Lesná chata Galmus

13.05.17

Prístrešok sa nachádza v bezprostrednej blízkosti chaty Galmus na križovatke modrej a žltej turistickej trasy. Od smerovníka je vzdialený asi 50 metrov a určite ho nikto neprehliadne.

Altánok má obdĺžnikový pôdorys s rozmermi približne 4 x 3 metre a je jednoduchej konštrukcie. Podlahu tvorí len udupaná hlina s kamením, zato však ponúka dobrú strechu nad hlavou s novým vlnitým plechom bez dier. Prístrešok však neochráni pred vetrom, keďže má nekrytý obvod.

V prístrešku sú dve dlhé lavice a stôl. Prístrešie poslúži skôr ako núdzový úkryt alebo miesto na oddych, na prenocovanie nie je až tak vhodný kvôli úzkym laviciam. Miesto by sa našlo na stole, alebo na zemi pre 5 až 7 ľudí.

Poteší upravené ohnisko hneď vedľa prístrešku a tiež dva spoľahlivé zdroje vody v blízkosti. Hneď pri chate sa nachádza výdatná studnička, ďalšia sa nachádza asi 15 minút odtiaľ po žltej turistickej značke smerom ku Bielej skale.

Lesná chata Galmus 13/05/17 14:41 3 príspevky

Prístrešok Zapikan Východná časť Slanských vrchov ponúka viacero zaujímavých miest na návštevu. Jedným z týchto miest je pekný kaňon s názvom Zapikan (Zapikaň). A hoci k nemu priamo nevedie oficiálna turistická značka, navštevuje ho množstvo ľudí. V jeho blízkosti sa nachádza pekný prístrešok, ktorý by som chcel v krátkosti priblížiť. 03/06/17 Stanislav Ďurica Slanské vrchy
Prístrešok Lesná chata Galmus Krasová oblasť v okolí Poráčskej doliny je obľúbeným miestom pre turistiku ľudí z východného Slovenska. Nenachádzajú sa tu však žiadne útulne, a preto je dobré vedieť aspoň o veľmi peknom prístrešku pri chate Galmus, ktorý ponúka skôr miesto na oddych ako na prenocovanie. 13/05/17 Stanislav Ďurica Volovské vrchy
Túra Lúčky – Široká dolina – Ďumbier – Javorie – Lúčky Nízke Tatry sú úchvatné pohorie, na kráse mu však ubrali za posledné roky jazvy po ťažbe a odstraňovaní kalamitného dreva. Stále však lákajú a stále majú čo ponúknuť. Môj dlhoročný cieľ, prejsť si na jeden záťah celý hrebeň, mi nikdy nevyšiel, a tak len postupne navštevujem aspoň základné body na hrebeni. Podobne tomu bolo aj v polovici mája, keď sme sa vybrali na Ďumbier. 12/05/17 Stanislav Ďurica Nízke Tatry

Cyklotúra Považská Bystrica – Papradno – Štiavnik – PB Pôvodne cyklotrasa vznikla ako výprava za hľadaním terénov vhodných na zber byliniek. Chcel som sa dostať na lúčne svahy a pokiaľ možno vyhnúť sa frekventovaným cestám. Nakoniec sa mi charakter trasy aj nenáročný rozsah tak zapáčil, že som ju s drobnými variáciami absolvoval mnohokrát. dnes Michal Bukvai Javorníky
Pozvánka 15 rokov HIKING.SK – stretnutie v Račkovej doline V tomto roku HIKING.SK oslavuje už 15 rokov svojho fungovania. Za tento čas sa na našich stránkach uverejnilo mnoho úžasných túr a sprievodných príbehov, ktoré priniesli informácie a potešenie tisíckam čitateľov. Tiež sa nám podarilo sprevádzkovať obľúbenú turistickú mapu a vyhľadávač turistických trás. Radi by sme 15. narodeniny oslávili spolu s vami, preto vás pozývame na jesenné narodeninové stretnutie do Račkovej doliny, kde sme mali podobnú akciu už v roku 2006. 13/09/17 Redakcia Hiking akcie
PR HOROMIL FEST – sviatok pre milovníkov hôr a ciest V dňoch od 28. septembra do 1. októbra sa v Považskej Bystrici uskutoční 9. ročník festivalu Horomil Fest. Ide o sviatok určený všetkým milovníkom hôr, cestovania a športu, ktorý každoročne privíta množstvo známych osobností a počas štyroch dní odprezentuje veľa zaujímavých filmov. včera sponzorovaný článok Správy

Lesná chata Galmus 13/05/17 14:41 3 príspevky
    • Volovské vrchy: na križovatke modrej a žltej TZT pri smerovníku Galmus

• 5 - 7 ľudí s vlastnou podložkou a spacákom

• trojsezonne

• studnička neďaleko smerovníka Galmus, studnička na žltej TZT smerom na Bielu skalu (asi 15 minut)

• upravené ohnisko, neďaleko sa nachádza senník