Chata pod Stromišom

22.10.16
Vo Volovských vrchoch nie je veľa možností prenocovať pod strechou, preto je každá možnosť vítaná, hlavne v daždivom počasí. Takýto skromný nocľah poskytne veranda lesného zrubu pod Stromišom. Keďže hrebeň Volovských vrchov je za posledné roky spustošený veternými kalamitami a následnou ťažbou dreva, ako náhradu poskytne pútnikovi v okolí chaty krásne výhľady (paradoxne spôsobené následnou rozsiahlou ťažbou kalamity).

Chata sa nachádza v západnom cípe Volovských vrchov, pod kopcom Stromiš (1192 m), nad obcou Vlachovo. Je vzdialená 300 metrov na východ od smerovníka pod Stromišom, ktorý stojí na červenej značke - Cesta hrdinov SNP (E-8). Od smerovníka ku chate vedie neznačená zvážnica, chatu vidno už z diaľky.

• z Dobšinského kopca (bus) po červenej značke za 3.10 h,
  • zo sedla Súlová po červenej značke za 1.35 h,
  • z obce Vlachovo (bus) po žltej značke za 2.10 h.

Klasická drevená zrubová chata so sedlovou strechou je majetkom štátneho podniku Lesy SR. Súčasťou chaty je zastrešená veranda s dreveným zábradlím, ktorá chráni vchod do chaty. Na betónovej podlahe verandy sa na karimatkách núdzovo vyspia 3 ľudia. Priamo pri chate je drevený prístrešok s posedením, dreváreň a upravené ohnisko. O pár metrov ďalej je drevená latrína. V chate občas zvyknú byť ubytovaní lesní robotníci, o dovolenie prenocovať na verande sa preto treba opýtať prípadného osadenstva chaty.

Asi 50 m od chaty pod zvážnicou je drevená studnička s výdatným prameňom. Studničku označuje drevená tabuľka pribitá na odpílenom vývrate.

Chata pod Stromišom 12/03/17 21:17 5 príspevkov

Túra Skalné mesto Koľvek a Čierna hora z Kluknavy Veľmi rád sa túlam po miestach málo známych, tam, kde si môžem užiť relatívne nedotknutú prírodu, kde len sem-tam stretnem človiečika. Na východnom Slovensku sa ešte stále dajú objaviť takéto miesta, pre mnohých úplne neznáme. Preto keď som sa na nete našiel informácie o skalnom meste Koľvek, Čiernej hore, Rozsypanej skale a Roháčke, hneď som vedel, že tam raz musím ísť. 19/08/18 Viktor Baláž Čierna hora
Prístrešok Sedlo Repy Uprostred pohoria Čierna hora, na križovatke turistických trás stojí prístrešok, ktorý svojou polohou môže mnohým turistom poskytnúť nocľah pri putovaní pohorím. Tiež som ho využil počas Cesty hrdinov SNP, keďže stojí priamo pri červenej značke E8. Počas nočného dažďa som bol vďačný za jednoduchý nocľah pod strechou. 23/06/18 Viktor Baláž Čierna hora
Útulňa Rozhľadňa Kloptaň Na diaľkových túrach mám väčšinou dopredu vytipované miesta, kde chcem prenocovať. Človek mieni, ale okolnosti menia. Tak to bolo aj počas Cesty hrdinov SNP (E8) na Duklu, keď som plánoval prenocovať v Trohanke v sedle Tri studne, ale únava a blížiaca sa tma rozhodli, že som nocoval uprostred Volovských vrchov - na Kloptani, v prístrešku pod rozhľadňou. 21/04/18 Viktor Baláž Volovské vrchy

Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). dnes Michal Bukvai Strážovské vrchy
Ferrata Ferrata Dve veže v Liptovských Revúcach Postupne aj na Slovensku pribúdajú zaistené cesty via ferrata. Nový prírastok k tomuto populárnemu sprístupneniu skál nehorolezcom pribudol na Liptove, neďaleko Nižnej Revúcej na skale nad Záhorovom. Dostal pomenovanie "Dve veže" a krátko pred oficiálnym otvorením sme ho vyskúšali spolu s asi tuctom iných ferratistov z okolia. včera Ľubomír Mäkký Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Túra Sninský kameň zo Zemplínskych Hámrov s deťmi Koncom júna tohto roku trávime predĺžený víkend s kysuckými turistami vo Vihorlatských vrchoch. Vihorlat ako najvyšší vrchol si s deťmi nechávame na neskôr, keď budú väčšie. Zato Sninský kameň sa nám zdá ako vhodný cieľ, ktorý by sme mohli s deťmi vo veku 6,5 a 8,5 roka zvládnuť. Sninský kameň tvoria v skutočnosti dve skaly, obe sú veľmi pekné a vyhliadkové, v nadmorskej výške približne 1000 metrov. Zaujímavé na nich je to, že trčia nad okolitý zelený les. Prístup na ne zatraktívňujú rebríky. 15/08/19 Jana Bílešová Vihorlatské vrchy

Chata pod Stromišom 12/03/17 21:17 5 príspevkov
    • Slovenské rudohorie: Volovské vrchy (západný cíp) - pod kopcom Stromiš (1192 m)

• 3 osoby s vlastným spacákom a karimatkou na betónovej podlahe verandy

• drevená studnička 50 m pod chatou

• Vlachovo (bus), Dobšinský kopec (bus)

• vhodný núdzový nocľah na Ceste hrdinov SNP (E-8)