Predstavenie

Buff čiapky z mikrovlákna

12.12.16
Buffka je termín, ktorý zľudovel takmer ako termoska. Neviem, či s ideou mikrovláknovej univerzálnej šatky prišla táto španielska značka ako prvá, isté však je, že pochopila štýlový potenciál a svojimi dizajnami okrášľuje hlavy a krky outdoorákov už nejaký ten rok. Kto prevažne nosí buffku uviazanú na čiapku, ocení jednoúčelové riešenie Buff čiapok z obľúbeného mikrovláknového materiálu.

Idea je jednoduchá, šatky sú úspešné, tak prečo nespraviť čiapky? Však umiestnenie na hlave je jedným z najpoužívanejších spôsobov nosenia originálu. Nápad je realizovaný hneď vo viacerých typoch a vyskúšal som dva z nich – Microfiber Reversible Hat Buff a Microfiber 1 layer Hat Buff. Ako naznačujú anglické názvy, ide o obojstrannú a jednovrstvú čiapku z mikrovlákna. Toho istého polyesterového mikrovláka, z ktorého sa vyrábajú originálne buffky. Oba modely majú povrchovú úpravou Polygiene, ktorá má slúžiť na zmierňovanie zápachu. Funguje na báze strieborných solí a výrobca deklaruje, že ide o technológiu šetrnú k prírode, ktorá je pre človeka zdravotne nezávadná. Odporcov produkcie na ďalekom východe isto poteší, že oba produkty sú Made in EU, výroba je konkrétne v Španielsku, neďaleko Barcelony.

Microfiber Reversible Hat Buff

Obojstranná čiapka sa skladá z dvoch vrstiev, vnútornej a vonkajšej, pričom sa dá nosiť z oboch strán. Každá z nich má mierne odlišný dizajn, no nie príliš, lebo cez látku mierne presvitá vnútorná vrstva. Pri nosení tohto modelu máte rovnaký tepelný komfort ako s originálnou buffkou uviazanou na čiapku. Výrobca uvádza zónu komfortu v rozsahu 0 °C - 20 °C, čo môžem potvrdiť z dlhodobých skúseností s originál buffkou, ktorú nosím najčastejšie na hlave.

Pozitívom čiapky je, že chýba zatočenie šatky na temene, ktoré nie je vždy komfortné a pri čiapke sa tiež netreba zakaždým babrať s uväzovaním ako pri šatke. Na druhú stranu zas človek prichádza o univerzalitu. Čiapka nie je príliš napasovaná, aj moja hlava konfekčnej veľkosti large má dostatok pohodlia. Ľuďom s malou hlavou môže byť trochu voľná. Čiapku nosím pod helmu aj ako jedinú pokrývku hlavy. Keďže od originálu je to len strihový rozdiel, po stránke nosenia na hlave čiapka nič neprináša ani neuberá.

Jediným negatívom, ktorý sa doposiaľ prejavil, je odlupovanie reflexných prvkov na zadnej strane. O ich opodstatnenosti ale aj tak pochybujem – bežecké a cyklistické veci sú plné reflexných tretiek a na iné aktivity reflexky nie sú až také podstatné.

Microfiber 1 layer Hat Buff

Jednovrstvová čiapka je tenšia, no nie na celom svojom povrchu. Široký spodný lem, ktorý pokrýva čelo aj uši, je dvojvrstvový a vzniká zahnutím látky a následným prešitím. V oblasti temena hlavy je však len jedna vrstva a hlava sa môže tak lepšie odvetrávať. Dané riešenie je vhodné pre aktívnejší šport v teplejších podmienkach najmä s cieľom odvádzania potu a jeho rýchleho schnutia. Proti miernemu vetru je postačujúca, no už pri silnejšom vetre alebo v chladnejšom počasí to nie je ono. Únosný limit je niekde tesne pod 10 °C.

Tento model som si obľúbil menej ako predchádzajúci. Možno je to tým, že som zvyknutý na tepelný komfort originálnej buffky a tak je obojstranná čiapka prirodzenejším spoločníkom. Myslím však, že najmä pre bežcov to môže byť vyhovujúcejší model. Prípadne ak máte tesnejšie padnúcu lezeckú či lyžiarsku helmu, pod ktorú by sa dvojvrstvová čiapka horšie zmestila.

Mixuj dizajny

Obe čiapky sú k dispozícii vo veľkom množstve dizajnov, ktoré sa rok od roku budú meniť tak, ako je to pre Buff zvykom. Niektoré z nich patria do kolekcie mix&match, čo znamená, že identický, resp. kompatibilný dizajn majú rôzne produkty z ponuky značky. Môžete si tak k čiapke zaobstarať spriaznený originál buff, či nákrčník alebo iný model.

Zhrnutie

Celkovo sa mi myšlienka čiapok Buff páči a kto má rád originál, toto je vhodný doplnok. Ak by však mala otázka stáť tak, či čiapka alebo klasická buffka, volil by som to druhé, kvôli univerzalite.

Buff čiapky z mikrovlákna 19/12/16 14:18 8 príspevkov

Test Termotričko Devold Hiking – univerzálne merino Merino vlna má už vybudované renomé. Mnohí turisti, skialpoši či horolezci majú termoprádlo z tohto prírodného materiálu radi, najčastejšie kvôli tomu, ako dobre odoláva zápachu. Jedným z popredných výrobcov je Devold, od ktorého vám predstavím novinku, model Hiking. 17/05/18 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Test Bergans Rondane 18 – batoh (najmä) pre bike a beh Rondane 18 je malý batoh nórskej značky Bergans, zameraný najmä na bežcov a cyklistov. Pri tomto zameraní je však väčší, ako býva bežné a nájde preto uplatnenie najmä u tých z nich, ktorí so sebou radšej vezmú o niečo viac vecí alebo sa pri výbere orientujú na univerzálnejšie riešenia. Rondane 18 je totiž v pohode použiteľný aj na letnú jednodňovú turistiku bez technických ašpirácií, prípadne na bežky. 16/05/18 Ľubomír Mäkký Batohy
Predstavenie Batoh Lowe Alpine Alpine Ascent 40:50 Alpine Ascent je sesterským modelom batohu Peak Ascent, o ktorom som písal minulé leto. Majú veľa spoločného, najmä tvarom a výbavou, no verzia Alpine je určená do náročnejších podmienok. Ocenia ho najmä tí, čo šetria hmotnosť, no záleží im na odolnosti. K dispozícii som mal najväčší veľkostný variant, pričom výrobca ponúka aj 32- a 25-litrové verzie. 10/05/18 Ľubomír Mäkký Batohy

Túra Kremná – Osly – Čertov kameň – Hajtovka Jedným z mojich zaľúbených pohorí na východnom Slovensku je nepochybne Ľubovnianska vrchovina, ktorá si získala moje srdce vďaka lúčnato-lesnatým scenériám. Práve takýmito lokalitami som si naplánoval trasu a myslím, že práve táto je najkrajšia v celej vrchovine. dnes Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina
Túra Na Somár cez lúky plné šafranov Je Veľkonočný piatok a za oknami to vyzerá na počasie vhodné akurát na sedenie v byte pri teplom čaji a pozeranie dlhého filmu. Aspoň toto by si pri pohľade z okna povedala väčšina ľudí. My však máme v pláne ísť do prírody stoj čo stoj, aj keby malo liať celý deň. Vyberáme preto jednoduchšiu túru v nízkom a málo známom pohorí Sopotnické vrchy. Cieľom sú lúky plné šafranov a najvyšší bod miniatúrneho pohoria. včera Stanislav Ďurica Čierna hora
Prístrešok Táborisko Ráztočnianske lazy za Hájom Pri túre z Chaty Poniklec na Remate za Hájskou jaskyňou a Jaskyňou na lazoch som pri stúpaní z lesa od Hájskej skaly na lúky objavil sen každého tuláka. Najprv som si išiel pozrieť chatu v hájiku, či sa nehodí na prespanie jej veranda, ale kúsok nad ňou som uvidel drevenú stavbu s odťahovým komínom nad ohniskom. 19/05/18 Miroslav Svítek Žiar

Buff čiapky z mikrovlákna 19/12/16 14:18 8 príspevkov
    • Buff

• Microfiber Reversible Hat Buff
      Microfiber 1 Layer Hat Buff

• jednovrstvová a dvojvrstvová čiapka z mikrovlákna

• polyesterové mikrovlákno

• diazjnové možnosti, mix & match kolekcia dizajnov, komfort nosenia

• Nepáči sa mi
    • odlupujúce sa reflexné prvky