Hlivovo pod Čebraťom

29.10.16
Medzi neznáme pomenované trasy u nás patrí Chodník Zdenka Hochmutha. Ide o červenú značku z Ružomberka na dominantu mesta - Predný Čebrať. Na pol ceste na lúke Hlivovo vybudoval na jeseň 2016 urbár obce Likavka oddychové priestranstvo. Tvorí ho rázcestník náučného chodníka, informačný panel, upravené ohnisko a drevený prístrešok.

• z mestskej časti Ružomberka, Rybárpole po červenej (Chodník Zdenka Hochmutha) za cca 0.20 h,
  • z Likavky po náučnom chodníku za cca 0.30 h,
  • zo železničnej a autobusovej stanice Ružomberok/Likavka po červenej (Chodník Zdenka Hochmutha) za cca 0.35 h.

V čase návštevy (september 2016) bol prístrešok len vo výstavbe, ale momentálne by mal byť dokončený. Ide o klasickú konštrukciu - sedlová strecha na štyroch koloch. Pod strechou je drevený stôl a tri postranné lavice. Sedenie nie je vhodné na nocľah, ale v prípade núdze sa dá využiť priestor priamo pod lavicami, kde treba izolačnú podložku (udupaná hlina) a vlastný spací vak. Do altánku sa zmestia maximálne dvaja nocľažníci. V tesnom susedstve rastie mohutná borovica a pod ňou je upravené (murované) ohnisko.

Na Chodníku Zdenka Hochmutha je najbližšie Kuskov prameň (smerom na Rybárpole) - nízka výdatnosť. Podľa OpenCycleMap by sa mal blízko nachádzať prameň >>tu (na trase náučného chodníka), ale osobne to nemám preverené.

Hlivovo pod Čebraťom 10/05/17 06:23 1 príspevok

Túra Prečo rastie deväť sekvojovcov pri Novej Bani Cez prázdniny mnohí balia kufre a mieria za hranice všednej každodennosti. Merajú dlhé cesty a precestujú pol sveta, aby videli jeho divy. Čuduj sa svete aj na krpatom Slovensku máme tiež mnohé kuriozity, divy a unikáty. Netreba cestovať stovky či viac kilometrov. Netreba ani vracať ľudom Slovensko. Stačí sa lepšie pozrieť za vlastné humná a poriadne sa rozhliadnuť. Objavíme mnoho zaujímavostí, ktoré nás doslova zaskočia. 02/08/19 Tomáš Trstenský Pohronský Inovec, Vtáčnik, +
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy
Útulňa Chatka Zigovka Milú a výborne zariadenú lesnú chatku som objavil úplnou náhodou. Išiel som pozrieť kamaráta do Hornej Marikovej pešo cez hory a tu sa tesne pod horským sedlom vrchu Zigov (Milechovská Kýčera) ukázal medzi stromami nový zrub. Keďže bol blízko modrej značky, tak som si ho išiel pozrieť. O to väčšie bolo prekvapenie, že je voľne prístupný. 20/07/19 Tomáš Trstenský Javorníky

Túra Hontianske Nemce – Viničný vrch – Sebechleby Keď sme sa chystali do Dudiniec, všimol som si, že na TuristickaMapa.sk pribudli miestne značenia. Zo Sebechlieb do Dudiniec som po zelenej už išiel, a tak som privítal možnosť ísť okolo Sebechlieb po miestnej modrej značke, ako odbočke z modrej Hontianske Nemce – Počúvadlianske jazero. Totiž, dostať sa tam alebo z tade do Dudiniec bolo nemožné, a naopak, do Sebechlieb chodil autobus často. Čakalo ma však jedno prekvapenie za druhým a ani jedno nebolo príjemné. dnes Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Podcast O Geocachingu s Matúšom Morongom Geocaching je hra založená na hľadaní skrýš pomocou GPS. Pôvodne išlo o malú komunitnú záležitosť, museli ste totiž mať GPS prístroj, ktorý nebol práve lacný. Tak sa ku Geocachingu dostávali najmä turisti, ktorí mali takýto prístroj kvôli navigácii v horách. Zásadnejší prienik do mainstreamu prišiel s nástupom smartfónov. V dvanástej epizóde podcastu HIKING.SK sme sa rozprávali s Matúšom Morongom, našim autorom. Je dlhoročným kešerom, aktuálne pôsobí ako reviewer a medzi kešermi je známy pod nickom Rikitan. 20/11/19 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Túra Važecká dolina s deťmi Uznávam, že názov článku je trochu zavádzajúci, keďže Važecká dolina je jediná z hlavných vysokotatranských dolín, ktorej dnom nevedie turistický chodník. Po jej západnom okraji však vedie chodník na Kriváň, ktorý umožňuje množstvo pohľadov do doliny, dávajúc tak príležitosť dostatočne ju spoznať. V rámci nášho rodinného spoznávania tatranských dolín využívame túto možnosť a v jeden horúci letný deň sa vyberáme do „odľahlejšej“ časti Tatier. Našim cieľom nie je Kriváň, ten je zatiaľ privysoko, skôr ide o to nestratiť v horúcom lete kondíciu a zároveň sa trochu schladiť na nejakom peknom mieste vo výškach niekde nad kosodrevinou. včera Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry

Hlivovo pod Čebraťom 10/05/17 06:23 1 príspevok
    • Veľká Fatra - Šípska Fatra: lúka Hlivovo pod Predným Čebraťom (na červenej značke Zdenka Hochmutha)

• núdzovo 2 ľudia s vlastnou karimatkou a spacákom na udupadnej hline

• Kuskov prameň (smerom na Rybárpole)