Ambrózka pod Studeným vrchom

18.03.17

Objekt sa nachádza pri lese asi 1,5 hodiny z Banskej Štiavnice, pár metrov od súbehu červenej a zelenej trasy, neďaleko smerovníka pod Studeným vrchom. Ak sa ide smerom k Banskej Štiavnici, treba sa pri rázcestníku otočiť čelom vzad. Ak sa ide od Banskej Štiavnice, tak je priamo pekne viditeľná.

Možnosti

Objekt je, žiaľ, zdevastovaný a je vhodný len na veľmi núdzové využitie. Murovaná neomietnutá časť má dve miestnosti, ale bez dverí. Jednej z nich chýba časť strechy, resp. strop a druhá strop má, ale zateká. V daždi preto asi neochráni ani jedna miestnosť. Obe sú špinavé a bez akejkoľvek klasickej podlahy.

Zaujímavejšia je možno až drevená časť, resp. drevená kôlňa na boku murovanej búdy. V daždi by mala ochrániť aj pri bočnom vetre. Nachádza sa tam drevo či trocha neporiadku.

Použiť sa zrejme dá len drevená kôlňa a po čiastočnom vyprataní ako tak poskytne miesto pre asi 2 - 3 nocľažníkov. Ak by sa objekt opravil, hlavne strecha a podlaha, tak by sa našlo miesto aj pre 10 - 12 ľudí.

Podľa turistickej mapy, by sa mal neďaleko nachádzať prameň. Neďaleko sa tiež nachádza osada Šobov.

Ambrózka pod Studeným vrchom 18/03/17 00:00 nová téma

Búda Ambrózka pod Studeným vrchom V srdci Štiavnických vrchov to s núdzovým prespaním nie je veľmi ružové. No keď som išiel z Lehôtky pod Brehmi do Banskej Štiavnice, tak som asi 1,5 hodiny chôdze k mestečku naďabil na murovanú búdu pod Studeným vrchom. Aj keď ku sparťanskému komfortu to má ďaleko, možno poslúži v prípade núdze. 18/03/17 Henrich Tomáš Štiavnické vrchy
Túra Osturňa – Lapšanka – Jezersko – Havka – Lechnica Osturňa je naozaj pánubohu za chrbtom. Dokazuje to nielen štvorhodinové cestovanie, ale aj nutnosť trikrát prestupovať. No napriek tomu sú dedina a blízke okolie, hodné návštevy. A nielen po značených trasách, ale aj na vlastnú päsť. 16/01/17 Henrich Tomáš Spišská Magura
Túra Neznámym Poiplím z Veľkej Čalomije do Hontu Pre bežného turistu - kopcofila zameraného na výhľady, nie je oblasť Juhoslovenskej kotliny na prvý pohľad ničím zaujímavá. Samá rovina, páliace slnko, neexistujúca sieť značených trás a nič k nahliadnutiu, prečo by sem mal zavítať. Ale zdanie klame! 23/10/16 Henrich Tomáš Juhoslovenská kotlina, Maďarsko

Prístrešok Hačavská studňa pri Miglinci Na planinách Slovenského krasu je málo možností prenocovať pod strechou. Hlavne v daždivom počasí preto poteší každá strieška. Pri potulkách Jasovskou planinou som natrafil na malú chatku, ktorej veranda môže poslúžiť pocestným ako núdzový nocľah. Chatka stojí v príjemnom prostredí planiny a mohutný dub pri nej doslova láka, aby si pútnik pri ňom oddýchol. dnes Viktor Baláž Slovenský kras
Túra Okolo Kostolian pod Tribečom Zdenči na Hikingu opísal trojdňovú vandrovku podhorím Tribeča. Keď som na mape sledoval jeho trasu, padla mi do oka trojica kopčekov severne od Kostolian pod Tribečom. Pahorky nie sú vysoké, mali by byť už bez snehu, tak som sa rozhodol, že ich obehám. Vlani som bol na neďalekom Člnku, na ktorom je nádherná kremencová skala. Dúfal som, že na týchto kopčekoch budú ďalšie. Aj boli. včera Martin Knor Tribeč
Reportáž Na 60. km Leteckej stovky - Duchonka Letecká stovka – úvodné podujatie stovkárskej sezóny, prvá možnosť v tomto roku na získanie bodov do Slovenskej Ultratrailovej Ligy, spomienka na Vlada Švancára, pôvodného organizátora Leteckej stovky, ktorý tragicky zahynul v r. 2014 a zároveň prebehnutie sa prostredím Považského Inovca. Limit na splenenie trasy - 24 hodín - však naznačuje, že toto podujatie môže predstavovať výzvu aj pre pomalších – diaľkoplazov (turistov). 23/03/17 Valéria Jurkovská Reportáže

Ambrózka pod Studeným vrchom 18/03/17 00:00 nová téma
    • Štiavnické vrchy: pri rázcestní červenej a zelenej značky na lúke Ambrózka pod Studeným vrchom

• po vyprataní kôlne 2 - 3 ľudia s vlastným spacákom a karimatkou

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• prameň podľa mapy (neoverené)

• Banska Štiavnica (vlak, bus)
      Repište (bus)

• zdevastovný objekt s poškodenou strechou (zateká) a nutným uprataním priestoru