Útulňa

05.11.16

• z obce Runina po modrej značke za 0.10 h,
  • z bývalej obce Ruské po modrej značke za 1.50 h,
  • zo sedla pod Ďurkovcom po zelenej značke do Runiny a ďalej po modrej značke k útulni za 1.40 h.

Útulňa má klasickú zrubovú konštrukciu s trojuholníkovým priečelím, podlaha je z drevených dosiek. Konštrukčne je zhodná s novopostavenými útulňami v Ruskom sedle a v sedle pod Čierťažou. Vstup do chatky sa dá uzavrieť z oboch strán, zvnútra je namontovaná uzamykateľná posuvná závora. Na hornej prični sa pohodlne vyspia dvaja ľudia, v spodnej časti sa na drevenej podlahe vyspí 5 - 6 ľudí. Na prenocovanie je potrebný vlastný spací vak a karimatka.

V tesnej blízkosti sa nachádza ohnisko. Na lúke pred chatkou je dostatok miesta na postavenie viacerých stanov - oficiálne povolené táborenie v národnom parku. Okolie je vhodné na pozorovanie nočnej oblohy, kvôli minimálnemu svetelnému znečisteniu - Park tmavej oblohy Poloniny. Verejné osvetlenie sa v obci Runina vypína o 21.00 hodine, v lete sa vôbec nezapína. Neďaleko útulne preteká Poloninský potok, najbližší zdroj pitnej vody sa nachádza v obci pri kostole. V obci je tiež predajňa potravín a krčma - Hostinec u Mirka – Runina.

Užitočné odkazy

Táborisko Brehy pri Runine 22/11/16 21:31 5 príspevkov

Útulňa Táborisko Brehy pri Runine Nová turistická útulňa nad obcou Runina je vzdialená približné 800 metrov od centra obce. Je postavená na lúke Brehy, ktorou prechádza modrá značka smerom do vysídlenej obce Ruské. Chatka ponúka pekné výhľady na Runinskú kotlinu a na sedlo pod Ďurkovcom a poloninu Ďurkovec, ktoré tvoria hraničný hrebeň s Poľskom. 05/11/16 Michal Mikitka Bukovské vrchy

Túra GSB: Čierne pri Čadci – Hala Boracza V roku 2015 som sa na salaši pod Suchým vrchom stretol s poľskými turistami a pri družiacom štamprlíku som si uvedomil, že som vlastne v Poľsku na poriadnej turistike ešte nebol. Tak som cez zimu sedel nad mapou, nechal si poradiť od kamarátky Honoraty, nadchol som pre myšlienku vandra ďalších päť turistov z TK Štart. Trošku bol problém so zaistením piatich nocľahov, ale napokon sme v piatok 9. 6. 2017 po práci vyrazili vlakom cez Žilinu do Čadce a autobusom do Skalitého, kde sme prespali v ubytovni Gavlák. dnes Miroslav Svítek Kysucké Beskydy, Oravské Beskydy, +
Túra Polhrebeňovka Javorníkov cez tri Vrchrieky Keď si tak v máji na vandri Volovskými vrchmi sedíme pod strechou a čakáme, kým prestane pršať, padne otázka: „A čo naplánujeme na leto?“ Už po niekoľkýkrát hádžem do pléna na schválenie moje domovské pohorie – Javorníky. Už sme ich mali v pláne niekoľkokrát, ale vždy na jeseň, kedy nám plány zrušil skorý nástup zimy. Návrh je na moje potešenie jednohlasne odsúhlasený, pri pohľade do kalendára hneď navrhujeme dátum a po spomenutí plánov na leto medzi kamarátmi k nám postupne pribúdajú ďalší záujemcovia. Vyzerá to na masovú akciu. Predbežne by nás mohlo byť desať. Uff. včera Zdeno Vasilišin Javorníky
Túra Ako sme spoznávali Liptov s našimi ratolesťami V článku by som rada priniesla niekoľko tipov, čo navštíviť s malými deťmi na Liptove. Bývali sme pri Liptovskom Mikuláši pod kopcami v dedine Smrečany. Na Liptove sme strávili celkovo dve týždňové letné dovolenky v dvoch rokoch po sebe. Presvedčili nás o tom, že je tu stále čo objavovať. Nájdete tu široké možnosti na turistiku, cyklistiku, ale aj spoznávanie kultúry, historických pamiatok alebo jaskýň. Viete si urobiť program v peknom aj škaredom počasí, ponuka je široká. Naše deti boli vo veku takmer 4 a 6 rokov, resp. o rôčik viac. Na naše obe dovolenky sme brali so sebou bicykle, pre mladšiu dcérku ťažnú tyč na bicykel, starší syn bicykloval samostatne. Program sme prispôsobovali počasiu a únave, aby bol dostatočne pestrý a pre deti zaujímavý. Čo sme navštívili? 20/10/17 Jana Bílešová Nízke Tatry, Západné Tatry, +

Táborisko Brehy pri Runine 22/11/16 21:31 5 príspevkov
    • Bukovské vrchy: približne 800 metrov z Runiny po modrej značke smerom do bývalej obce Ruské na lúke Brehy

• Kapacita útulne je 7 ľudí, spací vak a karimatka sú nutné

• Najbližší zdroj pitnej vody sa nachádza v obci Runina, vzdialený cca 800 metrov od útulne.