Prístrešok Chata Žabia studňa pod Panským vrchom

Okolie Ružína je pre turistu zemou zasľúbenou. Vyhliadky, divoké lesy, množstvo skál, jaskýň... Stačí sa sem vybrať a stráviť pár dní. Pre tých, ktorí hľadajú v oblasti strechu nad hlavou, prinášam ďalší článoček o núdzovom prístreší.

Čierna hora: 1,5 km severozápadne od Folkmarského sedla v nevýraznom sedle Žabia studňa - okolo chaty vedie pomerne zle značená trasa náučného chodníka
560 m n. m.
10 ľudí na laviciach alebo na zemi
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
prameň som v okolí nevidel pre sneh
Dalšie info
upravené ohnisko a posedenie

Objekt neleží na turistickej značke, je však veľmi ľahko lokalizovateľný a môže dobre poslúžiť pri túlaní sa v okolí vrcholu Šľuchty, ktorý ponúka množstvo vyhliadok a pekných skalných mestečiek. Prístrešok sa nachádza vedľa chodníka, ktorý je značený ako náučný chodník. Miestami však značkovanie úplne chýba a tak sa treba orientovať skôr v mape alebo pomocou satelitnej navigácie.

Lesná chata sa nachádza približne 1,5 km severozápadne od Folkmarského sedla v nevýraznom sedle Žabia studňa medzi vrcholmi Panský vrch (637,8 m) a Harčarovec (629,5 m). Predpokladám, že chata patrí poľovníkom alebo lesníkom. V mieste, kde sa nachádza, je starý železničný vagón, ktorý sa využíva ako chatka, drevený senník a dvojitý prístrešok. Na úkryt sa dá využiť jedine altánok.

Stavba je klasickej konštrukcie z dreva s rozmermi približne 7 x 3 metre. Obvodové strany sú otvorené. V interiéri sú štyri stoly s lavicami. Podlaha je udupaná hlina s jemným kamením. Voda zo strechy je zvedená odkvapovými rúrami a tak by podlaha mala byť suchá aj počas daždivého počasia. Hneď vedľa prístreška sa nachádza ohnisko s pníkmi na sedenie. Na prenocovanie sa dá využiť zem, ak sa použije podložka, alebo lavice. Takisto by poslúžil aj bočný prístrešok menších rozmerov pristavený k vagónu. Vyspalo by sa tu veľa nocľažníkov, určite viac ako 10, ale prioritne si nemyslím, že by sa využíval ako miesto na prespanie.

Studničku som nevidel. No som presvedčený, že v blízkom okolí nejaká bude (názov napovedá). Určite by som ju našiel, keby som sa po okolí trocha pomotal. Ak viete o jej polohe, napíšte do diskusie.

Hoci táto časť okolia Ružína nie je značkovaná oficiálnym značením, verím, že si sem nájdu cestu ľudia dobrodružnejšieho ducha a budú radi, ak budú vedieť aj o možnosti úkrytu alebo núdzového prenocovania.