Zrub Maselno

15.04.17
V decembri, pred autorským stretnutím na Magurke, som sa rozhodol opäť zatúlať do Štiavnických vrchov. Tak som ani nie 2 hodiny od rýchlostnej cesty R1 a železničnej stanice v Žiari nad Hronom, naďabil na lesnú chatku, ktorá ponuka celkom dobru verandu.

Chata Maselno sa nachádza na červenej značke tiahnucej sa od železničnej stanice Žiar nad Hronom, resp. od Ladomerskej Viesky a končiacej v Sklených Tepliciach, na asi jedinej lúke na tomto úseku, približne 15 minúť od rázcestia Kečka.

Od Ladomerskej Viesky je to asi 1.45 h. Od Sklených Teplíc cez Kečku sa tam dá dostať za 1 hodinu. Prístup je možný aj po v minulosti značenej červenej značke (viditeľné značky v teréne) z bývalej dediny Horné Opatovce a cez zmienenú Kečku.

Možnosti

Chata slúži poľovníkom alebo urbariátu, takže je zamknutá. Ale široká krytá veranda s bočnými drevenými stienkami výšky 1 meter, by mala ochrániť aj pred bočným dažďom. Keďže je na malej lúčke v objatí lesa, tak by mala ochrániť aj pred silným vetrom. Na verande je dlhý stôl s lavičkami. Na stole, lavičkách, ale aj na zemi sa vyspi do 15 ľudí.

Zdroj vody som v blízkosti chaty nezaznamenal, ale na starých mapách je značený prameň tu ako ľavostranný bezmenný prítok potoka Zváraliská. Ak o jeho existencii viete, napíšte do diskusnej témy.

Zrub Maselno 22/08/17 21:40 3 príspevky

Túra Okruh Galmusom: Spišské Vlachy – Poráč – Slovinky Po rokoch, keď bolo tradíciou a povinnosťou chodiť na Veľkonočný pondelok oblievať kamarátky, začínam novú tradíciu veľknonočnopondelkových turistických akcií. Voľbu lokality som dlhšie zvažoval, ale kvôli ľahšej dostupnosti padla na planinu Galmus a jej modro-zelenú kombináciu. 18/01/18 Henrich Tomáš Volovské vrchy
Túra Hermanovský šlid (Hermanovce – Vyšný Slavkov) KST Chotárna Hermanovce 13 rokov organizuje zimné potulky v Bachurni, ktoré si v regióne vybudovali celkom slušné renomé. Keďže okrem trasy, ktorá sľubuje v slušnej snehovej nádielke perfektne bežkárske vyžitie, zároveň svojou priateľskou atmosférou na domovskej útulni Chotárna zahreje čajom nielen telo ale aj dušu návštevníka. 08/01/18 Henrich Tomáš Šariš
Túra Silvestrovsko–novoročný pochod Stupava – Modra Prelom rokov drvivá väčšina ľudí strávi niekde v spoločnosti, s alkoholom, zábavou a pohodou. Ja som však minulý Silvester všetky obvyklé silvestrovské radovánky odignoroval a využil tri voľné dni na veľmi netradičnú akciu v pre mňa najvzdialenejšom slovenskom pohorí - v Malých Karpatoch. 31/12/17 Henrich Tomáš Malé Karpaty

Túra Teplické serpentíny, Sučiansky hrad, Katova skala Pri surfovaní na internete som našla informácie o Teplických serpentínach. Vraj patria medzi sedem divov Turca a ja som o nich doteraz ani nepočula. V roku 2015 v polovici marca, bola pekná slnečná sobota, a tak sme sa vybrali pozrieť si ten zázrak. Zvlášť keď je okolo Turčianskej Štiavničky tiež plno iných zaujímavostí. včera Danka Tomášiková Veľká Fatra a Choč
Túra Zimný okruh okolo Klenovej Keď nás povinnosti v ultra-trailovom združení zaviali do oblasti Chtelnice, Perinbaba sa práve rozhodla poriadne ponatriasať periny. A tak sme sobotný večer špekulovali nad viacerými možnosťami túr v Považskom Inovci. Napokon sme sa ale rozhodli vyraziť priamo od chaty v oblasti Výtok. Snehu bolo dosť aj tu a nebolo treba sa za krásnou zimnou prírodou nikam presúvať. 16/02/18 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra Krupina – Vartovka – Uňatín – Devičie V najbližšom okolí Dudiniec nie sú vysoké kopce, ba priam žiadne kopce a predsa sa tu dajú podniknúť celkom zaujímavé túry. Človek len nesmie trvať na značkovanej trase a trošku musí pátrať na mape, čo zaujímavé by mohol v relatívne nezaujímavej pahorkatine nájsť. Až som zostal sám sebou zaskočený, keď som si uvedomil, že na snáď najstaršej slovenskej rozhľadni som ešte nebol. 15/02/18 Miroslav Svítek Krupinská planina

Zrub Maselno 22/08/17 21:40 3 príspevky
    • Štiavnické vrchy: pri lúke Maselno (Maselná) v blízkosti červenej značky Sklené Teplice - Žiar nad Hronom (Ladomerská Vieska)

• Asi 15 nocľažníkov s karimatkami na krytej verande

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• nezistený zdroj vody

• Žiar nad Hronom (vlak, bus), Ladomerska Vieska (bus), Sklené Teplice (bus)

• ide zrejme o poľovnícku chatu