Lesná chata Galmus

13.05.17

Prístrešok sa nachádza v bezprostrednej blízkosti chaty Galmus na križovatke modrej a žltej turistickej trasy. Od smerovníka je vzdialený asi 50 metrov a určite ho nikto neprehliadne.

Altánok má obdĺžnikový pôdorys s rozmermi približne 4 x 3 metre a je jednoduchej konštrukcie. Podlahu tvorí len udupaná hlina s kamením, zato však ponúka dobrú strechu nad hlavou s novým vlnitým plechom bez dier. Prístrešok však neochráni pred vetrom, keďže má nekrytý obvod.

V prístrešku sú dve dlhé lavice a stôl. Prístrešie poslúži skôr ako núdzový úkryt alebo miesto na oddych, na prenocovanie nie je až tak vhodný kvôli úzkym laviciam. Miesto by sa našlo na stole, alebo na zemi pre 5 až 7 ľudí.

Poteší upravené ohnisko hneď vedľa prístrešku a tiež dva spoľahlivé zdroje vody v blízkosti. Hneď pri chate sa nachádza výdatná studnička, ďalšia sa nachádza asi 15 minút odtiaľ po žltej turistickej značke smerom ku Bielej skale.

Lesná chata Galmus 09/11/17 17:16 4 príspevky

Prístrešok Zapikan Východná časť Slanských vrchov ponúka viacero zaujímavých miest na návštevu. Jedným z týchto miest je pekný kaňon s názvom Zapikan (Zapikaň). A hoci k nemu priamo nevedie oficiálna turistická značka, navštevuje ho množstvo ľudí. V jeho blízkosti sa nachádza pekný prístrešok, ktorý by som chcel v krátkosti priblížiť. 03/06/17 Stanislav Ďurica Slanské vrchy
Prístrešok Lesná chata Galmus Krasová oblasť v okolí Poráčskej doliny je obľúbeným miestom pre turistiku ľudí z východného Slovenska. Nenachádzajú sa tu však žiadne útulne, a preto je dobré vedieť aspoň o veľmi peknom prístrešku pri chate Galmus, ktorý ponúka skôr miesto na oddych ako na prenocovanie. 13/05/17 Stanislav Ďurica Volovské vrchy
Túra Lúčky – Široká dolina – Ďumbier – Javorie – Lúčky Nízke Tatry sú úchvatné pohorie, na kráse mu však ubrali za posledné roky jazvy po ťažbe a odstraňovaní kalamitného dreva. Stále však lákajú a stále majú čo ponúknuť. Môj dlhoročný cieľ, prejsť si na jeden záťah celý hrebeň, mi nikdy nevyšiel, a tak len postupne navštevujem aspoň základné body na hrebeni. Podobne tomu bolo aj v polovici mája, keď sme sa vybrali na Ďumbier. 12/05/17 Stanislav Ďurica Nízke Tatry

Búda Salaš Dlhý grúň nad Suchou dolinou Nedávno som si na počítači prezeral letecké mapy Veľkej Fatry. Už vtedy mi do oka padol chodník vedúci z hlavného hrebeňa Dlhým grúňom dole do Suchej doliny. Hneď ma zaujal. Preto som sa rozhodol, že počas mojich fotograficko-turistických potuliek pohorím ho obzriem. Medzi stromami som si všimol strechu na okraji hôľ. Zbadal som tam stavbu salaša. dnes Anton Zahradník Veľká Fatra a Choč
Túra Levice – Vápnik (Šiklóš) – Čankov Aj tento rok som sa dostal na rehabilitačný pobyt v kúpeľoch Dudince. Keďže som na rozdiel od predchádzajúcich rokov išiel sám, rozhodol som sa venovať rozhľadniam v širšom okolí Dudiniec. Ako prvé dve sa ponúkali rozhľadňa na Kalvárii priamo v Leviciach a kúsok ďalej, na travertínovej kope Vápnik (Šiklóš). Pátraním po internete sa ukázalo, že vežu na Kalvárii kvôli absolútne nemožným návštevným hodinám jednoducho nemôžem navštíviť, lebo by som sa nedostal včas späť do Dudiniec. včera Miroslav Svítek Podunajsko
Cyklotúra Dolomity – Sella Ronda Medzi regiónmi Južné Tirolsko, Venet a Trentino sa rozprestiera jedna z najnavštevovanejších oblastí severného Talianska, Dolomity. Približne uprostred nej nájdeme miesto, ktoré sme navštívili začiatkom októbra, tentokrát nie turisticky ani lezecky, ale na bicykloch. Cieľom bola oblasť Sella Ronda, alebo tiež “okrúhle sedlo”, ktoré pozostáva zo štyroch sediel: Passo Gardena (2136), Passo Sella (2218), Passo Pordoi (2239) a Passo Campolongo (1875). 16/11/17 Michal Mikuláš Svet

Lesná chata Galmus 09/11/17 17:16 4 príspevky
    • Volovské vrchy: na križovatke modrej a žltej TZT pri smerovníku Galmus

• 5 - 7 ľudí s vlastnou podložkou a spacákom

• trojsezonne

• studnička neďaleko smerovníka Galmus, studnička na žltej TZT smerom na Bielu skalu (asi 15 minut)

• upravené ohnisko, neďaleko sa nachádza senník