Bivak

Táborisko Jalovské lazy

12.11.16
Nachádzajú sa na hlavnom chrbáte malého pohoria Žiar, vedie tadiaľ európska diaľková trasa E-8 i naša najvýznamnejšia turistická magistrála Cesta hrdinov SNP, no na mapách ich nenájdete. Ide o chatovú osadu Jalovské lazy v katastrálnom území hornonitrianskej obce Jalovec.

• zo Sklenianskych lúk po červenej značke (Cesta hrdinov SNP) za cca 1.30 h,
  • z Chrenovských lazov po červenej značke (Cesta hrdinov SNP) za cca 0.20 h,
  • z Jalovca po lesných cestách mimo značky za cca 1.15 h,
  • z Chrenovca po lesných cestách mimo značky za cca 1.15 h,
  • z Ráztočna po lesných cestách mimo značky za cca 1.15 h,
  • zo Skleného po modrej značke cez Sklenianske lúky a po červenej značke (Cesta hrdinov SNP) za cca 2.30 h,
  • z Malej Čausy po lesných cestách mimo značky na Chrenovské lazy a po červenej značke (Cesta hrdinov SNP) za cca 2.00 h.

Táborisko

Ide o lúčne priestranstvo medzi chatami v lokalite Jalovské lazy, ktoré je výhodné na nocľah pri putovaní Cestou hrdinov SNP. Po rozhovore s miestnymi chatármi nám odporúčali miesto na stanovanie pri tzv. obecnej chate, pred ktorou je trávnatá plocha a veľké drevené sedenie s ohniskom. Žiadna z tunajších chát nie je oplotená a preto je v prípade zlého počasia možnosť uchýlenia sa pod krytou verandou. Obecná chata sa nachádza približne v strede udržiavanej lúky, resp. uprostred Jalovských lazov.

Najbližším zdrojom vody pre tunajšie chaty je upravený prameň na južnej strane hrebeňa. Od súkromnej chaty so zelenou strechou (juhozápadný cíp lúky) pod cestou treba pokračovať po vychodenom chodníčku do lesného porastu a po pár desiatkach metrov prídete ku žliabku s vodou. Ďalší prameň by sa mal nachádzať na severnej strane hrebeňa a od starého trasovania červenej značky (pomedzi chaty, nie po vyjazdenej ceste) by k prameňu mala viesť významová odbočka. Tretí prameň, ktorý nám spomínali chatári, sa nachádza na južnej strane hrebeňa v lokalite Hrabovské lazy, kde pramení pri lesnej ceste.

Táborisko Jalovské lazy 15/11/16 08:00 7 príspevkov

Túra Prečo rastie deväť sekvojovcov pri Novej Bani Cez prázdniny mnohí balia kufre a mieria za hranice všednej každodennosti. Merajú dlhé cesty a precestujú pol sveta, aby videli jeho divy. Čuduj sa svete aj na krpatom Slovensku máme tiež mnohé kuriozity, divy a unikáty. Netreba cestovať stovky či viac kilometrov. Netreba ani vracať ľudom Slovensko. Stačí sa lepšie pozrieť za vlastné humná a poriadne sa rozhliadnuť. Objavíme mnoho zaujímavostí, ktoré nás doslova zaskočia. 02/08/19 Tomáš Trstenský Pohronský Inovec, Vtáčnik, +
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy
Útulňa Chatka Zigovka Milú a výborne zariadenú lesnú chatku som objavil úplnou náhodou. Išiel som pozrieť kamaráta do Hornej Marikovej pešo cez hory a tu sa tesne pod horským sedlom vrchu Zigov (Milechovská Kýčera) ukázal medzi stromami nový zrub. Keďže bol blízko modrej značky, tak som si ho išiel pozrieť. O to väčšie bolo prekvapenie, že je voľne prístupný. 20/07/19 Tomáš Trstenský Javorníky

Prístrešok Chata Podhradská dolina Podhradskou dolinou vedie jeden z prístupov na Rokoš (od Uhrovského Podhradia). Podľa stavu chodníka pod sedlom nie je modro značkovaný chodník príliš využívaný, ale znalosť o možnosti úkrytu v závere doliny sa môže hodiť a niekomu zabezpečiť aj nocľah v suchu (tak ako mne). dnes Michal Bukvai Strážovské vrchy
Podcast O Ceste hrdinov SNP za 12 dní s Julkou Batmendijnovou Bežkyňa, blogerka, autorka na HIKING.SK, organizátorka ultra trail pretekov Severný Živloplaz a členka Slovak Ultra Trail. Prešla Cestu Hrdinov SNP za 11 dní a 18 hodín! 765 kilometrov, viac ako 31 000 metrov stúpania. Julka Batmendijnová je mojou dnešnou hostkou v podcaste HIKING.SK. včera Ľubomír Mäkký Rozhovory
Túra Čertovica – Beňuška – Braväcovo Sú kopce, ktoré patria takpovediac do turistickej klasiky, ale mne sa z rozličných dôvodov vyhýbajú. Takým bol aj vrch Beňuška v Nízkych Tatrách. Má pekné meno, je ľahko dostupný, „všetci“ turisti už na ňom boli, len ja sa tam nie a nie dostať. V máji Klub železničných cestovateľov Zvolen, s ktorým občas chodíme, si dal do plánu práve tento kopec. Tak koniec výhovorkám, pridávame sa k nim! včera Danka Tomášiková Nízke Tatry

Táborisko Jalovské lazy 15/11/16 08:00 7 príspevkov
    • Žiar: chatová oblasť Jalovské lazy na vrchu Rúbane (833,4 m) medzi vrcholmi Horženovo (Horeňovo) a Nemcovo na červenej značke E-8 (Cesta hrdinov SNP)

• vo vlastnom stane, núdzovo na verande súkromnej chaty

• upravený prameň pod chatou so zelenou strechou

• upravené ohnisko a drevené sedenie pri obecnej chate