Hlivovo pod Čebraťom

29.10.16
Medzi neznáme pomenované trasy u nás patrí Chodník Zdenka Hochmutha. Ide o červenú značku z Ružomberka na dominantu mesta - Predný Čebrať. Na pol ceste na lúke Hlivovo vybudoval na jeseň 2016 urbár obce Likavka oddychové priestranstvo. Tvorí ho rázcestník náučného chodníka, informačný panel, upravené ohnisko a drevený prístrešok.

• z mestskej časti Ružomberka, Rybárpole po červenej (Chodník Zdenka Hochmutha) za cca 0.20 h,
  • z Likavky po náučnom chodníku za cca 0.30 h,
  • zo železničnej a autobusovej stanice Ružomberok/Likavka po červenej (Chodník Zdenka Hochmutha) za cca 0.35 h.

V čase návštevy (september 2016) bol prístrešok len vo výstavbe, ale momentálne by mal byť dokončený. Ide o klasickú konštrukciu - sedlová strecha na štyroch koloch. Pod strechou je drevený stôl a tri postranné lavice. Sedenie nie je vhodné na nocľah, ale v prípade núdze sa dá využiť priestor priamo pod lavicami, kde treba izolačnú podložku (udupaná hlina) a vlastný spací vak. Do altánku sa zmestia maximálne dvaja nocľažníci. V tesnom susedstve rastie mohutná borovica a pod ňou je upravené (murované) ohnisko.

Na Chodníku Zdenka Hochmutha je najbližšie Kuskov prameň (smerom na Rybárpole) - nízka výdatnosť. Podľa OpenCycleMap by sa mal blízko nachádzať prameň >>tu (na trase náučného chodníka), ale osobne to nemám preverené.

Hlivovo pod Čebraťom 10/05/17 06:23 1 príspevok

Útulňa Barborka na Lenivej Výstavba na Lenivej sa nedávno "preslávila" stavebnou aktivitou armádneho generála. Na mieste niekdajšej vojenskej chaty Barbora sa rozhodol postaviť súkromný rekreačný objekt. Aby sa upokojil rozruch okolo kontroverznej výstavby na území Národného parku Nízke Tatry, tak generál pre verejnosť vybudoval v sedle Lenivej malú turistickú útulňu Barborka. 28/03/20 Tomáš Trstenský Nízke Tatry
Túra Via Dinarica (3) – planina Visočica a Treskavica Putovanie ľudoprázdnymi balkánskymi horami pokračuje. Opúšťame planinu Bjelašnica a mostom cez Rakitnicu prechádzame do pohoria Visočica. Nedržíme sa kŕčovite trasy magistrály. Via Dinarica zabočí k horskej osade Bobovica a my pokračujeme po asfaltke do dedinky Tušila. Prechádzame jej jednotlivými osadami, až zakotvíme v susedstve turistickej chaty Vrela. Nasledujúce dve noci kotvíme v penzióne Visočica. 25/03/20 Tomáš Trstenský Svet
Prístrešok Jánske táborisko Oravská Polhora Oravská Polhora ako naša najsevernejšia obec je vhodným východiskom (cieľom) pri prechode hlavného hrebeňa Oravských Beskýd. Ak zvolíte neskorý nástup na hrebeňovku, tak mám pre vás tip na prvý nocľah v blízkosti horného konca rozsiahlej goralskej obce. 21/03/20 Tomáš Trstenský Oravské Beskydy

Túra Z Polomky do Tisovca v marcovom snehu V poslednom období ma zaujal Národný park Muránska planina, v ktorom som túto zimu bol viackrát. Vybral som sa na túru práve sem. Keďže rád chodím tam, kde som ešte nebol, vyskúšal som trasu z Polomky cez Fabovu hoľu do Tisovca. Počasie prialo dokonale, a tak hor sa za dobrodružstvom. dnes Martin Birka Veporské vrchy
Túra Skalnatá cez Vidlárovú dolinu Tohtoročná zima je skromná na sneh na celom Slovensku, nielen v Malých Karpatoch. Kým vo vyšších horách vládne v januári aspoň krásne slnečné počasie, nižšie polohy majú na jednej strane smolu, že sú celé dni zahalené v hustej hmle, no na druhej strane od asi 400 m vládnu aj tu zimné podmienky. Na zemi sa nachádza pár centimetrov snehu, ktorý je zmiešaný s námrazou padajúcou z omrznutých stromov. Takúto tajomnú náladu mám v Malých Karpatoch rád. včera Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Túra Zimný vodopád Skok s deťmi Zima 2019/2020 veľmi neoplýva snehom a ak už niekde sneží, spravidla inde, než sa práve nachádzame. Aj preto sa tešíme, keď nás začiatkom jarných prázdnin vítajú zasnežené Vysoké Tatry. A keďže ďalšie dni majú byť teploty až do plus ôsmich stupňov, neváhame a napriek únave z neskorého nočnému príchodu nasledujúce ráno hneď vyrážame na túru. 02/04/20 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

Hlivovo pod Čebraťom 10/05/17 06:23 1 príspevok
    • Veľká Fatra - Šípska Fatra: lúka Hlivovo pod Predným Čebraťom (na červenej značke Zdenka Hochmutha)

• núdzovo 2 ľudia s vlastnou karimatkou a spacákom na udupadnej hline

• Kuskov prameň (smerom na Rybárpole)