Lesná chata Galmus

13. 05. 2017
Krasová oblasť v okolí Poráčskej doliny je obľúbeným miestom pre turistiku ľudí z východného Slovenska. Nenachádzajú sa tu však žiadne útulne, a preto je dobré vedieť aspoň o veľmi peknom prístrešku pri chate Galmus, ktorý ponúka skôr miesto na oddych ako na prenocovanie.

Prístrešok sa nachádza v bezprostrednej blízkosti chaty Galmus na križovatke modrej a žltej turistickej trasy. Od smerovníka je vzdialený asi 50 metrov a určite ho nikto neprehliadne.

Altánok má obdĺžnikový pôdorys s rozmermi približne 4 x 3 metre a je jednoduchej konštrukcie. Podlahu tvorí len udupaná hlina s kamením, zato však ponúka dobrú strechu nad hlavou s novým vlnitým plechom bez dier. Prístrešok však neochráni pred vetrom, keďže má nekrytý obvod.

V prístrešku sú dve dlhé lavice a stôl. Prístrešie poslúži skôr ako núdzový úkryt alebo miesto na oddych, na prenocovanie nie je až tak vhodný kvôli úzkym laviciam. Miesto by sa našlo na stole, alebo na zemi pre 5 až 7 ľudí.

Poteší upravené ohnisko hneď vedľa prístrešku a tiež dva spoľahlivé zdroje vody v blízkosti. Hneď pri chate sa nachádza výdatná studnička, ďalšia sa nachádza asi 15 minút odtiaľ po žltej turistickej značke smerom ku Bielej skale.

Lesná chata Galmus 15/08/18 20:01 5 príspevkov

Túra Päť vihorlatských pralesov za dva dni Na turistike mám najradšej jej rôznorodosť - jeden deň môže byť človek na štítoch v Tatrách, potom v dolinách Slovenského raja, v jaskyni, v lužnom lese, v historických mestečkách... možností je vždy neúrekom. A jednou z nich je aj obyčajné motanie sa nádhernými lesmi či dokonca pralesmi a spoznávanie prírody v jej najprirodzenejšej forme. My sme sa počas veľkonočných sviatkov vybrali takto spoznávať pralesy vo Vihorlatských vrchoch. 29/02/20 Stanislav Ďurica Vihorlatské vrchy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. 27/02/20 Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy
Túra Strimba – výstup z Koločavy Ukrajina nás ako Východniarov láka svojou blízkosťou dlho, lenže všetky turistické plány brzdí predstava hodín v kolónach na hranici. Akosi sme to neustále odkladali a nechávali na inokedy. Na začiatok mája sme si všetci konečne vybavili voľno na predĺžený víkend a vybrali sme sa spoznať okolie známej a možno aj komerčnej dediny Koločava a Sinevirského národného parku. 11/02/20 Stanislav Ďurica Svet

Túra Zbojníckym chodníkom: Tiesňavy a Obšívanka Nedeľa po skončení vlaňajšieho autorského Hiking stretnutia sa ohlásila slnečným počasím. Výhľad z okna počas raňajok sľuboval krásny deň, no meteorológovia varovali pred silným vetrom na malofatranskom hrebeni. Mala som zabezpečiť odvoz a následný pickup Soni a Ľubovi, ktorí sa chystali na hrebeň. Vietor však zmenil plány, a tak sme sa všetci spoločne s Mirom vybrali na pre mňa neznámu vychádzku Zbojníckym chodníčkom cez Tiesňavy a Obšívanku. dnes Daniela Mäkká Malá Fatra
Túra Kremnickým hrebeňom z kúpeľov do kúpeľov Pri poslednej výprave do Kremnických vrchov k runám na Velestúre som si uvedomil jeden fakt. Úsek červenej značky na juh od Troch krížov je moja terra incognita. A prázdnota v našich mapách láka, nutkanie zaplniť biele miesta je neodolateľné. A tak, keď sa mi neočakávane uvoľnil v predĺženom májovom víkende jeden a pol dňa, prekonávam vlastnú pohodlnosť a neváham. Neplánovane zbalím batoh. Môžem vyraziť za svojím spôsobom novým dobrodružstvom. 04/07/20 Vladimír Mikuš Kremnické vrchy
Túra Hrad Uhrovec – okruh z Jankovho vŕšku s Jankom Keďže sa nerada vraciam rovnakou trasou, akou som išla do cieľa, ak je čo i len trošku možné urobiť si okruh, idem po tejto možnosti ako pes po údenom. V prípade hradu Uhrovec to nebolo inak. Sadla som si k počítaču, otvorila hikeplanner a pustila sa študovať mapu. Ono, možností až tak veľa človek nemá, ak sa potrebuje vrátiť do východiskového bodu, kde nechal auto. A tak padla voľba zobrať to z Jankovho vŕšku na Kňažinové lúky, odtiaľ k hradu Uhrovec a od hradu po modrej nazad na červenú. 03/07/20 Martina Haratíková Strážovské vrchy

Lesná chata Galmus 15/08/18 20:01 5 príspevkov
    • Volovské vrchy: na križovatke modrej a žltej TZT pri smerovníku Galmus

• 5 - 7 ľudí s vlastnou podložkou a spacákom

• trojsezonne

• studnička neďaleko smerovníka Galmus, studnička na žltej TZT smerom na Bielu skalu (asi 15 minut)

• upravené ohnisko, neďaleko sa nachádza senník