Prístrešok v sedle nad Hejdovom
Prístrešok v sedle nad Hejdovom Zatvoriť

Prístrešok Sedlo nad Hejdovom

V sedle nad Hejdovom nad obcou Vyšný Slavkov, pri vyhliadke s krížom stojí prístrešok, ktorý je pre turistu - viacdňovkára vhodným miestom na prenocovanie. A hoci na Branisku nájdete miesto na prenocovanie pomaly za každým kopcom, popísané miesto je trocha špecifické najmä krásnym výhľadom.

Branisko: asi 100 metrov severne od sedla nad Hejdovom, kde sa žltá značka z Vyšného Slavkova stáča prudko na juh - treba sledovať značku k vyhliadke pri kríži
894 m n. m.
4 - 5 ľudí s podložkou na podlahe (z toho 2 na stoloch)
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
v blízkom okolí bez studničky
Dalšie info
ohnisko a palice na opekanie, výborná vyhliadka s krížom

Prístrešok sa nachádza neďaleko žltej turistickej trasy vedúcej z Vyšného Slavkova na najvyšší vrchol Braniska - Smrekovicu. Nachádza sa asi 100 metrov od miesta, kde žltá značka po prudkom stúpaní lesom prichádza na plošinku, kde ostro bočí smerom na juh po spevnenej ceste. Žltú značku opustíme a vydáme sa presne opačným smerom na sever po významovej značke "výhľad", vedúcej k vyhliadke. Už po pár metroch je vidieť prístrešok na menšej lúke medzi stromami.

Altánok je drevený so strechou z vlnitého plechu. Krytina ju úplne nová, takže pred dažďom ochráni spoľahlivo, pokiaľ nezafúka bočný vietor. Boky prístreška nie sú nijako kryté, a tak útočisko pred vetrom alebo pred chladom nenájdete. Približný pôdorys prístreška je 5 x 3 m. Pod strechou sa nachádzajú dva stoly spolu s lavicami. Lavice nie sú najširšie, a tak prespať na nich nebude asi najpríjemnejšie miesto - to už radšej zvoliť samotnú zem. Na stoloch sa pohodlne vyspia jednotlivo dvaja ľudia. Celkovo sa do prístrešku zmestí do 5 ľudí, ktorí by tu chceli núdzovo prenocovať.

Pred prístreškom je ohnisko, nachystané sú tiež palice na opekanie a okolie tvorí pekná plošinka, kde sa dá bez problémov postaviť stan. V bezprostrednom okolí som prameň alebo značku k prameňu nevidel. Samozrejme, keď sa rozhodnete využiť altánok, nevynechajte vyhliadku s krížom vzdialenú len pár desiatok metrov od objektu.