Malá Knola na Knolskej poľane

08.04.17
Slovenský raj je po jeho okrajových častiach plný penziónov a privátov, to však mnohí z nás nevyužívajú a hľadajú skôr ubytovanie zadarmo. Jednou z možností je pekný prístrešok pod najvyšším vrcholom podcelku Volovských vrchov - Knola, pod Veľkou Knolou.

Prístrešok sa nachádza asi 5 minút chôdze po modrej značke od smerovníka Malá Knola smerom na východ. Značka vedie priamo popri prístrešku. Ten leží na okraji neveľkej lúky Knolská poľana, v jeho blízkosti je postavený aj poľovnícky posed, ktorý je uzamknutý.

Samotný prístrešok má rozmery približne 4 x 3 metre a je zrubového typu. Postavený z dreva, masívnej konštrukcie, pravdepodobne nebude veľmi starý. Výhodou prístreška je, že je krytý z takmer troch strán, a tak poskytne sčasti útočisko aj pred vetrom. Pred dažďom by mala chrániť plechová strecha, ktorú ešte nestihol výraznejšie poškodiť zub času.

Podlaha je tvorená z dosiek, čo poteší najmä v upršanom počasí, keď sa človek nemusí čvachtať v blate. Vo vnútri sa nachádza masívny drevený stôl s dvomi lavicami. Vyspať by sa dalo aj na laviciach aj na stole, ale s podložkou sa dá kľudne prespať aj na zemi alebo v zadnej časti prístrešku, kde je zastrešená akoby maličká „terasa“. Odhadujem, že sa tu vyspí aj päť ľudí. Škoda, že vôbec nie je využitá časť prístrešku pod strechou. Stačilo by pár hrubších dosiek a pokojne by mohol prístrešok slúžiť aj ako útulňa.

V bezprostrednej blízkosti prístreška som nevidel ani upravené ohnisko a ani prameň. Aj napriek tomu však verím, že vďaka článku niekomu uľahčím plánovanie túr v najvýchodnejšej časti Národného parku Slovenský raj.

Najbližší známy zdroj vody je výdatný prameň (žliabok) pri sedle Grajnár na zelenej značke smer Pod javorom, z Malej Knoly vzdialený 35 minút chôdze.

Malá Knola na Knolskej poľane 08/04/17 00:00 nová téma

Prístrešok Zapikan Východná časť Slanských vrchov ponúka viacero zaujímavých miest na návštevu. Jedným z týchto miest je pekný kaňon s názvom Zapikan (Zapikaň). A hoci k nemu priamo nevedie oficiálna turistická značka, navštevuje ho množstvo ľudí. V jeho blízkosti sa nachádza pekný prístrešok, ktorý by som chcel v krátkosti priblížiť. 03/06/17 Stanislav Ďurica Slanské vrchy
Prístrešok Lesná chata Galmus Krasová oblasť v okolí Poráčskej doliny je obľúbeným miestom pre turistiku ľudí z východného Slovenska. Nenachádzajú sa tu však žiadne útulne, a preto je dobré vedieť aspoň o veľmi peknom prístrešku pri chate Galmus, ktorý ponúka skôr miesto na oddych ako na prenocovanie. 13/05/17 Stanislav Ďurica Volovské vrchy
Túra Lúčky – Široká dolina – Ďumbier – Javorie – Lúčky Nízke Tatry sú úchvatné pohorie, na kráse mu však ubrali za posledné roky jazvy po ťažbe a odstraňovaní kalamitného dreva. Stále však lákajú a stále majú čo ponúknuť. Môj dlhoročný cieľ, prejsť si na jeden záťah celý hrebeň, mi nikdy nevyšiel, a tak len postupne navštevujem aspoň základné body na hrebeni. Podobne tomu bolo aj v polovici mája, keď sme sa vybrali na Ďumbier. 12/05/17 Stanislav Ďurica Nízke Tatry

Túra Mürzsteger Alpen - Windberg z údolia Kalte Mürz V zime som bol v Schneealpe na snežniciach. Vyšliapal som na Windberg a po strmom výšvihu ma fascinoval dlhý horizontálny hrebienok, ktorý vybieha takmer 2 kilometre na sever, a ktorý je zakončený nádherným bralom. Hneď som si zaumienil, že sa tam na jar pozriem. Na internete som si pozrel, kadiaľ išiel na kopec pán Paulis a už som iba čakal na vhodný čas. dnes Martin Knor Svet
PR Istítko Petzl Grigri+ Tento rok prichádza spoločnosť Petzl s inováciou vlajkovej lode medzi istiacimi pomôckami Grigri - automatickom istítku Petzl Grigri+, a posúva úroveň bezpečnosti o level vyššie. My sme mali možnosť túto novinku pre vás otestovať v reálnych podmienkach. včera sponzorovaný článok Ostatné
Túra Poludnica - okruh z Liptovského Jána Už dlho som sa chystala na balkón s výhľadom na Liptov, teda na Prednú Poludnicu a samozrejme aj na hlavný vrchol Poludnice. Ideálna konštelácia nastala v polovici júna. Jasné, ale nie horúce počasie, o deti postarané, a tak som s čistým svedomím vyrazila na okruh v severnej časti Nízkych Tatier. včera Soňa Mäkká Nízke Tatry

Malá Knola na Knolskej poľane 08/04/17 00:00 nová téma
    • Volovské vrchy (OP NP Slovenský raj): na modrej TZT asi 5 minút chôdze od smerovníka Malá Knola východne

• 5 ľudí s vlastnou podložkou

• trojsezonna (bez vykurovacieho telesa)

• v blízkom okolí nie je prameň, najbližšie je prameň pri sedle Grajnár (35 minút chôdze)