Krivoštianka (Krivošťanka)

21.01.17

Prístrešok sa nachádza v západnej časti Vihorlatských vrchov, v podcelku Humenské vrchy. Je situovaný asi 30 metrov južne pod vrcholom Krivoštianky (Krivošťanka). Prístupný je po zelenej značke, ktorá sa začína v dedine Krivošťany (mestská časť Strážskeho) a od prístreška pokračuje ďalej k rázcestiu Veľká Dubová. Tu zelenú značku križuje modrá, po ktorej sa sem dá dostať z dedín Jasenov, Chlmec a Porúbka. Z Krivoštian aj z Veľkej Dubovej sem cesta trvá približne hodinu.

Stavba je jednoduchej drevenej konštrukcie, takmer štvorcového pôdorysu s rozmermi asi 3 x 3 metre. Drevená konštrukcia nesie sedlovú strechu, ktorá siaha na severnej strane až k zemi. Z ostatných strán je voľne otvorená do terénu. Pod strechou sa nachádzajú dve lavice a stôl. Podlahu tvorí udupaná hlina. Aj keď prístrešok nie je primárne určený k prenocovaniu, traja turisti tu vcelku pohodlne môžu prečkať noc. Z toho jeden na stole, ktorý sa dá využiť aj ako pričňa a ďalší dvaja na podlahe. Použitie karimatky a spacieho vaku je samozrejmosťou. Prípadné pripevnenie celty alebo PVC fólie z náveternej strany zvýši komfort nocľahu.

Voda a okolie

Prameň alebo iný vodný zdroj sa v blízkosti nenachádza. Najbližšie sa voda dá spoľahlivo nečerpať až v Krivošťanoch. Hneď vedľa prístrešku ja vybudované ohnisko s dreveným sedením. Z vlastného vrcholu Krivoštianky sú výhľady dosť obmedzené. Zato na jej bralnatom hrebeni sa dajú nájsť miesta s pekným, aj keď len čiastočným výhľadom na Humenné a jeho okolie. Za návštevu rozhodne stoja z veľkej časti opravené pozostatky hradov Jasenov a Brekov.

Fotografie Alexandara Daňa z hrebeňa Krivoštianky (Krivošťanky):

Krivoštianka (Krivošťanka) 26/01/17 13:02 6 príspevkov

Túra Viniansky hrad, Chlm, Krivoštianka a hrad Brekov Za roky chodenia po horách som vo viacerých pohoriach prešiel všetkými vyznačenými trasami. Vo Vihorlatských vrchoch mi k tomuto stavu chýbal len prechod z Hôrky do Jasenova a značky v oblasti Krivoštianky. A práve po mojej poslednej túre v pohorí som Vihorlatské vrchy zaradil do zoznamu kompletne prejdených horstiev. Preto som sa rozhodol, že túru priblížim čitateľom Hikingu. 26/02/17 Anton Zahradník Vihorlatské vrchy
Túra Z Vrboviec do Vrboviec v zime Zimné túry sú mimoriadne atraktívne. A je v podstate jedno, či je to v Tatrách, Fatrách, alebo len v „obyčajných“ Bielych Karpatoch. Práve keď som sa v tomto pohorí začiatkom jari túlal, zrodil sa mi v hlave plán zimnej túry po plochých a holých chrbtoch, z ktorých sú krásne a ďaleké výhľady do širokého okolia. V rámci trasy som plánoval navštíviť znovu vybudovanú útulňu pod Uchánkom a dve rozhľadne – Poľana a na Žalostinej. 06/02/17 Anton Zahradník Biele Karpaty
Prístrešok Krivoštianka (Krivošťanka) Turista, putujúci po hrebeni Vihorlatských vrchov, môže počas atraktívnej hrebeňovej túry využiť na prenocovanie viacero objektov. Jedným z nich je jednoduchý prístrešok, stojaci v tesnej blízkosti vrchu Krivoštianka (Krivošťanka). Aj keď nie je určený k prenocovaniu, pod jeho strechou sa celkom pohodlne vyspí menšia skupina turistov. A to je dôvod, prečo si stavba zaslúži opísanie. 21/01/17 Anton Zahradník Vihorlatské vrchy

Ferrata S dieťaťom na Rax cez Wachthüttelkamm (A) Po ochutnávke Rakúska víkendovkou na Hohe Wand pokračujeme s Kubkom o týždeň neskôr výjazdom na Rax. Tentoraz nejdeme sami, berieme aj babku s jej kamarátkou a Kubkovho mladšieho bračeka Maťka. Vytvoríme dve družstvá – jedno pôjde Wachthüttelklammom na Ottohaus a ďalej na vrcholovú stanicu lanovky a druhé strávi deň v Reicheau an der Rax, neskôr sa vyvezie lanovkou a pôjde nám oproti smerom na Ottohaus. dnes Ľubomír Mäkký Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Recenzia Dva plynové variče GSI outdoors Značku GSI outdoor spájame najmä s premyslenými sadami outdoorových hrncov či rôznymi doplnkami pre outdoorové "stolovanie". Ponúkajú však aj dva plynové variče – jeden s priamym naskrutkovaním na kartušu (Pinnacle Canister Stove) a jeden samostatne stojaci s predohrevom (Pinnacle 4 Season Stove). V krátkosti som ich vyskúšal. včera Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo
Túra Vodopád Savica a kaňon Vintgar s deťmi Náš druhý deň v Júlskych Alpách (Julijske Alpe) sme sa rozhodli si spraviť výlet k vodopádu Savica, jednému z najznámejších v celom Slovinsku. Nakoľko pôjde len o krátky poldenný výlet, rozhodli sme sa ho skombinovať s kaňonom Vintgar, ďalším z veľmi známych a krásnych turistických cieľov v Slovinsku. 20/06/17 Danka Laciková Svet

Krivoštianka (Krivošťanka) 26/01/17 13:02 6 príspevkov
    • Vihorlatská vrchy: Humenské vrchy, vrch Krivoštianka (Krivošťanka)

• max. 3 osoby, spacák a karimatka nutné

• trorjsezónna (bez vykurovacieho telesa)