zazriete v diaľke v nekonečnom rúbanisku malý kúsok lesa a po príblížení sa dá rozpoznať medzi stromami zelená strecha chaty. Pešiaci môžu odbočiť z lesnej cesty (cyklotrasa) a pokračovať cez malinčie priamo k chatke. Cyklistom odporúčam pokračovať ešte kúsok po ceste a na križovatke ciest zahnúť prudko doprava. Z opačného smeru - zo sedla pod Trsteníkom (Trestníkom) treba vojsť vľavo do prvého lesa, ktorý po niekoľkých kilometroch uvidíte (!?).

Celodrevený prístrešok s rozmermi približne 5 x 5 metrov so sedlovou plechovou strechou. Koncom augusta 2016 podlahu tvorila tráva. Vnútri sa nachádza sedenie – veľký stôl s dvomi lavičkami, v rohu prístrešku je pult, kde si môžete rozložiť jedlo. Pri prístrešku sa nachádza ohnisko.

Prístrešok poslúži na pohodlné prespanie vo vlastnom spacáku s karimatkou odhadom pre 6 osôb. Ale dobrých ľudí sa určite zmestí aj viac.

Ako som spomínal vyššie, za chatou sa nachádza prameň (drevená búdka s rúrkou), ktorý v čase našej návštevy tiekol ako bláznivý. V horúcich letných dňoch určite dobre poslúži ako “sprcha”.

Lesná chata Mastná 25/06/20 16:38 2 príspevky

Túra Modranským chotárom Keď mi Roman poslal jeho článok, v ktorom popisoval prechádzku k starej oskoruši na Devíne a dodal: „Napíš niečo aj o modranských“, tak som si sprvu povedal, že čo tu budem písať, akú túru popisovať, veď sú len kúsok za hradbami mesta. 24/05/20 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Túra Krkavec, Bradavica, Konský vrch a Malý Javorník Odkedy sa narodil Kubko, veľkonočné sviatky zvykneme tráviť u babky na mojich rodných Kysuciach. Veď zvyky sa majú odovzdávať z generácie na generáciu. Tento rok zo všeobecne známych dôvodov ostávame sedieť doma v okrese, pod ktorý patríme, teda v pezinskom. Hoci to nie sú Kysuce, myslím, že aj tak sme ostali uväznení v celkom dobrom okrese. Ešte veľa miest tu mám nespoznaných. Je Veľký piatok, doma ešte všetci spia, beriem batoh a vyrážam spoznávať okolie nad Limbachom. 04/05/20 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Túra Tri kríže a Klokočiny – prechádzka z Perneka Pandémia nekompromisne zasiahla aj Slovensko, je sobota a pozerám v mape miesta, kam by som mohol vypadnúť a nestretnúť podľa možnosti ani živej duše. Tento víkend našťastie ešte môžem prechádzať z okresu do okresu. O týždeň neskôr na Bielu sobotu už by som mal problém. 20/04/20 Zdeno Vasilišin Malé Karpaty

Túra K rozhľadni U Jantov nad Krásnom nad Kysucou V týchto dňoch pribudla k rozhľadniam na Kysuciach úplne nová, stojaca nad Krásnom nad Kysucou. Veža sa týči v nadmorskej výške 560 metrov nad morom na vŕšku Diel pri krásňanskej osade U Jantov. Je postavená tak, aby sa z nej otváral široký výhľad na mesto. Jej autorom je architekt Stanislav Mikovčák. dnes Jana Bílešová Javorníky
PR Greta RUN – 2. ročník Pozývame vás na skvelú akciu, Gréta RUN, ktorý sa pobeží od Liptovskej Mary do ústia Kvačianskej doliny a späť. K tomu polovičná trasa aj detský beh a zábava od 12:00. Prezentácia ako aj vyhodnotenie a zábava budú na Hoteli Koliba Gréta v tesnom susedstve Liptovskej Mary. včera sponzorovaný článok
Túra Veľká Knola a Pálenica zo sedla Grajnár Dvojicu vrchov z nadpisu spájajú dve veci. Prvou je, že oba majú svoje najlepšie výhľadové roky dávno za sebou. Okolitý porast vyrástol a zredukoval výhľady len na fragmenty obzoru. Druhou je sedlo Grajnár, ležiace medzi nimi. Zvolili sme si ho za východiskový bod nášho letného rodinného výletu pred pár rokmi. Dá sa z neho celkom ľahko vystúpiť na Veľkú Knolu a keďže sa decká zdali fit, po návrate sme pridali aj Pálenicu na opačnej strane. No a koncom predminulej zimy, len aby som nezhrdzavel, prebehol som si tento úsek aj po snehu. včera Peťo Nový Volovské vrchy

Lesná chata Mastná 25/06/20 16:38 2 príspevky
    • Slovenské rudohorie - Stolické vrchy: pri zrube Mastná, pod kopcom Trestník na zelenej cyklotrase

• 6 ľudí s vlastným spacákom a karimatkou, spanie na zemi na tráve, prípadne dvaja na lavičke