Zapikan

03.06.17
Východná časť Slanských vrchov ponúka viacero zaujímavých miest na návštevu. Jedným z týchto miest je pekný kaňon s názvom Zapikan (Zapikaň). A hoci k nemu priamo nevedie oficiálna turistická značka, navštevuje ho množstvo ľudí. V jeho blízkosti sa nachádza pekný prístrešok, ktorý by som chcel v krátkosti priblížiť.

Prístrešok sa nachádza neďaleko vstupu do lesa na ceste smerujúcej k Zapikanu (Zapikaň). Stačí sledovať buď modrú miestnu značku, alebo žltú značku smerujúcu na vrchol Mazolín. Vrchol strechy altánku vidieť už z diaľky.

Ide o jednoduchý prístrešok s nekrytými stranami s pôdorysom asi 6 x 3 metre. Vo vnútri sa nachádza len lavica a stôl. Konštrukcia ja postavená z masívneho dreva, uchytená v betónových pätkách. Strecha je kvalitná a pred dažďom ochráni, pred vetrom však ochranu nehľadajte. Na spanie sa dá využiť jedine zem v prístrešku, treba však myslieť na to, že bez podložky na spanie to nepôjde. Vyspí sa tu pohodlne desiatka ľudí.

Hneď vedľa prístreška sa nachádza upravené ohnisko a miesto na posedenie. Studničku som v bezprostrednej blízkosti nevidel, takže nabrať si vodu treba radšej v dedine Davidov.

Potočná voda (zvážiť vhodnosť na pitie) je asi 100 metrov povyše po žltej značke v Chrasťovom potoku, ktorý križuje cestu, pripadne aj v Komorskom potoku v samotnej Zapikanovej chyži (sezónne môžu oba potoky vysychať).

Zapikan 03/06/17 10:19 1 príspevok

Túra Cez Malé Pieniny (sedlo Vabec – Červený Kláštor) Pieniny sú síce maličkým národným parkom, ale svojou rozmanitosťou sú stále oblasťou, kam sa rád vraciam. Zvlášť som si obľúbil a často navštevujem lokalitu blízko sedla Rozdiel nad Litmanovou. A pri voľbe dvojdňovej turistiky padla opäť voľba na túto oblasť s plánom, že noc strávime práve v tomto sedle. včera Stanislav Ďurica Pieniny
Túra Temniak, Kresanica a Malolúčniak z poľskej strany Poľská strana Tatier nie je pre mňa to pravé orechové. Davy turistov a trocha cirkusantské Zakopané nelákajú človeka, ktorý vyhľadáva v horách skôr samotu a kľud. Ale občas musí človek robiť aj kompromisy. A tak sa vyberám po dlhšej dobe na turistiku spolu s mamou, ktorá sa sem chcela pozrieť. Na výber bolo mnoho možností, nakoniec však voľba padla jednoznačne na vrchol Temniak (poľsky Ciemniak). 10/01/20 Stanislav Ďurica Západné Tatry
Túra Pralesy Skalná Alpa a Jánošíkova kolkáreň Ráno sa budíme, až keď Slnko ohrieva stany na teplotu, že sa v nich nedá vydržať. Času máme dosť, celý deň pred sebou ale ja, ako vždy, mám v sebe nekontrolovateľnú túžbu vyraziť čím skôr, čo ospalým kamarátom lezie na nervy. Skorý ranný entuziazmus schladí spŕška nepekných zaspaných pohľadov a nadávok z hlbín stanov. To sa však mení po raňajkách. Všetci sa tešíme na nové, málo známe časti veľkofatranských pralesov. Dnes sa ocitneme s doprovodom z OZ Jantárová cesta uprostred krásneho pralesa Skalná Alpa a neskôr v Jánošíkovej kolkárni. 10/04/19 Stanislav Ďurica Veľká Fatra a Choč

Reportáž 500 km od Slovenska a predsa doma Kedysi to bola jedna krajina. Lenže je to už 300 rokov, čo naši krajania odišli z "Horných Uhier" na tzv. "Dolnú zem", na juh Uhorska. Dnes žijú v kraji Vojvodina na severe Srbska, ale tiež v Chorvátsku, Maďarsku a priľahlom cípe Rumunska. Dolnozemskí Slováci, ktorí tri storočia obývajú šíre roviny Veľkej dunajskej nížiny (Alföld). Že to nie je len pár vymierajúcich dediniek sa dozviete. dnes Tomáš Trstenský Svet
Túra Z Jablunkovského k Vlárskemu priesmyku (1) Aj keď som už niečo v živote prešiel, jedna časť Slovenska mi bola úplne neznáma. Severozápadné pohraničie Slovenska. Po jednom náhodnom zbere čučoriedok v oblasti Stratenca ma hrebeň Javorníkov chytil za srdce. Taký pekný kraj a pre mňa bez preháňania Terra incognita. Musím s tým niečo vykonať. Pomaly sa rodil plán na prechod pohraničných hôr z oblasti Beskýd Javorníkmi k Bielym Karpatom jedným vrzom. 18/01/20 Vladimír Mikuš Javorníky, Západné Beskydy

Zapikan 03/06/17 10:19 1 príspevok
    • Slanské vrchy: na neoficialnej značke vedúcej k rokline Zapikan (Zapikaň) - žlto značená, neďaleko pred vstupom do lesa na okraji lúky

• maximálne 10 ľudí s vlastnou podložkou a spacím vakom

• v blízkom okolí nie je prameň