Zrub Maselno

15.04.17
V decembri, pred autorským stretnutím na Magurke, som sa rozhodol opäť zatúlať do Štiavnických vrchov. Tak som ani nie 2 hodiny od rýchlostnej cesty R1 a železničnej stanice v Žiari nad Hronom, naďabil na lesnú chatku, ktorá ponuka celkom dobru verandu.

Chata Maselno sa nachádza na červenej značke tiahnucej sa od železničnej stanice Žiar nad Hronom, resp. od Ladomerskej Viesky a končiacej v Sklených Tepliciach, na asi jedinej lúke na tomto úseku, približne 15 minúť od rázcestia Kečka.

Od Ladomerskej Viesky je to asi 1.45 h. Od Sklených Teplíc cez Kečku sa tam dá dostať za 1 hodinu. Prístup je možný aj po v minulosti značenej červenej značke (viditeľné značky v teréne) z bývalej dediny Horné Opatovce a cez zmienenú Kečku.

Možnosti

Chata slúži poľovníkom alebo urbariátu, takže je zamknutá. Ale široká krytá veranda s bočnými drevenými stienkami výšky 1 meter, by mala ochrániť aj pred bočným dažďom. Keďže je na malej lúčke v objatí lesa, tak by mala ochrániť aj pred silným vetrom. Na verande je dlhý stôl s lavičkami. Na stole, lavičkách, ale aj na zemi sa vyspi do 15 ľudí.

Zdroj vody som v blízkosti chaty nezaznamenal, ale na starých mapách je značený prameň tu ako ľavostranný bezmenný prítok potoka Zváraliská. Ak o jeho existencii viete, napíšte do diskusnej témy.

Zrub Maselno 22/08/17 21:40 3 príspevky

Prístrešok Pod Trúbiacim kameňom Pri vandri východnou časťou Krupinskej planiny som pri slávnom Trúbiacom kameni naďabil na prístrešok, ktorý môže poslúžiť ako ochrana pred dažďom. Rovnako možno zaujme aj informácia o opustenom lazníckom dome pri smerovníku Zabry. 19/08/17 Henrich Tomáš Krupinská planina
Túra Blúdenie Sucháň – Opava – Hrušov – Ipeľské Úľany Krupinská planina nevyniká ničím špeciálnym a zrejme aj preto tu na veľkom priestore je len veľmi riedko značená sieť turistických chodníkov. Napriek tomu ma to lákalo sem prísť a poblúdiť tu. Sen sa stal skutočnosťou, a tak som blúdil necelé tri dni. 13/08/17 Henrich Tomáš Juhoslovenská kotlina, Krupinská planina
Túra Podhorím Javorníkov z Púchova do Štiavnika Na prvú jarnú bivakovú túlačku roku 2017 som sa vydal do podhoria Javorníkov, kde som predpokladal, že sneh už dávno zliezol. Po dvoch rokoch sa mi tak opäť naskytla možnosť nazrieť do toho pohoria, s dôrazom na jeho južné okrajové časti so samotami. 31/07/17 Henrich Tomáš Javorníky

MTB Veľká lúka, Studňa a Hrdzavá dolina z Revúcej Tento nápad mi v hlave "kvitol" už dlhšiu dobu. Aj napriek tomu, že som na Muránskej planine bol už niekoľkokrát, doteraz to bolo vždy len po "vlastných". Rozhodol som sa preto prejsť si tento kút Slovenska na bicykli. Cyklotúru som absolvoval v závere horúčav, ktoré sa vyskytli na Slovensku na začiatku augusta 2017. dnes Cyril Siman Muránska planina
Recenzia Najkrajšie vyhliadky Pekný výhľadový bod, z ktorého vidieť okolitú krajinu, zaujíma asi každého turistu. Samozrejme, aj zahmlený les a zučiaci potok majú svoje čaro, ale túry obsahujúce pekné výhľady sú jednoducho považované za atraktívne. Ešte minulý rok sa tejto témy chopilo vydavateľstvo Dajama a svoju zbierku publikácií rozšírilo o knihu venovanú najkrajším vyhliadkam na Slovensku. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Júlske Alpy – Slemenova špica Júlske Alpy – vždy som sa tam túžil dostať a vidieť majestátne štíty a hlboké strmé rokliny. Uchvacujú človeka – stačí sa len pozrieť na fotografie z tých miest. Lenže ako sa tam aspoň na chvíľu pozrieť – aby človek čo i len trošku spoznal tento kút krásnej prírody?! Už dlhšie časové obdobie som nad tým rozmýšľal, ako by som to mohol uskutočniť. 22/08/17 Vladimír Popluhár Svet

Zrub Maselno 22/08/17 21:40 3 príspevky
    • Štiavnické vrchy: pri lúke Maselno (Maselná) v blízkosti červenej značky Sklené Teplice - Žiar nad Hronom (Ladomerská Vieska)

• Asi 15 nocľažníkov s karimatkami na krytej verande

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• nezistený zdroj vody

• Žiar nad Hronom (vlak, bus), Ladomerska Vieska (bus), Sklené Teplice (bus)

• ide zrejme o poľovnícku chatu