Prístrešok pri Zapikani

Zapikan

03. 06. 2017
Východná časť Slanských vrchov ponúka viacero zaujímavých miest na návštevu. Jedným z týchto miest je pekný kaňon s názvom Zapikan (Zapikaň). A hoci k nemu priamo nevedie oficiálna turistická značka, navštevuje ho množstvo ľudí. V jeho blízkosti sa nachádza pekný prístrešok, ktorý by som chcel v krátkosti priblížiť.

Prístrešok sa nachádza neďaleko vstupu do lesa na ceste smerujúcej k Zapikanu (Zapikaň). Stačí sledovať buď modrú miestnu značku, alebo žltú značku smerujúcu na vrchol Mazolín. Vrchol strechy altánku vidieť už z diaľky.

Ide o jednoduchý prístrešok s nekrytými stranami s pôdorysom asi 6 x 3 metre. Vo vnútri sa nachádza len lavica a stôl. Konštrukcia ja postavená z masívneho dreva, uchytená v betónových pätkách. Strecha je kvalitná a pred dažďom ochráni, pred vetrom však ochranu nehľadajte. Na spanie sa dá využiť jedine zem v prístrešku, treba však myslieť na to, že bez podložky na spanie to nepôjde. Vyspí sa tu pohodlne desiatka ľudí.

Hneď vedľa prístreška sa nachádza upravené ohnisko a miesto na posedenie. Studničku som v bezprostrednej blízkosti nevidel, takže nabrať si vodu treba radšej v dedine Davidov.

Potočná voda (zvážiť vhodnosť na pitie) je asi 100 metrov povyše po žltej značke v Chrasťovom potoku, ktorý križuje cestu, pripadne aj v Komorskom potoku v samotnej Zapikanovej chyži (sezónne môžu oba potoky vysychať).

Zapikan 03/06/17 10:19 1 príspevok

Túra Päť vihorlatských pralesov za dva dni Na turistike mám najradšej jej rôznorodosť - jeden deň môže byť človek na štítoch v Tatrách, potom v dolinách Slovenského raja, v jaskyni, v lužnom lese, v historických mestečkách... možností je vždy neúrekom. A jednou z nich je aj obyčajné motanie sa nádhernými lesmi či dokonca pralesmi a spoznávanie prírody v jej najprirodzenejšej forme. My sme sa počas veľkonočných sviatkov vybrali takto spoznávať pralesy vo Vihorlatských vrchoch. 29/02/20 Stanislav Ďurica Vihorlatské vrchy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. 27/02/20 Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy
Túra Strimba – výstup z Koločavy Ukrajina nás ako Východniarov láka svojou blízkosťou dlho, lenže všetky turistické plány brzdí predstava hodín v kolónach na hranici. Akosi sme to neustále odkladali a nechávali na inokedy. Na začiatok mája sme si všetci konečne vybavili voľno na predĺžený víkend a vybrali sme sa spoznať okolie známej a možno aj komerčnej dediny Koločava a Sinevirského národného parku. 11/02/20 Stanislav Ďurica Svet

Túra Tri dni v Chočských vrchoch Slovensko máme celkom slušne prechodené, no nájde sa pár turisticky veľmi známych miest, ktoré sa nám úspešne vyhýbajú. Takými bola časť Chočských vrchov - Pravnáč a Čerenová skala. dnes Danka Tomášiková Veľká Fatra a Choč
Túra Slovenskom 2: Krivánska Fatra, Kysuce a Orava Druhá časť môjho putovania „od domu až domov“ okolo Slovenska. V tejto časti prejdem cez Krivánsku časť Malej Fatry, Kysuckú vrchovinu, Kysucké Beskydy, Oravské Beskydy, Podbeskydskú vrchovinu a Oravskú Maguru. 28/11/20 Pavel Forgáč Malá Fatra, Kysucká vrchovina, +
Podcast O lavínach s Pavlom Krajčím zo Strediska lavínovej prevencie V 22. dieli HIKING podcastu bol naším hosťom Pavel Krajčí, odborník na lavínovú problematiku zo Strediska lavínovej prevencie. Hovorili sme o tom, čo robiť, ak sa my alebo naši kamaráti dostanú do lavíny, ako si plánovať túru v zime, aj ako Stredisko lavínovej prevencie tvorí každodenné lavínové správy. 27/11/20 Soňa Mäkká Rozhovory

Zapikan 03/06/17 10:19 1 príspevok
    • Slanské vrchy: na neoficialnej značke vedúcej k rokline Zapikan (Zapikaň) - žlto značená, neďaleko pred vstupom do lesa na okraji lúky

• maximálne 10 ľudí s vlastnou podložkou a spacím vakom

• v blízkom okolí nie je prameň