Test

Termotričko Devold Hiking – univerzálne merino

14.12.16 → posledná aktualizácia: 15.05.18
Merino vlna má už vybudované renomé. Mnohí turisti, skialpoši či horolezci majú termoprádlo z tohto prírodného materiálu radi, najčastejšie kvôli tomu, ako dobre odoláva zápachu. Jedným z popredných výrobcov je Devold, od ktorého vám predstavím novinku, model Hiking.

Aktulizácia – máj 2018

Devold Hiking je merino tričko s univerzálnym určením. Gramáž použitej pleteniny je 190 g/m² a výrobca ju radí medzi ľahšie merino. Použité vlákno s hrúbkou 18,7 mikrónu sľubuje, že tričko nebude hrýzť. Toto je však individuálna záležitosť, lebo niekoho na prvé oblečenie hryzie každé merino a niekto tento aspekt vôbec nevníma. Podľa mojich skúseností hryzenie trvá len veľmi krátko, po chvíli to človek nevníma a navyše praním aj úvodné nepohodlie zvykne pominúť.

Testovaný model je pánske tričko bez roláku v tmavomodrej farbe s detailami v svetlejšom odtieni modrej. Táto farba je výhodná z hľadiska viditeľnosti špiny. V pánskom vyhotovení je k dispozícii ešte tmavozelená a svetlošedá farba. Dámy potešia žiarivejšie farby – zelená, modrá a ružová. Okrem trička s dlhým rukávom je v kolekcii tričko s dlhým rukávom a s nízkym rolákom, dlhé spodky, 3/4 spodky, trenky, čiapka a kukla.

Strih je klasický a je skôr pohodlný ako vypasovaný, no stále anatomický. Golier je oválneho tvaru a pod ním v ľavej časti je vyšité logo Devold. V podpazuší je použitý sieťkový variant merina, pre lepšie odvetrávanie a transport potu. Strih je výrazne predĺžený, takže kto je na hranici konfekčných veľkostí, nemusí sa báť voľby menšej. Rovnako rukávy sú predĺžené a manžeta je riešená tak, že kto má kratšie ruky, môže ju zahnúť a tričko bude stále vyzerať esteticky.

Príjemným bonusom je jednoduchá údržba. Tričko je možné prať až na 40 °C, povolená je aj sušička s programom s nižšou teplotou a dokonca aj žehliť sa môže. Posledné dva menované úkony s merinom však nenacvičujem a aj pranie iba na 30 °C. Zato však v prípravku určenom na vlnu, t. j. v tekutej forme bez zmäkčovadiel a s obsahom lanolínu.

Skúsenosti z používania

Aktualizácia (máj 2018)

Tričko je mäkké, na ohmat príjemné a nehryzie. Na túry si ho dávam priamo ako prvú vrstvu alebo v prípade aktívnejšieho športu dávam podeň ešte sieťkové termo Dry. V mojom prípade totiž merino neodvádza pot dostatočne rýchlo, keď sa výraznejšie potím. Tiež táto kombinácia zlepšuje termoizolačné vlastnosti, čo je výhodné najmä pri zimnej turistike či skialpe. Uplynulú zimnú sezónu som túto sieťkovo-merinovú kombináciu striedal s Devold Duo Active a výsledný efekt bol podobný.

Na tričku oceňujem predĺžený strih aj rukávy. Sieťka v podpazuší sa veľmi osvečila, tak v zimnom ako aj v jarnom počasí. Keď to porovnám s iným merinom podobnej gramáže, je to výrazný rozdiel v komforte. Voľnosť pohybu je v poriadku, pri žiadnom pohybe sa mi nestalo, že by zadný diel vybehol a mne to odkrylo krížovú časť chrbta. Rovnako rukávy držia dobre.

Strih je trička je voľnejší, ako som pri termoprádle zvyknutý. Je to otázka preferencie aj typu postavy. Vďaka tomu sa však bezproblémovo podeň zmestí spomínaná sieťka. Samostatne som tričko nosil skôr na kratšie vychádzky, či túry s deťmi. V jarnom počasí ako s jedinou vrstvou alebo v kombinácii s Windstopper vestou. V takomto prípade sa veľmi hodil širší golier bez roláku. V zime som jeho absenciu riešil s Buff Thermonet šatkou.

Devold Hiking je merino termoprádlo s menej vypasovaným strihom a širokými možnosťami použitia. V zime v kombinácii so sieťkou a ďalšími vrstvami, v prechodnom období (jar, jeseň) ako prvá a často aj jediná vrstva. V lete vo vyšších horách môže slúžiť podobne, ako v prechodnom období v nižších. Príjemnou inováciou je sieťka v podpazuší a tiež predĺžený strih myslí na vyšších, no tenších ľudí. Kvalitatívne sa za obdobie testovania nevyskytol žiaden problém a preto toto termotričko odporúčam.

Termotričko Devold Hiking – univerzálne merino 19/05/18 23:07 3 príspevky

Test Ponožky Hanwag Merino Trek, Merino Hike a Trek Bunion Vlnené aj syntetické ponožky majú svoje výhody – jedny vydržia dlho odolávať smradu, druhé zas lepšie odvádzajú pot a lepšie udržia nohu suchú. Veľa turistických ponožiek sa však snaží rôzne ich mixovať a využiť súčasne dobré vlastnosti syntetiky aj vlny. Tak je tomu aj pri Hanwag ponožkách. V priebehu letnej a jesennej sezóny sme vyskúšali viacero modelov – nižšie a tenšie Merino Hike, stredne hrubé Merino Trek a tiež variant pre haluxový palec, Bunion. 22/01/20 Ľubomír Mäkký Obutie
Podcast Kungsleden – turistika vo švédskom Laponsku Kungsleden je diaľková turistická trasa vo švédskom Laponsku. V 15. epizóde HIKING podcastu sa rozprávajú Ľubo s Palim o zážitoch z tejto trasy na sklonku tamojšej jesene. Reč bude o tom, aká je v severnom Švédsku príroda, ako sa tam turistika líši od nórskych Lofotov, aké sú turistické chodníky, značenie, horské chaty a s akými nástrahami sa museli vysporiadať. 30/12/19 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Extra Aký bol rok 2019 – návštevnosť a najlepšie články Na konci kalendárneho roka je dobrá príležitosť obzrieť sa, ako vyzeral rok 2019 na stránkach nášho magazínu. Môžeme sa pochváliť, že naša návštevnosť opäť stúpla. Tradične aktívni autori nám aj tento rok venovali svoju priazeň, a privítali sme aj niekoľko nových. Viac sme sa venovali témam ochrany prírody, keďže zachovaná príroda je okrem iných dôležitých dôvodov pre turistov nepostrádateľná aj z hľadiska vykonávania nášho koníčka. Pozrieme sa na najčítanejšie články tohto roka a pridávame tipy aj na ďalšie, ktoré ste možno prehliadli, ale stoja za prečítanie. A na záver nazrieme do najdiskutovanejším tém v našom fóre. 30/12/19 Ľubomír Mäkký Zaujímavosti

Túra Hrebeňovka Považského Inovca Po prechode turistických magistrál konečne prišiel čas aj na "turistické chuťovky", ktorými sú hrebeňovky môjmu srdcu blízkych pohorí. Ani som nemusel dlho rozmýšľať a hneď som vedel, ktorá bude ako prvá. Považský Inovec mám veľmi rád a patrí medzi moje top pohoria. Nie je to síce pohorie, ktoré by vynikalo nadmorskou výškou alebo veľkou turistickou popularitou. Aj napriek tomu sa tu nachádza množstvo zákutí, ktoré sú nenápadné a predsa jedinečné. Veď kto by predsa nechcel navštíviť najstarší kostolík na Slovensku alebo zaujímavé jaskynné útvary v Krahulčích vrchoch. dnes Pavel Forgáč Považský Inovec, Strážovské vrchy
Túra Potulky s deťmi v okolí Makova Koniec jesene trávime s Hiking.sk partiou v Makove. Je to oddychová chata, rokmi pribudli deti a ubudlo prejdených kilometrov. Prírodu však máme radi, a tak každý deň zvládame pekné prechádzky miestnym chotárom. Keď budete v Makove a nebudete vedieť, kam ísť, tak sa pozrite na moje tipy. včera Andrea Morongová Javorníky, Západné Beskydy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. včera Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy

Termotričko Devold Hiking – univerzálne merino 19/05/18 23:07 3 príspevky
    • Devold

• Hiking

• univerzálne termotričko z merino vlny

• 100% merino vlna s hrúbkou vlákna 18,7 mikrónu a gramážou pleteniny 190 g/m²

• Farebné kombinácie
    • modrá, tmavozelená, svetlošedá

• komfortný strih, príjemný materiál, nehryzie, predĺžený strih, predĺžené rukávy, sieťovina v podpaží

• 67 € – (odporúčaná MOC)