Sedlo nad Hejdovom

06.05.17
V sedle nad Hejdovom nad obcou Vyšný Slavkov, pri vyhliadke s krížom stojí prístrešok, ktorý je pre turistu - viacdňovkára vhodným miestom na prenocovanie. A hoci na Branisku nájdete miesto na prenocovanie pomaly za každým kopcom, popísané miesto je trocha špecifické najmä krásnym výhľadom.

Prístrešok sa nachádza neďaleko žltej turistickej trasy vedúcej z Vyšného Slavkova na najvyšší vrchol Braniska - Smrekovicu. Nachádza sa asi 100 metrov od miesta, kde žltá značka po prudkom stúpaní lesom prichádza na plošinku, kde ostro bočí smerom na juh po spevnenej ceste. Žltú značku opustíme a vydáme sa presne opačným smerom na sever po významovej značke "výhľad", vedúcej k vyhliadke. Už po pár metroch je vidieť prístrešok na menšej lúke medzi stromami.

Altánok je drevený so strechou z vlnitého plechu. Krytina ju úplne nová, takže pred dažďom ochráni spoľahlivo, pokiaľ nezafúka bočný vietor. Boky prístreška nie sú nijako kryté, a tak útočisko pred vetrom alebo pred chladom nenájdete. Približný pôdorys prístreška je 5 x 3 m. Pod strechou sa nachádzajú dva stoly spolu s lavicami. Lavice nie sú najširšie, a tak prespať na nich nebude asi najpríjemnejšie miesto - to už radšej zvoliť samotnú zem. Na stoloch sa pohodlne vyspia jednotlivo dvaja ľudia. Celkovo sa do prístrešku zmestí do 5 ľudí, ktorí by tu chceli núdzovo prenocovať.

Pred prístreškom je ohnisko, nachystané sú tiež palice na opekanie a okolie tvorí pekná plošinka, kde sa dá bez problémov postaviť stan. V bezprostrednom okolí som prameň alebo značku k prameňu nevidel. Samozrejme, keď sa rozhodnete využiť altánok, nevynechajte vyhliadku s krížom vzdialenú len pár desiatok metrov od objektu.

Sedlo nad Hejdovom 06/05/17 00:00 nová téma

Túra Päť vihorlatských pralesov za dva dni Na turistike mám najradšej jej rôznorodosť - jeden deň môže byť človek na štítoch v Tatrách, potom v dolinách Slovenského raja, v jaskyni, v lužnom lese, v historických mestečkách... možností je vždy neúrekom. A jednou z nich je aj obyčajné motanie sa nádhernými lesmi či dokonca pralesmi a spoznávanie prírody v jej najprirodzenejšej forme. My sme sa počas veľkonočných sviatkov vybrali takto spoznávať pralesy vo Vihorlatských vrchoch. 29/02/20 Stanislav Ďurica Vihorlatské vrchy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. 27/02/20 Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy
Túra Strimba – výstup z Koločavy Ukrajina nás ako Východniarov láka svojou blízkosťou dlho, lenže všetky turistické plány brzdí predstava hodín v kolónach na hranici. Akosi sme to neustále odkladali a nechávali na inokedy. Na začiatok mája sme si všetci konečne vybavili voľno na predĺžený víkend a vybrali sme sa spoznať okolie známej a možno aj komerčnej dediny Koločava a Sinevirského národného parku. 11/02/20 Stanislav Ďurica Svet

Túra Macedónske paberky Desaťdňová návšteva Severného Macedónska sa uskutočnila ešte na jar v roku 2016, ktorej hlavnými cieľmi boli ľudoprázdne končiny pohorí Šar planina a Galičica s prechodom od jazera Ohrid k Prespanu. Nech je inšpiráciou pre podobný okruh západnou polovicou balkánskej krajiny. dnes Marek Súľovský Svet
Túra Ako sme sa motali Štiavnickými vrchmi - 1. časť Za cieľ tohtoročného jarného vandru sme si zvolili Štiavnické vrchy. Slovo „jarný“ však tento rok začiatkom mája bolo treba brať s poriadnou rezervou. Príroda sa totiž tento rok zbláznila ešte viac ako po iné roky a zo zimy sme skočili rovno do leta. Stromy zakvitli už v apríli a v máji sme tu mali hotové leto s 30-stupňovými teplotami. Kým po iné roky sme sa v tomto termíne vytešovali z jarnej chrumkavej zelenej farby lístia a postupne sa s nadmorskou výškou prebúdzajúcu krajinu, teraz sme vyhľadávali tieň a schovávali sa pred páliacim slnkom. včera Zdeno Vasilišin Štiavnické vrchy
Túra Hrebeňovka Bielych Karpát Biele Karpaty sú ďalším pohorím, ktoré mám veľmi rád, a tak ďalší viacdňový prechod mieril automaticky sem. Logickým začiatkom pre hrebeňovku pohoria by bol Lyský priesmyk nad obcou Lysá pod Makytou, kde Biele Karpaty začínajú. Obísť však najkrajšiu časť pohoria v oblasti Vršatských bradiel by bola škoda, a tak som sa rozhodol začať v meste Púchov. 05/04/20 Pavel Forgáč Biele Karpaty

Sedlo nad Hejdovom 06/05/17 00:00 nová téma
    • Branisko: asi 100 metrov severne od sedla nad Hejdovom, kde sa žltá značka z Vyšného Slavkova stáča prudko na juh - treba sledovať značku k vyhliadke pri kríži

• 4 - 5 ľudí s podložkou na podlahe (z toho 2 na stoloch)

• v blízkom okolí bez studničky

• ohnisko a palice na opekanie, výborná vyhliadka s krížom