Sedlo nad Hejdovom

06.05.17
V sedle nad Hejdovom nad obcou Vyšný Slavkov, pri vyhliadke s krížom stojí prístrešok, ktorý je pre turistu - viacdňovkára vhodným miestom na prenocovanie. A hoci na Branisku nájdete miesto na prenocovanie pomaly za každým kopcom, popísané miesto je trocha špecifické najmä krásnym výhľadom.

Prístrešok sa nachádza neďaleko žltej turistickej trasy vedúcej z Vyšného Slavkova na najvyšší vrchol Braniska - Smrekovicu. Nachádza sa asi 100 metrov od miesta, kde žltá značka po prudkom stúpaní lesom prichádza na plošinku, kde ostro bočí smerom na juh po spevnenej ceste. Žltú značku opustíme a vydáme sa presne opačným smerom na sever po významovej značke "výhľad", vedúcej k vyhliadke. Už po pár metroch je vidieť prístrešok na menšej lúke medzi stromami.

Altánok je drevený so strechou z vlnitého plechu. Krytina ju úplne nová, takže pred dažďom ochráni spoľahlivo, pokiaľ nezafúka bočný vietor. Boky prístreška nie sú nijako kryté, a tak útočisko pred vetrom alebo pred chladom nenájdete. Približný pôdorys prístreška je 5 x 3 m. Pod strechou sa nachádzajú dva stoly spolu s lavicami. Lavice nie sú najširšie, a tak prespať na nich nebude asi najpríjemnejšie miesto - to už radšej zvoliť samotnú zem. Na stoloch sa pohodlne vyspia jednotlivo dvaja ľudia. Celkovo sa do prístrešku zmestí do 5 ľudí, ktorí by tu chceli núdzovo prenocovať.

Pred prístreškom je ohnisko, nachystané sú tiež palice na opekanie a okolie tvorí pekná plošinka, kde sa dá bez problémov postaviť stan. V bezprostrednom okolí som prameň alebo značku k prameňu nevidel. Samozrejme, keď sa rozhodnete využiť altánok, nevynechajte vyhliadku s krížom vzdialenú len pár desiatok metrov od objektu.

Sedlo nad Hejdovom 06/05/17 00:00 nová téma

Prístrešok Zapikan Východná časť Slanských vrchov ponúka viacero zaujímavých miest na návštevu. Jedným z týchto miest je pekný kaňon s názvom Zapikan (Zapikaň). A hoci k nemu priamo nevedie oficiálna turistická značka, navštevuje ho množstvo ľudí. V jeho blízkosti sa nachádza pekný prístrešok, ktorý by som chcel v krátkosti priblížiť. 03/06/17 Stanislav Ďurica Slanské vrchy
Prístrešok Lesná chata Galmus Krasová oblasť v okolí Poráčskej doliny je obľúbeným miestom pre turistiku ľudí z východného Slovenska. Nenachádzajú sa tu však žiadne útulne, a preto je dobré vedieť aspoň o veľmi peknom prístrešku pri chate Galmus, ktorý ponúka skôr miesto na oddych ako na prenocovanie. 13/05/17 Stanislav Ďurica Volovské vrchy
Túra Lúčky – Široká dolina – Ďumbier – Javorie – Lúčky Nízke Tatry sú úchvatné pohorie, na kráse mu však ubrali za posledné roky jazvy po ťažbe a odstraňovaní kalamitného dreva. Stále však lákajú a stále majú čo ponúknuť. Môj dlhoročný cieľ, prejsť si na jeden záťah celý hrebeň, mi nikdy nevyšiel, a tak len postupne navštevujem aspoň základné body na hrebeni. Podobne tomu bolo aj v polovici mája, keď sme sa vybrali na Ďumbier. 12/05/17 Stanislav Ďurica Nízke Tatry

Svet Z Kanady na Aljašku (2) – Yukon Let do Whitehorse netrval až tak dlho, ako prvý let z Ottawy do Yelloknife. Na maličkom letisku som si len zobral mapku teritória Yukon a šliapem v neskutočnej horúčave do kempu, ktorý sa nachádza pri brehu rovnomennej, mohutnej rieky Yukon. dnes Jaroslav Cips Svet
Búda Salaš Dlhý grúň nad Suchou dolinou Nedávno som si na počítači prezeral letecké mapy Veľkej Fatry. Už vtedy mi do oka padol chodník vedúci z hlavného hrebeňa Dlhým grúňom dole do Suchej doliny. Hneď ma zaujal. Preto som sa rozhodol, že počas mojich fotograficko-turistických potuliek pohorím ho obzriem. Medzi stromami som si všimol strechu na okraji hôľ. Zbadal som tam stavbu salaša. včera Anton Zahradník Veľká Fatra a Choč
Túra Levice – Vápnik (Šiklóš) – Čankov Aj tento rok som sa dostal na rehabilitačný pobyt v kúpeľoch Dudince. Keďže som na rozdiel od predchádzajúcich rokov išiel sám, rozhodol som sa venovať rozhľadniam v širšom okolí Dudiniec. Ako prvé dve sa ponúkali rozhľadňa na Kalvárii priamo v Leviciach a kúsok ďalej, na travertínovej kope Vápnik (Šiklóš). Pátraním po internete sa ukázalo, že vežu na Kalvárii kvôli absolútne nemožným návštevným hodinám jednoducho nemôžem navštíviť, lebo by som sa nedostal včas späť do Dudiniec. 17/11/17 Miroslav Svítek Podunajsko

Sedlo nad Hejdovom 06/05/17 00:00 nová téma
    • Branisko: asi 100 metrov severne od sedla nad Hejdovom, kde sa žltá značka z Vyšného Slavkova stáča prudko na juh - treba sledovať značku k vyhliadke pri kríži

• 4 - 5 ľudí s podložkou na podlahe (z toho 2 na stoloch)

• v blízkom okolí bez studničky

• ohnisko a palice na opekanie, výborná vyhliadka s krížom