Predstavenie

Buff čiapky z mikrovlákna

12.12.16
Buffka je termín, ktorý zľudovel takmer ako termoska. Neviem, či s ideou mikrovláknovej univerzálnej šatky prišla táto španielska značka ako prvá, isté však je, že pochopila štýlový potenciál a svojimi dizajnami okrášľuje hlavy a krky outdoorákov už nejaký ten rok. Kto prevažne nosí buffku uviazanú na čiapku, ocení jednoúčelové riešenie Buff čiapok z obľúbeného mikrovláknového materiálu.

Idea je jednoduchá, šatky sú úspešné, tak prečo nespraviť čiapky? Však umiestnenie na hlave je jedným z najpoužívanejších spôsobov nosenia originálu. Nápad je realizovaný hneď vo viacerých typoch a vyskúšal som dva z nich – Microfiber Reversible Hat Buff a Microfiber 1 layer Hat Buff. Ako naznačujú anglické názvy, ide o obojstrannú a jednovrstvú čiapku z mikrovlákna. Toho istého polyesterového mikrovláka, z ktorého sa vyrábajú originálne buffky. Oba modely majú povrchovú úpravou Polygiene, ktorá má slúžiť na zmierňovanie zápachu. Funguje na báze strieborných solí a výrobca deklaruje, že ide o technológiu šetrnú k prírode, ktorá je pre človeka zdravotne nezávadná. Odporcov produkcie na ďalekom východe isto poteší, že oba produkty sú Made in EU, výroba je konkrétne v Španielsku, neďaleko Barcelony.

Microfiber Reversible Hat Buff

Obojstranná čiapka sa skladá z dvoch vrstiev, vnútornej a vonkajšej, pričom sa dá nosiť z oboch strán. Každá z nich má mierne odlišný dizajn, no nie príliš, lebo cez látku mierne presvitá vnútorná vrstva. Pri nosení tohto modelu máte rovnaký tepelný komfort ako s originálnou buffkou uviazanou na čiapku. Výrobca uvádza zónu komfortu v rozsahu 0 °C - 20 °C, čo môžem potvrdiť z dlhodobých skúseností s originál buffkou, ktorú nosím najčastejšie na hlave.

Pozitívom čiapky je, že chýba zatočenie šatky na temene, ktoré nie je vždy komfortné a pri čiapke sa tiež netreba zakaždým babrať s uväzovaním ako pri šatke. Na druhú stranu zas človek prichádza o univerzalitu. Čiapka nie je príliš napasovaná, aj moja hlava konfekčnej veľkosti large má dostatok pohodlia. Ľuďom s malou hlavou môže byť trochu voľná. Čiapku nosím pod helmu aj ako jedinú pokrývku hlavy. Keďže od originálu je to len strihový rozdiel, po stránke nosenia na hlave čiapka nič neprináša ani neuberá.

Jediným negatívom, ktorý sa doposiaľ prejavil, je odlupovanie reflexných prvkov na zadnej strane. O ich opodstatnenosti ale aj tak pochybujem – bežecké a cyklistické veci sú plné reflexných tretiek a na iné aktivity reflexky nie sú až také podstatné.

Microfiber 1 layer Hat Buff

Jednovrstvová čiapka je tenšia, no nie na celom svojom povrchu. Široký spodný lem, ktorý pokrýva čelo aj uši, je dvojvrstvový a vzniká zahnutím látky a následným prešitím. V oblasti temena hlavy je však len jedna vrstva a hlava sa môže tak lepšie odvetrávať. Dané riešenie je vhodné pre aktívnejší šport v teplejších podmienkach najmä s cieľom odvádzania potu a jeho rýchleho schnutia. Proti miernemu vetru je postačujúca, no už pri silnejšom vetre alebo v chladnejšom počasí to nie je ono. Únosný limit je niekde tesne pod 10 °C.

Tento model som si obľúbil menej ako predchádzajúci. Možno je to tým, že som zvyknutý na tepelný komfort originálnej buffky a tak je obojstranná čiapka prirodzenejším spoločníkom. Myslím však, že najmä pre bežcov to môže byť vyhovujúcejší model. Prípadne ak máte tesnejšie padnúcu lezeckú či lyžiarsku helmu, pod ktorú by sa dvojvrstvová čiapka horšie zmestila.

Mixuj dizajny

Obe čiapky sú k dispozícii vo veľkom množstve dizajnov, ktoré sa rok od roku budú meniť tak, ako je to pre Buff zvykom. Niektoré z nich patria do kolekcie mix&match, čo znamená, že identický, resp. kompatibilný dizajn majú rôzne produkty z ponuky značky. Môžete si tak k čiapke zaobstarať spriaznený originál buff, či nákrčník alebo iný model.

Zhrnutie

Celkovo sa mi myšlienka čiapok Buff páči a kto má rád originál, toto je vhodný doplnok. Ak by však mala otázka stáť tak, či čiapka alebo klasická buffka, volil by som to druhé, kvôli univerzalite.

Buff čiapky z mikrovlákna 19/12/16 14:18 8 príspevkov

Recenzia Devold Running – ľahké funkčné merino Počas tohtoročnej letnej turistickej sezóny som najviac nosil ľahké funkčné tričko Devold Running. Je vyrobené z kombinácie merino vlny a materiálu Tencel. Hoci jeho názov smeruje viac k behu ako turistike, počas teplých dní bolo na horách veľmi príjemným spoločníkom. O tom, ako obstálo v niekoľkomesačnom testovaní, sa podelím v nasledovných riadkoch. 17/10/18 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Túra Na Veľkú Raču z Oščadnice cez Kykulu Veľká Rača je najvyšším vrchom pohoria Kysucké Beskydy. Nachádza sa v hraničnom hrebeni pohoria a priamo cez jeho vrchol prechádza štátna hranica. Na poľskej strane je neveľká rozhľadňa a kúsok ďalej turistická chata Schronisko na Wielkiej Raczy. Na slovenských úbočiach je rovnomenné lyžiarske stredisko. Keďže tento turistický cieľ mi na Kysuciach doposiaľ chýbal, vybral som sa naň začiatkom jesene z Oščadnice, časť Lalíky. Moja trasa bola okružná. 14/10/18 Ľubomír Mäkký Kysucké Beskydy
Túra Na Klin cez Račkovu a Gáborovu dolinu Vrchol Klin sa nachádza v hlavnom hrebeni Západných Tatier. Je dominantou Račkovej doliny, ktorej záver oddeľuje od Gáborovej doliny. Nachádza sa pod ním známa koliba pod Klinom, najvyššie položená valaská koliba na Slovensku. Pribylinské ovce sa tu pásli od polovice júla, kedy sem boli presunuté z nižšie položeného salaša v lokalite Prostredné a ostávali tam do konca októbra. Dnes salašnícku históriu pripomína náučný ovčiarsky chodník, ktorého tabule ma začiatkom septembra sprevádzali Račkovou dolinou na túre na Klin. 01/10/18 Ľubomír Mäkký Západné Tatry

Túra Hadia dolina a krasové zaujímavosti v jej okolí Koniec júla 2018 je na môj vkus nechutne horúci a navyše v popoludňajších hodinách hrozia búrky. Ale sedieť doma sa mi nechce. V takýchto horúcich dňoch volím túru do roklín, tienistých horských dolín alebo aspoň prevažná časť túry musí viesť lesom. dnes Danka Tomášiková Starohorské vrchy, Kremnické vrchy, +
Extra 4 286 km naprieč Amerikou Pacific Crest Trail je diaľková trasa vedúca od mexickej po kanadskú hranicu cez USA s dĺžkou 4286km. V roku 2017 ju celú absolvoval cestovateľ Miloslav Daníšek z Višňového pri Žiline. S Milom sme sa porozprávali o tom, čo ho k tomu viedlo, ako to na trase funguje, čo všetko zažil a tiež čo mal na tomto treku v batohu. 19/10/18 Soňa Mäkká Rozhovory
Túra Hrebeňom Bielych Karpát Myšlienka prejsť celé Biele Karpaty mi skrsla v hlave asi pred troma rokmi – že to bude dobrý začiatok na hrebeňovky, dobrý začiatok na prespávanie pod holým nebom a kedykoľvek bude možné vrátiť sa rýchlo do civilizácie. Takže som zvolil jeden jediný termín, žiadne kompromisy som nepripúšťal a nakoniec to vyzeralo na štyroch odhodlaných mušketierov na tri dni šliapania na niečo viac než 100 km. 19/10/18 Milan Holiček Biele Karpaty, Záhorie

Buff čiapky z mikrovlákna 19/12/16 14:18 8 príspevkov
    • Buff

• Microfiber Reversible Hat Buff
      Microfiber 1 Layer Hat Buff

• jednovrstvová a dvojvrstvová čiapka z mikrovlákna

• polyesterové mikrovlákno

• diazjnové možnosti, mix & match kolekcia dizajnov, komfort nosenia

• Nepáči sa mi
    • odlupujúce sa reflexné prvky