Ambrózka pod Studeným vrchom

18. 03. 2017
V srdci Štiavnických vrchov to s núdzovým prespaním nie je veľmi ružové. No keď som išiel z Lehôtky pod Brehmi do Banskej Štiavnice, tak som asi 1,5 hodiny chôdze k mestečku naďabil na murovanú búdu pod Studeným vrchom. Aj keď ku sparťanskému komfortu to má ďaleko, možno poslúži v prípade núdze.

Objekt sa nachádza pri lese asi 1,5 hodiny z Banskej Štiavnice, pár metrov od súbehu červenej a zelenej trasy, neďaleko smerovníka pod Studeným vrchom. Ak sa ide smerom k Banskej Štiavnici, treba sa pri rázcestníku otočiť čelom vzad. Ak sa ide od Banskej Štiavnice, tak je priamo pekne viditeľná.

Možnosti

Objekt je, žiaľ, zdevastovaný a je vhodný len na veľmi núdzové využitie. Murovaná neomietnutá časť má dve miestnosti, ale bez dverí. Jednej z nich chýba časť strechy, resp. strop a druhá strop má, ale zateká. V daždi preto asi neochráni ani jedna miestnosť. Obe sú špinavé a bez akejkoľvek klasickej podlahy.

Zaujímavejšia je možno až drevená časť, resp. drevená kôlňa na boku murovanej búdy. V daždi by mala ochrániť aj pri bočnom vetre. Nachádza sa tam drevo či trocha neporiadku.

Použiť sa zrejme dá len drevená kôlňa a po čiastočnom vyprataní ako tak poskytne miesto pre asi 2 - 3 nocľažníkov. Ak by sa objekt opravil, hlavne strecha a podlaha, tak by sa našlo miesto aj pre 10 - 12 ľudí.

Podľa turistickej mapy, by sa mal neďaleko nachádzať prameň. Neďaleko sa tiež nachádza osada Šobov.

Ambrózka pod Studeným vrchom 08/03/20 18:48 1 príspevok

Túra Ako na Napoleonov klobúk a Holicu? Pozorní cestujúci vo vlakoch na trati Margecany – Kysak si iste všimnú zvláštny kopec, ktorý náramne pripomína Napoleonov klobúk. Málokto však vie, že tento zalesnený kopec ponúka výhľady. Problém akurát je, ako sa k nim dostať, keďže značka tam nevedie. 15/10/20 Henrich Tomáš Čierna hora
Extra Rozhľadňa Odorica na Medveďom vrchu Móda stavania rozhľadní neobišla ani Spiš, a preto som pri plánovaní tury narazil na nezvyčajnú rozhľadňu neďaleko Levoče, ktorú som tým pádom nemohol vynechať. Príjemná a pohodová prechádzka na modernú výhľadovú vežu je tak určite zaručená. 07/10/20 Henrich Tomáš Zaujímavosti
Extra Vtáčie pozorovateľne na Hrhovských rybníkoch Vtáky a vodné plochy patria dokopy. A rovnako aj turistická a odborná verejnosť. Preto v Slovenskom krase, pri najväčších rybníkoch na Slovensku, vyrástli v spolupráci s maďarskou stranou cez projekt Úžasný vtáčí svet bez hraníc dve rozhľadne. 13/08/20 Henrich Tomáš Zaujímavosti

Cyklotúra Okolo Sitna s deťmi Nenáročná poldenná cyklotúra v okolí Sitna a tajchu Počúvadlo, známych turistických bodov Štiavnických vrchov. Technicky nie je náročná, no nie je ani jednotvárna. My sme sa sem vybrali začiatkom jesene, kedy bolo ešte príjemne, no bez horúčav. Čakali sme aj farebnejšie listy na stromoch, no to sa vzhľadom na konečne zrážkovo normálne leto nekonalo. dnes Soňa Mäkká Štiavnické vrchy
Cyklotúra Okolo Tatier Tento rok boli plány na leto rôzne, či už lezecké, alebo výjazd bicyklom. Jeden z plánov bol zobrať bicykle a ísť s kamarátom prejsť nejaké dlhšie trasy a horské prechody do Rakúska. Počasie ale dlho odkladalo možný termín odchodu, rovnako aj nešťastná korona, čo prišla na návštevu do Európy. Nakoniec prišiel na rad náhradný program. Musím ale hneď na začiatok povedať, že nebol o nič menej atraktívny a náročný na prechod ako pôvodné plány. Oživil som môj už starší plán, prejsť bicyklom okruh okolo Vysokých Tatier. dnes Michal Mikuláš Tatry, Vysoké a Belianske Tatry, +
Test Devold Tuvegga – obojstranné merino termoprádlo Merino je pevne zakotvený štandard v termoprádle, no popri mnohých výhodách zvykne horšie odvádzať pot, čo je problém najmä pri intenzívnejšom pohybe – napr. pri skialpe či behu. Je viacero spôsobov, ako to zlepšiť. Buď môžete siahnuť po extra tenkom merine, prípade po takom, čo má na vnútornej strane vrstvu z umelého vlákna. Ďalšiu cestu skúša minuloročná novinka Devold Tuvegga, ktorá kombinuje tri rôzne merino úplety – jemnú sieťovinu, klasické merino a merino s 3D štruktúrou. Vychytávkou je obojstrannosť tohto termoprádla – každá zo strán sa zároveň správa tepelne odlišne. Prádlo nosím už vyše roka a o svoje skúsenosti sa podelím v tomto teste. včera Ľubomír Mäkký Oblečenie

Ambrózka pod Studeným vrchom 08/03/20 18:48 1 príspevok
    • Štiavnické vrchy: pri rázcestní červenej a zelenej značky na lúke Ambrózka pod Studeným vrchom

• po vyprataní kôlne 2 - 3 ľudia s vlastným spacákom a karimatkou

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• prameň podľa mapy (neoverené)

• Banska Štiavnica (vlak, bus)
      Repište (bus)

• zdevastovný objekt s poškodenou strechou (zateká) a nutným uprataním priestoru