Chata Žabia studňa pod Panským vrchom

22.04.17
Okolie Ružína je pre turistu zemou zasľúbenou. Vyhliadky, divoké lesy, množstvo skál, jaskýň... Stačí sa sem vybrať a stráviť pár dní. Pre tých, ktorí hľadajú v oblasti strechu nad hlavou, prinášam ďalší článoček o núdzovom prístreší.

Objekt neleží na turistickej značke, je však veľmi ľahko lokalizovateľný a môže dobre poslúžiť pri túlaní sa v okolí vrcholu Šľuchty, ktorý ponúka množstvo vyhliadok a pekných skalných mestečiek. Prístrešok sa nachádza vedľa chodníka, ktorý je značený ako náučný chodník. Miestami však značkovanie úplne chýba a tak sa treba orientovať skôr v mape alebo pomocou satelitnej navigácie.

Lesná chata sa nachádza približne 1,5 km severozápadne od Folkmarského sedla v nevýraznom sedle Žabia studňa medzi vrcholmi Panský vrch (637,8 m) a Harčarovec (629,5 m). Predpokladám, že chata patrí poľovníkom alebo lesníkom. V mieste, kde sa nachádza, je starý železničný vagón, ktorý sa využíva ako chatka, drevený senník a dvojitý prístrešok. Na úkryt sa dá využiť jedine altánok.

Stavba je klasickej konštrukcie z dreva s rozmermi približne 7 x 3 metre. Obvodové strany sú otvorené. V interiéri sú štyri stoly s lavicami. Podlaha je udupaná hlina s jemným kamením. Voda zo strechy je zvedená odkvapovými rúrami a tak by podlaha mala byť suchá aj počas daždivého počasia. Hneď vedľa prístreška sa nachádza ohnisko s pníkmi na sedenie. Na prenocovanie sa dá využiť zem, ak sa použije podložka, alebo lavice. Takisto by poslúžil aj bočný prístrešok menších rozmerov pristavený k vagónu. Vyspalo by sa tu veľa nocľažníkov, určite viac ako 10, ale prioritne si nemyslím, že by sa využíval ako miesto na prespanie.

Studničku som nevidel. No som presvedčený, že v blízkom okolí nejaká bude (názov napovedá). Určite by som ju našiel, keby som sa po okolí trocha pomotal. Ak viete o jej polohe, napíšte do diskusie.

Hoci táto časť okolia Ružína nie je značkovaná oficiálnym značením, verím, že si sem nájdu cestu ľudia dobrodružnejšieho ducha a budú radi, ak budú vedieť aj o možnosti úkrytu alebo núdzového prenocovania.

Chata Žabia studňa pod Panským vrchom 22/04/17 00:00 nová téma

Túra Na Somár cez lúky plné šafranov Je Veľkonočný piatok a za oknami to vyzerá na počasie vhodné akurát na sedenie v byte pri teplom čaji a pozeranie dlhého filmu. Aspoň toto by si pri pohľade z okna povedala väčšina ľudí. My však máme v pláne ísť do prírody stoj čo stoj, aj keby malo liať celý deň. Vyberáme preto jednoduchšiu túru v nízkom a málo známom pohorí Sopotnické vrchy. Cieľom sú lúky plné šafranov a najvyšší bod miniatúrneho pohoria. 20/05/18 Stanislav Ďurica Čierna hora
Prístrešok Stará smola nad údolím Sopotnice Sopotnické vrchy ako podcelok Čiernej hory nie sú turisticky až tak atraktívne ako okolité časti Ružínskeho krasu. Návštevník sa sem zvyčajne vyberie len na jednodenné výlety. Na druhej strane aj nízke kopce majú svoje čaro, ak si človek vie užiť lesy bez zbytočného ruchu. Na ich severnom okraji leží dokonca veľmi pekný a útulný prístrešok či skôr útulňa (neoficiálna), ktorá sa dá využiť k pohodlnému prenocovaniu alebo ako úkryt pred nepriazňou počasia. 12/05/18 Stanislav Ďurica Čierna hora
Túra Vyhliadky Ružín – pod Bujanovom a Čertova skala Okolie priehrady Ružín je oblasť plná málo známych zákutí, o ktorých sa človek len ťažko dozvie. A práve takéto opustené miesta ponúkajú neraz tie najkrajšie zážitky. Podobne je to aj s dvomi vyhliadkami v hornej časti Ružínskej priehrady. Nenápadné skalky týčiace sa nad hladinou nevyzerajú nijako majestátne, ale výhľady z nich naozaj stoja za to. 07/05/18 Stanislav Ďurica Čierna hora

Rada Ako vegánsky stravovať dieťa na túre Keď nášmu Maťkovi ako čerstvo dvojročnému zistili silnú alergiu na vajce a mlieko a zakázali potraviny obsahujúce aj ich stopy, boli sme zúfalí. Naša strava obsahovala samé mlieko, syry, maslo, nátierky, deti jedli kaše, domáce vajíčka. Čo len bude to úbohé dieťa jesť? A najmä, čo bude jesť vonku, kde nie je priestor na nejaké sofistikované varenie? dnes Soňa Mäkká Strava a pitie
PR Kúpou topánok to nekončí Kamenný obchod VEREDA Sport v Považskej Bystrici sa sortimentu turistickej obuvi venuje už desať rokov a môže sa pochváliť najširšou ponukou turistických a bežeckých topánok v trenčianskom regióne. Navyše na obuv poskytuje kompletný servis vrátane dodatočnej úpravy veľkosti a pracovníci vám ochotne pomôžu s výberom tej správnej topánky, nielen slovne, ale napríklad aj skenovaním chodidla. včera sponzorovaný článok Obchody
Túra Nízke Taury - výstup na Radstätter Tauern V roku 2017 som začal objavovať Radstätter Tauern, čo je oblasť Niedere Tauern (Nízke Taury). Koncom mája som sa nad Hüttschlagom snažil vyliezť náročnú ferratu na hladkej skale, tvorenej akýmsi vrstveným serpentinitom. V júni som bol na Ennskraxene a prešiel som sa nenáročným, ale pekným hrebienkom na Kraxenkopf. Práve z tohoto vrcholu som obdivoval zasnežené štíty Faulkogel a Mosermandl. Nuž a začiatkom augusta som sa na najvyššie kopce pohoria vybral. včera Martin Knor Svet

Chata Žabia studňa pod Panským vrchom 22/04/17 00:00 nová téma
    • Čierna hora: 1,5 km severozápadne od Folkmarského sedla v nevýraznom sedle Žabia studňa - okolo chaty vedie pomerne zle značená trasa náučného chodníka

• 10 ľudí na laviciach alebo na zemi

• prameň som v okolí nevidel pre sneh

• upravené ohnisko a posedenie