Chata Žabia studňa pod Panským vrchom

22.04.17
Okolie Ružína je pre turistu zemou zasľúbenou. Vyhliadky, divoké lesy, množstvo skál, jaskýň... Stačí sa sem vybrať a stráviť pár dní. Pre tých, ktorí hľadajú v oblasti strechu nad hlavou, prinášam ďalší článoček o núdzovom prístreší.

Objekt neleží na turistickej značke, je však veľmi ľahko lokalizovateľný a môže dobre poslúžiť pri túlaní sa v okolí vrcholu Šľuchty, ktorý ponúka množstvo vyhliadok a pekných skalných mestečiek. Prístrešok sa nachádza vedľa chodníka, ktorý je značený ako náučný chodník. Miestami však značkovanie úplne chýba a tak sa treba orientovať skôr v mape alebo pomocou satelitnej navigácie.

Lesná chata sa nachádza približne 1,5 km severozápadne od Folkmarského sedla v nevýraznom sedle Žabia studňa medzi vrcholmi Panský vrch (637,8 m) a Harčarovec (629,5 m). Predpokladám, že chata patrí poľovníkom alebo lesníkom. V mieste, kde sa nachádza, je starý železničný vagón, ktorý sa využíva ako chatka, drevený senník a dvojitý prístrešok. Na úkryt sa dá využiť jedine altánok.

Stavba je klasickej konštrukcie z dreva s rozmermi približne 7 x 3 metre. Obvodové strany sú otvorené. V interiéri sú štyri stoly s lavicami. Podlaha je udupaná hlina s jemným kamením. Voda zo strechy je zvedená odkvapovými rúrami a tak by podlaha mala byť suchá aj počas daždivého počasia. Hneď vedľa prístreška sa nachádza ohnisko s pníkmi na sedenie. Na prenocovanie sa dá využiť zem, ak sa použije podložka, alebo lavice. Takisto by poslúžil aj bočný prístrešok menších rozmerov pristavený k vagónu. Vyspalo by sa tu veľa nocľažníkov, určite viac ako 10, ale prioritne si nemyslím, že by sa využíval ako miesto na prespanie.

Studničku som nevidel. No som presvedčený, že v blízkom okolí nejaká bude (názov napovedá). Určite by som ju našiel, keby som sa po okolí trocha pomotal. Ak viete o jej polohe, napíšte do diskusie.

Hoci táto časť okolia Ružína nie je značkovaná oficiálnym značením, verím, že si sem nájdu cestu ľudia dobrodružnejšieho ducha a budú radi, ak budú vedieť aj o možnosti úkrytu alebo núdzového prenocovania.

Chata Žabia studňa pod Panským vrchom 22/04/17 00:00 nová téma

Prístrešok Zapikan Východná časť Slanských vrchov ponúka viacero zaujímavých miest na návštevu. Jedným z týchto miest je pekný kaňon s názvom Zapikan (Zapikaň). A hoci k nemu priamo nevedie oficiálna turistická značka, navštevuje ho množstvo ľudí. V jeho blízkosti sa nachádza pekný prístrešok, ktorý by som chcel v krátkosti priblížiť. 03/06/17 Stanislav Ďurica Slanské vrchy
Prístrešok Lesná chata Galmus Krasová oblasť v okolí Poráčskej doliny je obľúbeným miestom pre turistiku ľudí z východného Slovenska. Nenachádzajú sa tu však žiadne útulne, a preto je dobré vedieť aspoň o veľmi peknom prístrešku pri chate Galmus, ktorý ponúka skôr miesto na oddych ako na prenocovanie. 13/05/17 Stanislav Ďurica Volovské vrchy
Túra Lúčky – Široká dolina – Ďumbier – Javorie – Lúčky Nízke Tatry sú úchvatné pohorie, na kráse mu však ubrali za posledné roky jazvy po ťažbe a odstraňovaní kalamitného dreva. Stále však lákajú a stále majú čo ponúknuť. Môj dlhoročný cieľ, prejsť si na jeden záťah celý hrebeň, mi nikdy nevyšiel, a tak len postupne navštevujem aspoň základné body na hrebeni. Podobne tomu bolo aj v polovici mája, keď sme sa vybrali na Ďumbier. 12/05/17 Stanislav Ďurica Nízke Tatry

Túra Krajné – Veľký Plešivec – Vaďovce – Višňové Po návrate z rozpálenej, skalnatej, horiacej a často bezstromovej Čiernej Hory som zatúžil po túlaní po nízkych kopcoch v tieni stromov. Zároveň som si tak mohol vyškrtnúť posledných päť kopcov z Malých Karpát medzi Jablonicou a Novým Mestom nad Váhom, ktoré som ešte nenavštívil. V piatok po práci som docestoval k rodine v Krakovanoch, pospomínal si na detstvo a ráno v sobotu ma autobus o 6.32 h odviezol do Krajného. dnes Miroslav Svítek Malé Karpaty
Pozvánka 15 rokov HIKING.SK – stretnutie v Račkovej doline V tomto roku HIKING.SK oslavuje už 15 rokov svojho fungovania. Za tento čas sa na našich stránkach uverejnilo mnoho úžasných túr a sprievodných príbehov, ktoré priniesli informácie a potešenie tisíckam čitateľov. Tiež sa nám podarilo sprevádzkovať obľúbenú turistickú mapu a vyhľadávač turistických trás. Radi by sme 15. narodeniny oslávili spolu s vami, preto vás pozývame na jesenné narodeninové stretnutie do Račkovej doliny, kde sme mali podobnú akciu už v roku 2006. 13/09/17 Redakcia Hiking akcie
Ferrata Dolomity - výstup na Sas Rigais Do Dolomitov prichádzame na konci augusta 2014 takmer na záver nášho pobytu Nemecko – Lichtenštajnsko – Švajčiarsko – Taliansko. Ako prvý výlet plánujeme výstup na trojtisícovku Sas Rigais v skupine Puez/Odle. Vytipovala som si ju aj kvôli keške nad 3000 m aj kvôli krásnemu nástupu lúkami, ktoré mám veľmi rada. včera Andrea Morongová Svet

Chata Žabia studňa pod Panským vrchom 22/04/17 00:00 nová téma
    • Čierna hora: 1,5 km severozápadne od Folkmarského sedla v nevýraznom sedle Žabia studňa - okolo chaty vedie pomerne zle značená trasa náučného chodníka

• 10 ľudí na laviciach alebo na zemi

• prameň som v okolí nevidel pre sneh

• upravené ohnisko a posedenie