Hačavská studňa pri Miglinci

25.03.17

Chatka sa nachádza v južnej časti Jasovskej planiny, priamo na modrej značke z Hája do Drienovca. Od smerovníka Miglinc, vyvieračka je vzdialená 10 minút chôdze na východ. Neďaleko chatky je pamätník maďarských vojakov z II. svetovej vojny a starý jabloňový sad, ktorý sa tiahne smerom na Drienovec.

• z obce Háj (bus) po modrej za 1.25 h,
  • z obce Drienovec (bus) po modrej za 2.25 h,
  • zo sedla Železná brána po žltej a modrej za 0.50 h.

Chatka má jednoduchý obdĺžnikový tvar a jej steny sú obité doskami. Strecha je z vlnitého plechu, dvere sú plechové a sú uzamknuté. Pred vchodom do chatky je veranda so strieškou z vlnitého plechu, podlaha je z dosiek. Veranda je chránená zo severnej strany chatkou a na jej drevenej podlahe môžu prenocovať štyri osoby s vlastným spacím vakom a karimatkou. Pred chatkou je upravené ohnisko a pod mohutným dubom je drevené posedenie.

Asi 50 m pod chatkou tečie potok Miglinc, z ktorého sa dá nabrať voda. Bezpečnejší zdroj vody je vyvieračka Miglinc, ktorá sa nachádza 10 minút chôdze od chatky po modrej značke na západ. Priamo pri smerovníku Miglinc, vyvieračka sú železné válovy (napájadlá), do ktorých priteká rúrkou voda priamo z vyvieračky.

Hačavská studňa pri Miglinci 25/03/17 00:00 nová téma

Prístrešok Hačavská studňa pri Miglinci Na planinách Slovenského krasu je málo možností prenocovať pod strechou. Hlavne v daždivom počasí preto poteší každá strieška. Pri potulkách Jasovskou planinou som natrafil na malú chatku, ktorej veranda môže poslúžiť pocestným ako núdzový nocľah. Chatka stojí v príjemnom prostredí planiny a mohutný dub pri nej doslova láka, aby si pútnik pri ňom oddýchol. 25/03/17 Viktor Baláž Slovenský kras
Túra Pipitka a Čertov hrad z Drnavy Pri vlaňajších zimných potulkách vo Volovských vrchoch som si pri pohľade na zasneženú Pipitku uvedomil, že som na jej vrchole nikdy nebol. Značka vrchol obchádza, a preto sa naň vyberie málo turistov. Na víkend Aladin predpovedá krásne slnečné počasie, tak v piatok večer zvolávam bojovú poradu mojich turistických parťákov. Netreba ich prehovárať, Slávka a Miloš hneď súhlasia, len Peťo má smolu, kvôli horúčke zostane doma. Túra mimo značených turistických chodníkov sľubuje pekné zážitky. 10/03/17 Viktor Baláž Volovské vrchy
Túra Domica – Viničný vrch – Ardovo – Plešivec Rodičia sa rozhodli, že si spravia malý výlet do Aggteleku. Využívam preto príležitosť, narýchlo hádžem pár vecí do batoha a nasadám k nim do auta. O dobrú polhodinku sme v Aggteleku, a keďže je skoro obed, v stánku si dávame výborný fazuľový guláš a pivko. Naši ma ešte hodia autom späť k Domici a o chvíľu stojím pred jaskyňou. Sám, nikde ani živej duše. 24/10/16 Viktor Baláž Slovenský kras

Svet Z Kanady na Aljašku (2) – Yukon Let do Whitehorse netrval až tak dlho, ako prvý let z Ottawy do Yelloknife. Na maličkom letisku som si len zobral mapku teritória Yukon a šliapem v neskutočnej horúčave do kempu, ktorý sa nachádza pri brehu rovnomennej, mohutnej rieky Yukon. dnes Jaroslav Cips Svet
Búda Salaš Dlhý grúň nad Suchou dolinou Nedávno som si na počítači prezeral letecké mapy Veľkej Fatry. Už vtedy mi do oka padol chodník vedúci z hlavného hrebeňa Dlhým grúňom dole do Suchej doliny. Hneď ma zaujal. Preto som sa rozhodol, že počas mojich fotograficko-turistických potuliek pohorím ho obzriem. Medzi stromami som si všimol strechu na okraji hôľ. Zbadal som tam stavbu salaša. včera Anton Zahradník Veľká Fatra a Choč
Túra Levice – Vápnik (Šiklóš) – Čankov Aj tento rok som sa dostal na rehabilitačný pobyt v kúpeľoch Dudince. Keďže som na rozdiel od predchádzajúcich rokov išiel sám, rozhodol som sa venovať rozhľadniam v širšom okolí Dudiniec. Ako prvé dve sa ponúkali rozhľadňa na Kalvárii priamo v Leviciach a kúsok ďalej, na travertínovej kope Vápnik (Šiklóš). Pátraním po internete sa ukázalo, že vežu na Kalvárii kvôli absolútne nemožným návštevným hodinám jednoducho nemôžem navštíviť, lebo by som sa nedostal včas späť do Dudiniec. 17/11/17 Miroslav Svítek Podunajsko

Hačavská studňa pri Miglinci 25/03/17 00:00 nová téma
    • Slovenské rudohorie: Slovenský kras - Jasovská planina - dolina Palanta - pod vyvieračkou Miglinc