Ambrózka pod Studeným vrchom

18.03.17
V srdci Štiavnických vrchov to s núdzovým prespaním nie je veľmi ružové. No keď som išiel z Lehôtky pod Brehmi do Banskej Štiavnice, tak som asi 1,5 hodiny chôdze k mestečku naďabil na murovanú búdu pod Studeným vrchom. Aj keď ku sparťanskému komfortu to má ďaleko, možno poslúži v prípade núdze.

Objekt sa nachádza pri lese asi 1,5 hodiny z Banskej Štiavnice, pár metrov od súbehu červenej a zelenej trasy, neďaleko smerovníka pod Studeným vrchom. Ak sa ide smerom k Banskej Štiavnici, treba sa pri rázcestníku otočiť čelom vzad. Ak sa ide od Banskej Štiavnice, tak je priamo pekne viditeľná.

Možnosti

Objekt je, žiaľ, zdevastovaný a je vhodný len na veľmi núdzové využitie. Murovaná neomietnutá časť má dve miestnosti, ale bez dverí. Jednej z nich chýba časť strechy, resp. strop a druhá strop má, ale zateká. V daždi preto asi neochráni ani jedna miestnosť. Obe sú špinavé a bez akejkoľvek klasickej podlahy.

Zaujímavejšia je možno až drevená časť, resp. drevená kôlňa na boku murovanej búdy. V daždi by mala ochrániť aj pri bočnom vetre. Nachádza sa tam drevo či trocha neporiadku.

Použiť sa zrejme dá len drevená kôlňa a po čiastočnom vyprataní ako tak poskytne miesto pre asi 2 - 3 nocľažníkov. Ak by sa objekt opravil, hlavne strecha a podlaha, tak by sa našlo miesto aj pre 10 - 12 ľudí.

Podľa turistickej mapy, by sa mal neďaleko nachádzať prameň. Neďaleko sa tiež nachádza osada Šobov.

Ambrózka pod Studeným vrchom 18/03/17 00:00 nová téma

Túra Trojdňové jesenné podpolianske lazy a Zákľuky Babie leto roku 2018 bolo ako to lanské, opäť nádherné a dožičilo veľa vhodných dní na túlanie sa Slovenskom. Využil som ho na jesennú trojdňovku Veporskými vrchmi, ktoré som chcel opätovne navštíviť už hneď po prvej návšteve, keď sa mi veľmi zaľúbili Zákľuky. Zároveň som dlhšie rozmýšľal prejsť si detvianske a hriňovské lazy. 05/08/19 Henrich Tomáš Veporské vrchy, Poľana
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň II. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to, činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ aj hlúposti. 29/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň I. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk, a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ, aj hlúposti ľudí. 22/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy

Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. dnes Ľubomír Mäkký Svet
Túra Cez Hrádok na Čertove chodníky vo Vtáčniku Sú miesta, na ktoré chodíme radi. Neprekáža nám, aj keď je to niekoľkokrát za rok. Miestne príslušný genius loci zabráni, aby sa nám to zunovalo. Jedným takým je Hrádok nad Bystričianskou dolinou. Magické miesto, známe hlavne skalolezeckej verejnosti. Ja síce z výšok mám skôr závrate, neprislúcham k tejto spoločnosti, no je to tiež turisticky veľmi atraktívna oblasť aj pre bežného návštevníka. Bola viackrát spomínaná na Hikingu ako zaujímavá časť pohoria Vtáčnik. dnes Vladimír Mikuš Vtáčnik
Recenzia Knižné tipy od Táne – príroda a jej ochrana Prinášame vám prvý zo série článkov s knižnými tipmi našich autorov. Prvý článok s odporúčaniami je od Táne Filipkovej. Ide najmä knihy o prírode, jej ochrane, o ohrozených druhoch či lokalitách. Zavedú nás do Vysokých Tatier, Veľkej Fatry ale aj do Ameriky či do Škandinávie. Medzi tipmi sú aj dve odporúčania na beletriu, pre ktoré je príroda dejiskom príbehu. včera Redakcia Mapy a knihy

Ambrózka pod Studeným vrchom 18/03/17 00:00 nová téma
    • Štiavnické vrchy: pri rázcestní červenej a zelenej značky na lúke Ambrózka pod Studeným vrchom

• po vyprataní kôlne 2 - 3 ľudia s vlastným spacákom a karimatkou

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• prameň podľa mapy (neoverené)

• Banska Štiavnica (vlak, bus)
      Repište (bus)

• zdevastovný objekt s poškodenou strechou (zateká) a nutným uprataním priestoru