Prístrešok pri Zapikani

Zapikan

03. 06. 2017
Východná časť Slanských vrchov ponúka viacero zaujímavých miest na návštevu. Jedným z týchto miest je pekný kaňon s názvom Zapikan (Zapikaň). A hoci k nemu priamo nevedie oficiálna turistická značka, navštevuje ho množstvo ľudí. V jeho blízkosti sa nachádza pekný prístrešok, ktorý by som chcel v krátkosti priblížiť.

Prístrešok sa nachádza neďaleko vstupu do lesa na ceste smerujúcej k Zapikanu (Zapikaň). Stačí sledovať buď modrú miestnu značku, alebo žltú značku smerujúcu na vrchol Mazolín. Vrchol strechy altánku vidieť už z diaľky.

Ide o jednoduchý prístrešok s nekrytými stranami s pôdorysom asi 6 x 3 metre. Vo vnútri sa nachádza len lavica a stôl. Konštrukcia ja postavená z masívneho dreva, uchytená v betónových pätkách. Strecha je kvalitná a pred dažďom ochráni, pred vetrom však ochranu nehľadajte. Na spanie sa dá využiť jedine zem v prístrešku, treba však myslieť na to, že bez podložky na spanie to nepôjde. Vyspí sa tu pohodlne desiatka ľudí.

Hneď vedľa prístreška sa nachádza upravené ohnisko a miesto na posedenie. Studničku som v bezprostrednej blízkosti nevidel, takže nabrať si vodu treba radšej v dedine Davidov.

Potočná voda (zvážiť vhodnosť na pitie) je asi 100 metrov povyše po žltej značke v Chrasťovom potoku, ktorý križuje cestu, pripadne aj v Komorskom potoku v samotnej Zapikanovej chyži (sezónne môžu oba potoky vysychať).

Zapikan 03/06/17 10:19 1 príspevok

Predstavenie Multifunkčná mikina Aclima WarmWool z merina Každý outdoorový nadšenec, turista či športovec dobre pozná výhody funkčného oblečenia a netreba mu ich nejako zvlášť predstavovať. Preto sa vyhnem obsiahlym textom o niečom, čoho je plný internet. Rovno prejdem k predstaveniu zaujímavého kúska termobielizne z dielne nórskej spoločnosti Aclima – multifunkčnej mikiny z merina. 16/12/20 Stanislav Ďurica Oblečenie
Túra Päť vihorlatských pralesov za dva dni Na turistike mám najradšej jej rôznorodosť - jeden deň môže byť človek na štítoch v Tatrách, potom v dolinách Slovenského raja, v jaskyni, v lužnom lese, v historických mestečkách... možností je vždy neúrekom. A jednou z nich je aj obyčajné motanie sa nádhernými lesmi či dokonca pralesmi a spoznávanie prírody v jej najprirodzenejšej forme. My sme sa počas veľkonočných sviatkov vybrali takto spoznávať pralesy vo Vihorlatských vrchoch. 29/02/20 Stanislav Ďurica Vihorlatské vrchy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. 27/02/20 Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy

Túra Slovenskom 4: Zamagurie, Spiš a Šariš Štvrtá časť môjho putovania „od domu až domov“ okolo Slovenska. V tejto časti prejdem cez Pieniny, Ľubovniansku vrchovinu, Čergov, Branisko a Čiernu horu. včera Pavel Forgáč Čierna hora, Branisko, +
Útulňa Polianka Napriek značnej rozlohe Volovských vrchov sa dajú turistické chaty v pohorí spočítať na prstoch jednej ruky. Ani jednoduchých útulní pre tulákov tu veľa nenájdete. Do rodiny turistických útulkov v roku 2020 pribudla vzorne postavená útulňa Polianka, ktorú postavili Gelnické lesy. 15/01/21 Tomáš Trstenský Volovské vrchy
Túra Malá Svišťovka, Skalnaté pleso a Zamkovského chata v zime Počas zimnej sezónnej uzávery vo Vysokých Tatrách sú v kurze najmä horské chaty či vodopád Skok, no veľmi pekné výhľady ponúka menej frekventovaná trasa cez sedlo Malej Svišťovky. Na prechod si treba vyhradiť dostatok času, zaberie celý krátky zimný deň, ak teda nechcete v polovici túry použiť na zostup lanovku. Jedným z lákadiel pre deti môže byť aj to, že počas nej vystriedate všetky štyri farby značených trás. 14/01/21 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

Zapikan 03/06/17 10:19 1 príspevok
    • Slanské vrchy: na neoficialnej značke vedúcej k rokline Zapikan (Zapikaň) - žlto značená, neďaleko pred vstupom do lesa na okraji lúky

• maximálne 10 ľudí s vlastnou podložkou a spacím vakom

• v blízkom okolí nie je prameň