Prístrešok pri Zapikani
Prístrešok pri Zapikani Zatvoriť

Prístrešok Zapikan

Východná časť Slanských vrchov ponúka viacero zaujímavých miest na návštevu. Jedným z týchto miest je pekný kaňon s názvom Zapikan (Zapikaň). A hoci k nemu priamo nevedie oficiálna turistická značka, navštevuje ho množstvo ľudí. V jeho blízkosti sa nachádza pekný prístrešok, ktorý by som chcel v krátkosti priblížiť.

Slanské vrchy: na neoficialnej značke vedúcej k rokline Zapikan (Zapikaň) - žlto značená, neďaleko pred vstupom do lesa na okraji lúky
241 m n. m.
maximálne 10 ľudí s vlastnou podložkou a spacím vakom
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
v blízkom okolí nie je prameň
Dalšie info
Upravené ohnisko a posedenie

Prístrešok sa nachádza neďaleko vstupu do lesa na ceste smerujúcej k Zapikanu (Zapikaň). Stačí sledovať buď modrú miestnu značku, alebo žltú značku smerujúcu na vrchol Mazolín. Vrchol strechy altánku vidieť už z diaľky.

Ide o jednoduchý prístrešok s nekrytými stranami s pôdorysom asi 6 x 3 metre. Vo vnútri sa nachádza len lavica a stôl. Konštrukcia ja postavená z masívneho dreva, uchytená v betónových pätkách. Strecha je kvalitná a pred dažďom ochráni, pred vetrom však ochranu nehľadajte. Na spanie sa dá využiť jedine zem v prístrešku, treba však myslieť na to, že bez podložky na spanie to nepôjde. Vyspí sa tu pohodlne desiatka ľudí.

Hneď vedľa prístreška sa nachádza upravené ohnisko a miesto na posedenie. Studničku som v bezprostrednej blízkosti nevidel, takže nabrať si vodu treba radšej v dedine Davidov.

Potočná voda (zvážiť vhodnosť na pitie) je asi 100 metrov povyše po žltej značke v Chrasťovom potoku, ktorý križuje cestu, pripadne aj v Komorskom potoku v samotnej Zapikanovej chyži (sezónne môžu oba potoky vysychať).