Útulňa

05.11.16

• z obce Runina po modrej značke za 0.10 h,
  • z bývalej obce Ruské po modrej značke za 1.50 h,
  • zo sedla pod Ďurkovcom po zelenej značke do Runiny a ďalej po modrej značke k útulni za 1.40 h.

Útulňa má klasickú zrubovú konštrukciu s trojuholníkovým priečelím, podlaha je z drevených dosiek. Konštrukčne je zhodná s novopostavenými útulňami v Ruskom sedle a v sedle pod Čierťažou. Vstup do chatky sa dá uzavrieť z oboch strán, zvnútra je namontovaná uzamykateľná posuvná závora. Na hornej prični sa pohodlne vyspia dvaja ľudia, v spodnej časti sa na drevenej podlahe vyspí 5 - 6 ľudí. Na prenocovanie je potrebný vlastný spací vak a karimatka.

V tesnej blízkosti sa nachádza ohnisko. Na lúke pred chatkou je dostatok miesta na postavenie viacerých stanov - oficiálne povolené táborenie v národnom parku. Okolie je vhodné na pozorovanie nočnej oblohy, kvôli minimálnemu svetelnému znečisteniu - Park tmavej oblohy Poloniny. Verejné osvetlenie sa v obci Runina vypína o 21.00 hodine, v lete sa vôbec nezapína. Neďaleko útulne preteká Poloninský potok, najbližší zdroj pitnej vody sa nachádza v obci pri kostole. V obci je tiež predajňa potravín a krčma - Hostinec u Mirka – Runina.

Užitočné odkazy

Táborisko Brehy pri Runine 22/11/16 21:31 5 príspevkov

Útulňa Táborisko Brehy pri Runine Nová turistická útulňa nad obcou Runina je vzdialená približné 800 metrov od centra obce. Je postavená na lúke Brehy, ktorou prechádza modrá značka smerom do vysídlenej obce Ruské. Chatka ponúka pekné výhľady na Runinskú kotlinu a na sedlo pod Ďurkovcom a poloninu Ďurkovec, ktoré tvoria hraničný hrebeň s Poľskom. 05/11/16 Michal Mikitka Bukovské vrchy

Ferrata S dieťaťom na Rax cez Wachthüttelkamm (A) Po ochutnávke Rakúska víkendovkou na Hohe Wand pokračujeme s Kubkom o týždeň neskôr výjazdom na Rax. Tentoraz nejdeme sami, berieme aj babku s jej kamarátkou a Kubkovho mladšieho bračeka Maťka. Vytvoríme dve družstvá – jedno pôjde Wachthüttelklammom na Ottohaus a ďalej na vrcholovú stanicu lanovky a druhé strávi deň v Reicheau an der Rax, neskôr sa vyvezie lanovkou a pôjde nám oproti smerom na Ottohaus. dnes Ľubomír Mäkký Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Recenzia Dva plynové variče GSI outdoors Značku GSI outdoor spájame najmä s premyslenými sadami outdoorových hrncov či rôznymi doplnkami pre outdoorové "stolovanie". Ponúkajú však aj dva plynové variče – jeden s priamym naskrutkovaním na kartušu (Pinnacle Canister Stove) a jeden samostatne stojaci s predohrevom (Pinnacle 4 Season Stove). V krátkosti som ich vyskúšal. včera Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo
Túra Vodopád Savica a kaňon Vintgar s deťmi Náš druhý deň v Júlskych Alpách (Julijske Alpe) sme sa rozhodli si spraviť výlet k vodopádu Savica, jednému z najznámejších v celom Slovinsku. Nakoľko pôjde len o krátky poldenný výlet, rozhodli sme sa ho skombinovať s kaňonom Vintgar, ďalším z veľmi známych a krásnych turistických cieľov v Slovinsku. 20/06/17 Danka Laciková Svet

Táborisko Brehy pri Runine 22/11/16 21:31 5 príspevkov
    • Bukovské vrchy: približne 800 metrov z Runiny po modrej značke smerom do bývalej obce Ruské na lúke Brehy

• Kapacita útulne je 7 ľudí, spací vak a karimatka sú nutné

• Najbližší zdroj pitnej vody sa nachádza v obci Runina, vzdialený cca 800 metrov od útulne.