Zrub Maselno

15.04.17
V decembri, pred autorským stretnutím na Magurke, som sa rozhodol opäť zatúlať do Štiavnických vrchov. Tak som ani nie 2 hodiny od rýchlostnej cesty R1 a železničnej stanice v Žiari nad Hronom, naďabil na lesnú chatku, ktorá ponuka celkom dobru verandu.

Chata Maselno sa nachádza na červenej značke tiahnucej sa od železničnej stanice Žiar nad Hronom, resp. od Ladomerskej Viesky a končiacej v Sklených Tepliciach, na asi jedinej lúke na tomto úseku, približne 15 minúť od rázcestia Kečka.

Od Ladomerskej Viesky je to asi 1.45 h. Od Sklených Teplíc cez Kečku sa tam dá dostať za 1 hodinu. Prístup je možný aj po v minulosti značenej červenej značke (viditeľné značky v teréne) z bývalej dediny Horné Opatovce a cez zmienenú Kečku.

Možnosti

Chata slúži poľovníkom alebo urbariátu, takže je zamknutá. Ale široká krytá veranda s bočnými drevenými stienkami výšky 1 meter, by mala ochrániť aj pred bočným dažďom. Keďže je na malej lúčke v objatí lesa, tak by mala ochrániť aj pred silným vetrom. Na verande je dlhý stôl s lavičkami. Na stole, lavičkách, ale aj na zemi sa vyspi do 15 ľudí.

Zdroj vody som v blízkosti chaty nezaznamenal, ale na starých mapách je značený prameň tu ako ľavostranný bezmenný prítok potoka Zváraliská. Ak o jeho existencii viete, napíšte do diskusnej témy.

Zrub Maselno 22/08/17 21:40 3 príspevky

Príbeh Pamätaj na Kloptaň! Čo má spoločné slávny americky vojnový pokrik s málo známym slovenským kopcom vo Volovských vrchoch? Parafráza tohto pokriku mi napadla po absolvovaní strastiplného výstupu na celkom obyčajný vrch Kloptaň. A veru je si načo pamätať. 08/12/17 Henrich Tomáš Príbehy
Túra Pocta jesenným lazom na Vrchdobroči Jedna z mojich naj-naj-najskvelejsich túlačiek sa odohrala v jeden pamätný októbrový piatok roku Pána 2015, keď som navštívil ďalší zabudnutý kút nášho krásneho Slovenska a kde sa vo mne naplno rozhorela láska k samotám, kopaniciam a lazom. 10/09/17 Henrich Tomáš Veporské vrchy
Prístrešok Poľovnícka chata Podskalka Pri mojej trojdňovej tuláčke juhovýchodom Krupinskej planiny som pri vysielači na Špaňom laze natrafil na opustené usadlosti, ktoré dopomohli k suchému a relatívne pohodlnému prenocovaniu. Pred dažďom však môže ochrániť tiež znalosť altánka pri poľovníckej chate, prípadne niekoľkých posedov. 02/09/17 Henrich Tomáš Krupinská planina

Túra Náučný chodník Stráž - okruh z Vinice Vyberieme sa na juh Krupinskej planiny, do nie až tak veľmi navštevovanej oblasti, ktorá však má čo ponúknuť – výhľady, skaly, jazierko... Náučný chodník Stráž v obci Vinica je podľa mňa ideálny pre rodiny s deťmi, množstvo atrakcií je neďaleko od seba a deti sa nemajú čas nudiť. dnes Vladimír Prutkay Juhoslovenská kotlina, Krupinská planina
Túra Firceng a Vrábliková skala z Novej Bane Ako sme hľadali jednu skalu a našli ich veľa. Radi sa s manželom túlame po zaujímavých a menej známych miestach v našej prírode. Vôbec nám neprekáža, že tam nevedie značený chodník a často ani žiadny chodník. Ja som „ideový vodca“, čiže dačo vymyslím a na Ľubkovi je praktická časť. včera Danka Tomášiková Pohronský Inovec
Prístrešok Poľovnícka chatka na Kečovských lúkach Pri pohľade do TuristickaMapa.sk zisťujem, že vo vrstve "chaty" na Silickej planine nie je okrem táboriska na Rakati žiaden záznam. Keďže mnohí z vás radi chodia do Slovenského krasu, možno sa vám niekedy zíde skromný nocľah pri túlaní sa Silickou planinou. V krásnom prostredí Kečovských lúk sa chatka doslova núka, aby tu človek prenocoval. 09/12/17 Viktor Baláž Slovenský kras

Zrub Maselno 22/08/17 21:40 3 príspevky
    • Štiavnické vrchy: pri lúke Maselno (Maselná) v blízkosti červenej značky Sklené Teplice - Žiar nad Hronom (Ladomerská Vieska)

• Asi 15 nocľažníkov s karimatkami na krytej verande

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• nezistený zdroj vody

• Žiar nad Hronom (vlak, bus), Ladomerska Vieska (bus), Sklené Teplice (bus)

• ide zrejme o poľovnícku chatu