Hlivovo pod Čebraťom

29.10.16
Medzi neznáme pomenované trasy u nás patrí Chodník Zdenka Hochmutha. Ide o červenú značku z Ružomberka na dominantu mesta - Predný Čebrať. Na pol ceste na lúke Hlivovo vybudoval na jeseň 2016 urbár obce Likavka oddychové priestranstvo. Tvorí ho rázcestník náučného chodníka, informačný panel, upravené ohnisko a drevený prístrešok.

• z mestskej časti Ružomberka, Rybárpole po červenej (Chodník Zdenka Hochmutha) za cca 0.20 h,
  • z Likavky po náučnom chodníku za cca 0.30 h,
  • zo železničnej a autobusovej stanice Ružomberok/Likavka po červenej (Chodník Zdenka Hochmutha) za cca 0.35 h.

V čase návštevy (september 2016) bol prístrešok len vo výstavbe, ale momentálne by mal byť dokončený. Ide o klasickú konštrukciu - sedlová strecha na štyroch koloch. Pod strechou je drevený stôl a tri postranné lavice. Sedenie nie je vhodné na nocľah, ale v prípade núdze sa dá využiť priestor priamo pod lavicami, kde treba izolačnú podložku (udupaná hlina) a vlastný spací vak. Do altánku sa zmestia maximálne dvaja nocľažníci. V tesnom susedstve rastie mohutná borovica a pod ňou je upravené (murované) ohnisko.

Na Chodníku Zdenka Hochmutha je najbližšie Kuskov prameň (smerom na Rybárpole) - nízka výdatnosť. Podľa OpenCycleMap by sa mal blízko nachádzať prameň >>tu (na trase náučného chodníka), ale osobne to nemám preverené.

Hlivovo pod Čebraťom 10/05/17 06:23 1 príspevok

Chata Zrub Burda znovupostavený Pôvodný Zrub Burda si turisti veľa neužili, lebo fungoval len dve sezóny, keď začiatkom novembra 2012 zhorel do tla rukou podpaľača. Našťastie nadšenie z rozvíjajúceho sa turistického ruchu v sedle Burda prekonalo nevôľu zbabelých neprajníkov a od leta 2015 opäť ponúka zázemie pre návštevníkov Národného parku Muránska planina. 18/02/17 Tomáš Trstenský Muránska planina, Veporské vrchy
Pozvánka Bežkárskym autobusom do Veľkej Fatry od 11. 2. Milovníci bežeckého lyžovania sa môžu tešiť na tohtosezónnu novinku. Z Banskej Bystrice (európske mesto športu pre rok 2017) bude počas sobôt premávať pravidelná autobusová linka do sedla Malý Šturec na pomedzí Veľkej Fatry a Kremnických vrchov. V prípade dostatočného záujmu verejnosti je možnosť premávky autobusu aj na nedele. Po úspešnom cyklobuse, turistbuse a astrobuse bude premávať počas zimy bežkobus. 10/02/17 Tomáš Trstenský Správy
Správa Zákaz lezenia ľadopádu Bystré na Poľane Tohtoročná mrazivá zima praje podmienkam na vznik ľadov a ľadopádov v našich horách. Pre podpolianskych lezcov je obľúbeným cieľom zimných aktivít lezenie na skalách v okolí vodopádu Bystrého potoka (Bystrô). Žiaľ, pôvodná výnimka pre lezenie skončila už 31.12.2015 a nebola obnovená ani pre tento rok. Nie je preto možné si užiť krásneho ľadopádu. 29/01/17 Tomáš Trstenský Správy

Rozhovor Karol Kaliský - Stav horských lesov je alarmujúci Na tohtoročnom Festivale Hory a mesto v Bratislave mala premiéru druhá časť trilógie Tajomné Karpaty s názvom Nesmrteľný les, ktorý je ukrytý pod majestátnym Kriváňom. Jeho vládcami sú stáročné limby a ich večný sprievodca medveď. Filmárom Karolovi Kaliskému, Jozefovi Fialovi a Adamovi Baštekovi sa podarilo nafilmovať autentické zábery zvierat, ktoré slobodne žijú v starom limbovom lese. Práve s Karolom Kaliským sme hovorili o filmovaní, medveďoch, hlucháňovi a o ochrane divočiny. dnes Tatiana Filipková Rozhovory
Ferrata S dieťaťom na Rax cez Wachthüttelkamm (A) Po ochutnávke Rakúska víkendovkou na Hohe Wand pokračujeme s Kubkom o týždeň neskôr výjazdom na Rax. Tentoraz nejdeme sami, berieme aj babku s jej kamarátkou a Kubkovho mladšieho bračeka Maťka. Vytvoríme dve družstvá – jedno pôjde Wachthüttelklammom na Ottohaus a ďalej na vrcholovú stanicu lanovky a druhé strávi deň v Reicheau an der Rax, neskôr sa vyvezie lanovkou a pôjde nám oproti smerom na Ottohaus. včera Ľubomír Mäkký Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Recenzia Dva plynové variče GSI outdoors Značku GSI outdoor spájame najmä s premyslenými sadami outdoorových hrncov či rôznymi doplnkami pre outdoorové "stolovanie". Ponúkajú však aj dva plynové variče – jeden s priamym naskrutkovaním na kartušu (Pinnacle Canister Stove) a jeden samostatne stojaci s predohrevom (Pinnacle 4 Season Stove). V krátkosti som ich vyskúšal. 21/06/17 Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo

Hlivovo pod Čebraťom 10/05/17 06:23 1 príspevok
    • Veľká Fatra - Šípska Fatra: lúka Hlivovo pod Predným Čebraťom (na červenej značke Zdenka Hochmutha)

• núdzovo 2 ľudia s vlastnou karimatkou a spacákom na udupadnej hline

• Kuskov prameň (smerom na Rybárpole)