Ambrózka pod Studeným vrchom

18.03.17
V srdci Štiavnických vrchov to s núdzovým prespaním nie je veľmi ružové. No keď som išiel z Lehôtky pod Brehmi do Banskej Štiavnice, tak som asi 1,5 hodiny chôdze k mestečku naďabil na murovanú búdu pod Studeným vrchom. Aj keď ku sparťanskému komfortu to má ďaleko, možno poslúži v prípade núdze.

Objekt sa nachádza pri lese asi 1,5 hodiny z Banskej Štiavnice, pár metrov od súbehu červenej a zelenej trasy, neďaleko smerovníka pod Studeným vrchom. Ak sa ide smerom k Banskej Štiavnici, treba sa pri rázcestníku otočiť čelom vzad. Ak sa ide od Banskej Štiavnice, tak je priamo pekne viditeľná.

Možnosti

Objekt je, žiaľ, zdevastovaný a je vhodný len na veľmi núdzové využitie. Murovaná neomietnutá časť má dve miestnosti, ale bez dverí. Jednej z nich chýba časť strechy, resp. strop a druhá strop má, ale zateká. V daždi preto asi neochráni ani jedna miestnosť. Obe sú špinavé a bez akejkoľvek klasickej podlahy.

Zaujímavejšia je možno až drevená časť, resp. drevená kôlňa na boku murovanej búdy. V daždi by mala ochrániť aj pri bočnom vetre. Nachádza sa tam drevo či trocha neporiadku.

Použiť sa zrejme dá len drevená kôlňa a po čiastočnom vyprataní ako tak poskytne miesto pre asi 2 - 3 nocľažníkov. Ak by sa objekt opravil, hlavne strecha a podlaha, tak by sa našlo miesto aj pre 10 - 12 ľudí.

Podľa turistickej mapy, by sa mal neďaleko nachádzať prameň. Neďaleko sa tiež nachádza osada Šobov.

Ambrózka pod Studeným vrchom 18/03/17 00:00 nová téma

Prístrešok Pod Trúbiacim kameňom Pri vandri východnou časťou Krupinskej planiny som pri slávnom Trúbiacom kameni naďabil na prístrešok, ktorý môže poslúžiť ako ochrana pred dažďom. Rovnako možno zaujme aj informácia o opustenom lazníckom dome pri smerovníku Zabry. 19/08/17 Henrich Tomáš Krupinská planina
Túra Blúdenie Sucháň – Opava – Hrušov – Ipeľské Úľany Krupinská planina nevyniká ničím špeciálnym a zrejme aj preto tu na veľkom priestore je len veľmi riedko značená sieť turistických chodníkov. Napriek tomu ma to lákalo sem prísť a poblúdiť tu. Sen sa stal skutočnosťou, a tak som blúdil necelé tri dni. 13/08/17 Henrich Tomáš Juhoslovenská kotlina, Krupinská planina
Túra Podhorím Javorníkov z Púchova do Štiavnika Na prvú jarnú bivakovú túlačku roku 2017 som sa vydal do podhoria Javorníkov, kde som predpokladal, že sneh už dávno zliezol. Po dvoch rokoch sa mi tak opäť naskytla možnosť nazrieť do toho pohoria, s dôrazom na jeho južné okrajové časti so samotami. 31/07/17 Henrich Tomáš Javorníky

MTB Veľká lúka, Studňa a Hrdzavá dolina z Revúcej Tento nápad mi v hlave "kvitol" už dlhšiu dobu. Aj napriek tomu, že som na Muránskej planine bol už niekoľkokrát, doteraz to bolo vždy len po "vlastných". Rozhodol som sa preto prejsť si tento kút Slovenska na bicykli. Cyklotúru som absolvoval v závere horúčav, ktoré sa vyskytli na Slovensku na začiatku augusta 2017. dnes Cyril Siman Muránska planina
Recenzia Najkrajšie vyhliadky Pekný výhľadový bod, z ktorého vidieť okolitú krajinu, zaujíma asi každého turistu. Samozrejme, aj zahmlený les a zučiaci potok majú svoje čaro, ale túry obsahujúce pekné výhľady sú jednoducho považované za atraktívne. Ešte minulý rok sa tejto témy chopilo vydavateľstvo Dajama a svoju zbierku publikácií rozšírilo o knihu venovanú najkrajším vyhliadkam na Slovensku. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Júlske Alpy – Slemenova špica Júlske Alpy – vždy som sa tam túžil dostať a vidieť majestátne štíty a hlboké strmé rokliny. Uchvacujú človeka – stačí sa len pozrieť na fotografie z tých miest. Lenže ako sa tam aspoň na chvíľu pozrieť – aby človek čo i len trošku spoznal tento kút krásnej prírody?! Už dlhšie časové obdobie som nad tým rozmýšľal, ako by som to mohol uskutočniť. 22/08/17 Vladimír Popluhár Svet

Ambrózka pod Studeným vrchom 18/03/17 00:00 nová téma
    • Štiavnické vrchy: pri rázcestní červenej a zelenej značky na lúke Ambrózka pod Studeným vrchom

• po vyprataní kôlne 2 - 3 ľudia s vlastným spacákom a karimatkou

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• prameň podľa mapy (neoverené)

• Banska Štiavnica (vlak, bus)
      Repište (bus)

• zdevastovný objekt s poškodenou strechou (zateká) a nutným uprataním priestoru