Hiking – univerzálne merino od Devoldu
Hiking – univerzálne merino od Devoldu Zatvoriť

Test Termotričko Devold Hiking – univerzálne merino

Merino vlna má už vybudované renomé. Mnohí turisti, skialpoši či horolezci majú termoprádlo z tohto prírodného materiálu radi, najčastejšie kvôli tomu, ako dobre odoláva zápachu. Jedným z popredných výrobcov je Devold, od ktorého vám predstavím novinku, model Hiking.

Výrobca
Devold
Model
Hiking
Typ
univerzálne termotričko z merino vlny
Materiály
100% merino vlna s hrúbkou vlákna 18,7 mikrónu a gramážou pleteniny 190 g/m²
Farebné kombinácie
modrá, tmavozelená, svetlošedá
Páči sa mi
komfortný strih, príjemný materiál, nehryzie, predĺžený strih, predĺžené rukávy, sieťovina v podpaží
Infocena
Scandinavia Poprad
Norway Shop

Aktulizácia – máj 2018

Devold Hiking je merino tričko s univerzálnym určením. Gramáž použitej pleteniny je 190 g/m² a výrobca ju radí medzi ľahšie merino. Použité vlákno s hrúbkou 18,7 mikrónu sľubuje, že tričko nebude hrýzť. Toto je však individuálna záležitosť, lebo niekoho na prvé oblečenie hryzie každé merino a niekto tento aspekt vôbec nevníma. Podľa mojich skúseností hryzenie trvá len veľmi krátko, po chvíli to človek nevníma a navyše praním aj úvodné nepohodlie zvykne pominúť.

Testovaný model je pánske tričko bez roláku v tmavomodrej farbe s detailami v svetlejšom odtieni modrej. Táto farba je výhodná z hľadiska viditeľnosti špiny. V pánskom vyhotovení je k dispozícii ešte tmavozelená a svetlošedá farba. Dámy potešia žiarivejšie farby – zelená, modrá a ružová. Okrem trička s dlhým rukávom je v kolekcii tričko s dlhým rukávom a s nízkym rolákom, dlhé spodky, 3/4 spodky, trenky, čiapka a kukla.

Strih je klasický a je skôr pohodlný ako vypasovaný, no stále anatomický. Golier je oválneho tvaru a pod ním v ľavej časti je vyšité logo Devold. V podpazuší je použitý sieťkový variant merina, pre lepšie odvetrávanie a transport potu. Strih je výrazne predĺžený, takže kto je na hranici konfekčných veľkostí, nemusí sa báť voľby menšej. Rovnako rukávy sú predĺžené a manžeta je riešená tak, že kto má kratšie ruky, môže ju zahnúť a tričko bude stále vyzerať esteticky.

Príjemným bonusom je jednoduchá údržba. Tričko je možné prať až na 40 °C, povolená je aj sušička s programom s nižšou teplotou a dokonca aj žehliť sa môže. Posledné dva menované úkony s merinom však nenacvičujem a aj pranie iba na 30 °C. Zato však v prípravku určenom na vlnu, t. j. v tekutej forme bez zmäkčovadiel a s obsahom lanolínu.

Skúsenosti z používania

Aktualizácia (máj 2018)

Tričko je mäkké, na ohmat príjemné a nehryzie. Na túry si ho dávam priamo ako prvú vrstvu alebo v prípade aktívnejšieho športu dávam podeň ešte sieťkové termo Dry. V mojom prípade totiž merino neodvádza pot dostatočne rýchlo, keď sa výraznejšie potím. Tiež táto kombinácia zlepšuje termoizolačné vlastnosti, čo je výhodné najmä pri zimnej turistike či skialpe. Uplynulú zimnú sezónu som túto sieťkovo-merinovú kombináciu striedal s Devold Duo Active a výsledný efekt bol podobný.

Na tričku oceňujem predĺžený strih aj rukávy. Sieťka v podpazuší sa veľmi osvečila, tak v zimnom ako aj v jarnom počasí. Keď to porovnám s iným merinom podobnej gramáže, je to výrazný rozdiel v komforte. Voľnosť pohybu je v poriadku, pri žiadnom pohybe sa mi nestalo, že by zadný diel vybehol a mne to odkrylo krížovú časť chrbta. Rovnako rukávy držia dobre.

Strih je trička je voľnejší, ako som pri termoprádle zvyknutý. Je to otázka preferencie aj typu postavy. Vďaka tomu sa však bezproblémovo podeň zmestí spomínaná sieťka. Samostatne som tričko nosil skôr na kratšie vychádzky, či túry s deťmi. V jarnom počasí ako s jedinou vrstvou alebo v kombinácii s Windstopper vestou. V takomto prípade sa veľmi hodil širší golier bez roláku. V zime som jeho absenciu riešil s Buff Thermonet šatkou.

Devold Hiking je merino termoprádlo s menej vypasovaným strihom a širokými možnosťami použitia. V zime v kombinácii so sieťkou a ďalšími vrstvami, v prechodnom období (jar, jeseň) ako prvá a často aj jediná vrstva. V lete vo vyšších horách môže slúžiť podobne, ako v prechodnom období v nižších. Príjemnou inováciou je sieťka v podpazuší a tiež predĺžený strih myslí na vyšších, no tenších ľudí. Kvalitatívne sa za obdobie testovania nevyskytol žiaden problém a preto toto termotričko odporúčam.