Hlivovo pod Čebraťom

29.10.16
Medzi neznáme pomenované trasy u nás patrí Chodník Zdenka Hochmutha. Ide o červenú značku z Ružomberka na dominantu mesta - Predný Čebrať. Na pol ceste na lúke Hlivovo vybudoval na jeseň 2016 urbár obce Likavka oddychové priestranstvo. Tvorí ho rázcestník náučného chodníka, informačný panel, upravené ohnisko a drevený prístrešok.

• z mestskej časti Ružomberka, Rybárpole po červenej (Chodník Zdenka Hochmutha) za cca 0.20 h,
  • z Likavky po náučnom chodníku za cca 0.30 h,
  • zo železničnej a autobusovej stanice Ružomberok/Likavka po červenej (Chodník Zdenka Hochmutha) za cca 0.35 h.

V čase návštevy (september 2016) bol prístrešok len vo výstavbe, ale momentálne by mal byť dokončený. Ide o klasickú konštrukciu - sedlová strecha na štyroch koloch. Pod strechou je drevený stôl a tri postranné lavice. Sedenie nie je vhodné na nocľah, ale v prípade núdze sa dá využiť priestor priamo pod lavicami, kde treba izolačnú podložku (udupaná hlina) a vlastný spací vak. Do altánku sa zmestia maximálne dvaja nocľažníci. V tesnom susedstve rastie mohutná borovica a pod ňou je upravené (murované) ohnisko.

Na Chodníku Zdenka Hochmutha je najbližšie Kuskov prameň (smerom na Rybárpole) - nízka výdatnosť. Podľa OpenCycleMap by sa mal blízko nachádzať prameň >>tu (na trase náučného chodníka), ale osobne to nemám preverené.

Pačia sa ti články tohto autora/autorky?
Prihlás sa na odber nových článkov a tento si môžeš odložiť medzi obľúbené
Hlivovo pod Čebraťom 10/05/17 06:23 1 príspevok

Správa Hľadajú jubilejné háje a pamätníky z roku 1928 Sú roztratené po našich horách s nápisom "RČS 1918 - 1928" po celom Slovensku. Sú ich destiatky a mnohokrát o nich nevedia ani lesníci. Kamenné pamätníky či väčšie mohyly zabudnuté v hustých lesných porastoch. Ide o tzv. jubilejné háje, lesy a hájiky, ktoré boli vysadné pri príležitosti 10. výročia existencie Československa. 28/10/18 Tomáš Trstenský Zaujímavosti
Prístrešok Táborisko Mraznica na Stolici Táboriť na vrchole najvyššej hory pohoria sa dá málokde. Buď je na vrchole málo miesta alebo je skalnatý či zarastený vegetáciou, prípadne v chránenom území. Ani jednu z uvedených charakteristík nespĺňa najvyššia hora Stolických vrchov a zároveň Slovenského rudohoria - Stolica. 22/09/18 Tomáš Trstenský Stolické vrchy
Prístrešok Táborisko Radzim Revúcku vrchovinu možno smelo označiť za veľmi málo navštevované pohorie a navyše málokto tuší, kde sa vôbec nachádza. Áno, pri Revúcej, ale tiahne sa v páse ako južné predhorie Slovenského rudohoria od Juhoslovenskej kotliny v priestore od Tomášoviec (pri Lučenci), cez Poltár, Rimavské Zalužany, Kyjatice, Ratkovú, Magnezitovce, Ochtinú až po Vyšnú Slanú (pri Dobšinej) a Rožňavu. No nič, radšej si otvorte mapu a hľadajte spomenuté obce. 01/09/18 Tomáš Trstenský Revúcka vrchovina

Túra Apuseni - čarovná tiesňava Cheile Galbenei Celé roky sme sa počas našich potuliek slovenskými horami dohadovali na tom, že konečne vyrazíme na turistiku do Rumunska. A keďže sme všetci z východu, hľadali sme zaujímavú lokalitu, ktorá bude čo najbližšie Slovensku. Voľba padla na pohorie Apuseni a krasovú oblasť Padis a ako vhodný čas sme si vybrali začiatok mája. O oblasti je na internete veľké množstvo informácií a plánovanie teda nebolo náročné. dnes Stanislav Ďurica Svet
PR Festival HORY A MESTO predstavuje dobrodružných cestovateľov Pre niekoho je cestovanie životný štýl, pre iných únik zo zabehnutého života či splnenie si vlastného sna. Divácky obľúbené Cestokluby KINO SVET prinesú do programu jubilejného 20. ročníka medzinárodného festivalu HORY A MESTO 23 prezentácií, pozvanie prijalo takmer 30 prezentujúcich, medzi nimi cestovateľské legendy späté s festivalom, ale aj nováčikovia. Priestor dostanú rozprávania o dlhodobých a ďalekých cestách, o Life Van cestovaní „s domčekmi na štyroch kolesách“, o tvárach a farbách afrických etník, a samozrejme aj o menej známych kútoch Slovenska. včera sponzorovaný článok
Extra Vybrané slovenské rozhľadne Minulý rok sa mi počas potuliek po Slovensku priplietlo do cesty množstvo rozhľadní. Samé o sebe sú pekným cieľom túry, ale ani jednu som z nich neplánoval. Na konci roka, keď som si robil záverečný sumár túr sa ich nazbieralo celkom dosť. Keďže sú takéto miesta medzi ľuďmi veľmi populárne, rozhodol som sa urobiť malý zoznam rozhľadní. O každej z nich by sa dal napísať samostatný článok a určite tu už boli viaceré v článkoch spomenuté. Preto cieľom príspevku nie je každú podrobne opísať, ale len poskytnúť základné informácie. včera Pavel Forgáč Malá Fatra, Orava a Kysuce, +

Hlivovo pod Čebraťom 10/05/17 06:23 1 príspevok
    • Veľká Fatra - Šípska Fatra: lúka Hlivovo pod Predným Čebraťom (na červenej značke Zdenka Hochmutha)

• núdzovo 2 ľudia s vlastnou karimatkou a spacákom na udupadnej hline

• Kuskov prameň (smerom na Rybárpole)