Lesná chata Galmus

13.05.17
Krasová oblasť v okolí Poráčskej doliny je obľúbeným miestom pre turistiku ľudí z východného Slovenska. Nenachádzajú sa tu však žiadne útulne, a preto je dobré vedieť aspoň o veľmi peknom prístrešku pri chate Galmus, ktorý ponúka skôr miesto na oddych ako na prenocovanie.

Prístrešok sa nachádza v bezprostrednej blízkosti chaty Galmus na križovatke modrej a žltej turistickej trasy. Od smerovníka je vzdialený asi 50 metrov a určite ho nikto neprehliadne.

Altánok má obdĺžnikový pôdorys s rozmermi približne 4 x 3 metre a je jednoduchej konštrukcie. Podlahu tvorí len udupaná hlina s kamením, zato však ponúka dobrú strechu nad hlavou s novým vlnitým plechom bez dier. Prístrešok však neochráni pred vetrom, keďže má nekrytý obvod.

V prístrešku sú dve dlhé lavice a stôl. Prístrešie poslúži skôr ako núdzový úkryt alebo miesto na oddych, na prenocovanie nie je až tak vhodný kvôli úzkym laviciam. Miesto by sa našlo na stole, alebo na zemi pre 5 až 7 ľudí.

Poteší upravené ohnisko hneď vedľa prístrešku a tiež dva spoľahlivé zdroje vody v blízkosti. Hneď pri chate sa nachádza výdatná studnička, ďalšia sa nachádza asi 15 minút odtiaľ po žltej turistickej značke smerom ku Bielej skale.

Lesná chata Galmus 15/08/18 20:01 5 príspevkov

Túra Päť vihorlatských pralesov za dva dni Na turistike mám najradšej jej rôznorodosť - jeden deň môže byť človek na štítoch v Tatrách, potom v dolinách Slovenského raja, v jaskyni, v lužnom lese, v historických mestečkách... možností je vždy neúrekom. A jednou z nich je aj obyčajné motanie sa nádhernými lesmi či dokonca pralesmi a spoznávanie prírody v jej najprirodzenejšej forme. My sme sa počas veľkonočných sviatkov vybrali takto spoznávať pralesy vo Vihorlatských vrchoch. 29/02/20 Stanislav Ďurica Vihorlatské vrchy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. 27/02/20 Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy
Túra Strimba – výstup z Koločavy Ukrajina nás ako Východniarov láka svojou blízkosťou dlho, lenže všetky turistické plány brzdí predstava hodín v kolónach na hranici. Akosi sme to neustále odkladali a nechávali na inokedy. Na začiatok mája sme si všetci konečne vybavili voľno na predĺžený víkend a vybrali sme sa spoznať okolie známej a možno aj komerčnej dediny Koločava a Sinevirského národného parku. 11/02/20 Stanislav Ďurica Svet

Správa Lesy SR robia obštrukcie s dohodou o znížení ťažby dreva v BA V lesoch okolo Bratislavy sa malo menej ťažiť a prioritou mala byť rekreačná funkcia. Štátny podnik Lesy SR to sľúbil na základe štúdie Technickej univerzity vo Zvolene. Lesníci mali od mesta Bratislava dostávať kompenzácie za zníženie ťažby. Dohoda však stále nie je podpísaná. Magistrát hovorí, že čaká na Lesy, tie tvrdia, že na ťahu je magistrát. dnes Soňa Mäkká Správy
Túra Ako som pod Nevoľným hodil papuliaka Niektoré túry sú zaujímavé tým, čo počas nich vidíte, iné tým, čo počas nich zažijete. Avšak najlepšie je, keď sa tieto veci spoja. Teda, keď počas túry vidíte množstvo atrakcií a zároveň sa prihodí čosi nezvyčajné. Presne taká bola prechádzka z Nevoľného, na ktorú som sa vybral koncom zimy. dnes Martin Knor Kremnické vrchy
Túra Te Araroa - Nový Zéland trochu inakšie 1300 km po vlastných naprieč Južným ostrovom Nového Zélandu po jednom z najmladších diaľkových trailov na svete. Te Araroa (TA) alebo The Long Pathway. Putovanie po plážach, pralese, bahne, riekach, ale aj poriadnych horách. Náš prvý long distance trail. včera Lenka Syrovátková Svet

Lesná chata Galmus 15/08/18 20:01 5 príspevkov
    • Volovské vrchy: na križovatke modrej a žltej TZT pri smerovníku Galmus

• 5 - 7 ľudí s vlastnou podložkou a spacákom

• trojsezonne

• studnička neďaleko smerovníka Galmus, studnička na žltej TZT smerom na Bielu skalu (asi 15 minut)

• upravené ohnisko, neďaleko sa nachádza senník