Hlivovo pod Čebraťom

29.10.16
Medzi neznáme pomenované trasy u nás patrí Chodník Zdenka Hochmutha. Ide o červenú značku z Ružomberka na dominantu mesta - Predný Čebrať. Na pol ceste na lúke Hlivovo vybudoval na jeseň 2016 urbár obce Likavka oddychové priestranstvo. Tvorí ho rázcestník náučného chodníka, informačný panel, upravené ohnisko a drevený prístrešok.

• z mestskej časti Ružomberka, Rybárpole po červenej (Chodník Zdenka Hochmutha) za cca 0.20 h,
  • z Likavky po náučnom chodníku za cca 0.30 h,
  • zo železničnej a autobusovej stanice Ružomberok/Likavka po červenej (Chodník Zdenka Hochmutha) za cca 0.35 h.

V čase návštevy (september 2016) bol prístrešok len vo výstavbe, ale momentálne by mal byť dokončený. Ide o klasickú konštrukciu - sedlová strecha na štyroch koloch. Pod strechou je drevený stôl a tri postranné lavice. Sedenie nie je vhodné na nocľah, ale v prípade núdze sa dá využiť priestor priamo pod lavicami, kde treba izolačnú podložku (udupaná hlina) a vlastný spací vak. Do altánku sa zmestia maximálne dvaja nocľažníci. V tesnom susedstve rastie mohutná borovica a pod ňou je upravené (murované) ohnisko.

Na Chodníku Zdenka Hochmutha je najbližšie Kuskov prameň (smerom na Rybárpole) - nízka výdatnosť. Podľa OpenCycleMap by sa mal blízko nachádzať prameň >>tu (na trase náučného chodníka), ale osobne to nemám preverené.

Hlivovo pod Čebraťom 10/05/17 06:23 1 príspevok

Búda Beňova búda na Hrochoti Pri prvom pohľade do TuristickaMapa.sk sa zdá, že objekt leží mimo značených trás. No nie je tomu tak, búda sa nachádza v blízkosti miestnej červenej trasy Pod Horalkou - Hrochoť - Sebedín-Bečov - Lukavica v predhorí Poľany. Umiestnená je bezprostredne pri trvdej lesnej ceste, ktorá je ideálna pre horskú cyklistiku. Z Hrochote začína ako družstevná asfaltka a pokračuje do lesa, kde traverzuje nad Hrochotskou dolinou južné svahy (Ponickej) Bukoviny. 26/08/17 Tomáš Trstenský Poľana
Chata Zrub Burda znovupostavený Pôvodný Zrub Burda si turisti veľa neužili, lebo fungoval len dve sezóny, keď začiatkom novembra 2012 zhorel do tla rukou podpaľača. Našťastie nadšenie z rozvíjajúceho sa turistického ruchu v sedle Burda prekonalo nevôľu zbabelých neprajníkov a od leta 2015 opäť ponúka zázemie pre návštevníkov Národného parku Muránska planina. 18/02/17 Tomáš Trstenský Muránska planina, Veporské vrchy
Pozvánka Bežkárskym autobusom do Veľkej Fatry od 11. 2. Milovníci bežeckého lyžovania sa môžu tešiť na tohtosezónnu novinku. Z Banskej Bystrice (európske mesto športu pre rok 2017) bude počas sobôt premávať pravidelná autobusová linka do sedla Malý Šturec na pomedzí Veľkej Fatry a Kremnických vrchov. V prípade dostatočného záujmu verejnosti je možnosť premávky autobusu aj na nedele. Po úspešnom cyklobuse, turistbuse a astrobuse bude premávať počas zimy bežkobus. 10/02/17 Tomáš Trstenský Správy

Túra GSB: Čierne pri Čadci – Hala Boracza V roku 2015 som sa na salaši pod Suchým vrchom stretol s poľskými turistami a pri družiacom štamprlíku som si uvedomil, že som vlastne v Poľsku na poriadnej turistike ešte nebol. Tak som cez zimu sedel nad mapou, nechal si poradiť od kamarátky Honoraty, nadchol som pre myšlienku vandra ďalších päť turistov z TK Štart. Trošku bol problém so zaistením piatich nocľahov, ale napokon sme v piatok 9. 6. 2017 po práci vyrazili vlakom cez Žilinu do Čadce a autobusom do Skalitého, kde sme prespali v ubytovni Gavlák. dnes Miroslav Svítek Kysucké Beskydy, Oravské Beskydy, +
Túra Polhrebeňovka Javorníkov cez tri Vrchrieky Keď si tak v máji na vandri Volovskými vrchmi sedíme pod strechou a čakáme, kým prestane pršať, padne otázka: „A čo naplánujeme na leto?“ Už po niekoľkýkrát hádžem do pléna na schválenie moje domovské pohorie – Javorníky. Už sme ich mali v pláne niekoľkokrát, ale vždy na jeseň, kedy nám plány zrušil skorý nástup zimy. Návrh je na moje potešenie jednohlasne odsúhlasený, pri pohľade do kalendára hneď navrhujeme dátum a po spomenutí plánov na leto medzi kamarátmi k nám postupne pribúdajú ďalší záujemcovia. Vyzerá to na masovú akciu. Predbežne by nás mohlo byť desať. Uff. včera Zdeno Vasilišin Javorníky
Túra Ako sme spoznávali Liptov s našimi ratolesťami V článku by som rada priniesla niekoľko tipov, čo navštíviť s malými deťmi na Liptove. Bývali sme pri Liptovskom Mikuláši pod kopcami v dedine Smrečany. Na Liptove sme strávili celkovo dve týždňové letné dovolenky v dvoch rokoch po sebe. Presvedčili nás o tom, že je tu stále čo objavovať. Nájdete tu široké možnosti na turistiku, cyklistiku, ale aj spoznávanie kultúry, historických pamiatok alebo jaskýň. Viete si urobiť program v peknom aj škaredom počasí, ponuka je široká. Naše deti boli vo veku takmer 4 a 6 rokov, resp. o rôčik viac. Na naše obe dovolenky sme brali so sebou bicykle, pre mladšiu dcérku ťažnú tyč na bicykel, starší syn bicykloval samostatne. Program sme prispôsobovali počasiu a únave, aby bol dostatočne pestrý a pre deti zaujímavý. Čo sme navštívili? 20/10/17 Jana Bílešová Nízke Tatry, Západné Tatry, +

Hlivovo pod Čebraťom 10/05/17 06:23 1 príspevok
    • Veľká Fatra - Šípska Fatra: lúka Hlivovo pod Predným Čebraťom (na červenej značke Zdenka Hochmutha)

• núdzovo 2 ľudia s vlastnou karimatkou a spacákom na udupadnej hline

• Kuskov prameň (smerom na Rybárpole)