Prístrešok pod Sitnom

09.03.07
V prípade núdze alebo v letnom období nám na prenocovanie poslúži v oblasti Sitna aj prístrešok, ktorý sa nachádza asi 200 metrov od hradu Sitno, približne 15 min od vrcholu. Je síce malý a bez možnosti uzavretia vchodu, ale zdalo sa, že bol suchý aj vo vlhkom období.

K prístrešku sa dostaneme od vrcholu Sitna po asfaltovej ceste asi po 15 minútach klesania. Prídeme k lúke, ktorá sa nám otvorí po pravej strane. Pri ceste bude smerovník „HRAD“. Odbočíme na lúku a asi po 100 metroch zbadáme prístrešok mierne vpravo pod stromami, skrytý za terénnou vlnou. Nedá sa prehliadnuť.

Prístrešok má tvar klasického áčka, bez bočných stien – strecha klesá až na zem. Je doštená, pokrytá asfaltovým šindľom. Vchod je vlastne otvorená čelná stena, v jej strede sa nachádza podperný stĺp. Podlaha je z preglejkových dosiek, položených na zem. Vnútorné rozmery sú cca 2,5 x 2,5 metra. Vnútri sa vyspia pohodlne traja ľudia, v stiesnených podmienkach aj piati. Samozrejme je potrebná karimatka a spacák. Vo vnútri sa nenachádza žiadna možnosť sedenia – nič, na čo by si človek zložil unavený zadok, len pred vchodom je lavica. Neskúšal som, či je pevná, alebo sa dá presunúť dovnútra. Vzhľadom na jej výšku by to však bolo dosť nepohodlné. Posedenie je vyriešené lavičkami pred prístreškom, k dispozícii je aj ohnisko. Priestor je vhodný aj na malý piknik. Pravda, v rámci dodržiavania pravidiel správania sa v CHKO.

Prístrešok je určený všetkým, preto je dobré a záslužné udržať ho v takom stave, v akom je teraz. Myslím, že pre normálnych ľudí je to prirodzené a netreba sa zmieňovať o odnose odpadkov a udržaní poriadku. Veľa príjemných nocí v tieni Sitnianskeho hradu.

Prístrešok pod Sitnom 10/06/18 20:29 14 príspevkov

Predstavenie Softshellová bunda Progress OS Thor Aj keď nám názov produktu evokuje informácie z oblasti severskej mytológie, v tomto prípade nejde o žiadne progresívne kladivo pre pána Thora. Skôr zabŕdneme do oblasti ľahkých softshellových búnd a predstavíme si jeden z produktov od firmy Progress. 18/06/14 Lubo Ondrejka Oblečenie
Predstavenie Progress DFw NDR Značku Progress nie je potrebné špeciálne predstavovať, jej produkty už dlhšiu dobu využívajú vyznávači rôznych outdoorových aktivít. Značka postupne rozširuje svoje portfólio o novinky, a jednou z nich je aj zimné tričko s dlhým rukávom Progress DFw NDR, určené ako prvá vrstva oblečenia z materiálu Dry Fast s úpravou Polygiene. 22/12/10 Lubo Ondrejka Oblečenie
Test Kayland Contact 500 Už dlhšie som sa pohrával s myšlienkou zaobstarať si na letnú turistiku polovičné topánky z kategórie approach. Dôvodom bol hlavne komfort nosenia a univerzálnosť použitia nielen na turistiku, ale aj pre pohyb v meste. Po presondovaní trhu a preštudovaní informácií o skúsenostiach s rôznymi modelmi padlo rozhodnutie zakúpiť model Kayland Contact 500. 28/06/07 Lubo Ondrejka Obutie

Extra Štátne lesy TANAP-u neuznávajú niektoré pralesy a rúbu v nich Kým LESY SR v pralesoch vymapovaných občianskym združením PRALES nezasahujú, ich sesterská organizácia Štátne lesy TANAP-u spochybňuje existenciu viacerých pralesov a rúbe v nich. ŠL TANAP-u fungujú samostatne, na dohode medzi Lesmi a mimovládnymi organizáciami PRALES a WWF o nezasahovaní v pralesoch sa nezúčastňujú. dnes Soňa Mäkká Publicistika
Túra Veľkofatranská magistrála (stretnutie s medveďom) Na Veľkofatranskú magistrálu som sa chcel vydať už od konca jari. Čakal som však na to, kým zmizne posledný sneh z hrebeňa. Koncom apríla som z okna vlaku videl, že na hrebeni je už len pár fľakov snehu, a tak som hneď celý natešený začal vyberať termín, kedy sa tam vyberiem. Rázny škrt cez rozpočet mi urobilo upršané májové počasie, a tak sa sem nakoniec dostávam až v prvom letnom mesiaci jún. včera Pavel Forgáč Veľká Fatra a Choč
Útulňa Žliabok Počas túry v okolí Loviec som bol pod sedlom Rakyta príjemne prekvapený skromnou, ale napriek tomu takmer ideálnou útulňou. Pre turistov, prechádzajúcich hlavným hrebeňom Tribeča, sa takto ponúka možnosť prespať pod strechou, v krásnom prostredí, navyše hneď pri vodnom zdroji. 14/09/19 Pavol Timko Tribeč